YouTubes kortisar
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det går inte att lägga in kortisar ”shorts” från Youtube via Infoga video.
Däremot fungerar det bra att länka.
Har det med kanalen att göra eller finns det ngn begränsning i Infoga video-funktionen?
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Tror det har att göra med "begränsat läge" som finns på skoldatorer, eller så har du inte tagit bort den spärren.
Ibland är videos också otillgängliga.
#1: Jag har inga problem att se om jag använder länken - det blir fel när jag använder infoga video.
Har inte hittat någon kortis som fungerar - någon borde väl fungera.
#2: Jag testar om jag har något problem
Edit; Funkade
Prova att infoga igen
- Redigerat 2022-07-11 20:38 av [Elina07]
#3: Tror inte att det är en kortis (shorts) - kortisar är Max en halv minut långa och är märkta med två röda streck i högerkanten och har shorts i sökvägen.
Här är ett exempel:
#4: Aha, sorry läste för snabbt.
Provade att kopiera din länk men det funkade inte.
Kan ha med att göra att videon är kortare än 60 sekunder
- Redigerat 2022-07-11 21:34 av [Elina07]
Vet inte hur/om det funkar på mobil. Men om du sitter vid dator så stoppa/pausa videon och högerklicka på själva videon och välj kopiera videoadress och infoga videon. Det kan funka.
.
#6: Får se om det funkar. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#7: Jäpp, det funkade. 👍
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Får se om det funkar från mobilen också.
- Redigerat 2022-07-12 13:37 av Carmarino
#9: Nope, det gjorde det inte. Fanns ju bara alternativet "Dela" där, inte högerklicka och kopiera. Testade att peka länge för att få upp en meny, men det finns inget "kopiera länk"-alternativ där.
- Redigerat 2022-07-12 13:40 av Carmarino
Carmarino ja jag använder inte mobilen på nätet så jag vet inte nå hur man får fram olika saker.
Men jag har kikat lite på adresserna man får fram på olika ställen. Nu har jag tagit bort https:// som står först i alla adresser då jag inte vet hur spamskyddet jobbar. Så vill man prova de olika alternativen så får man först lägga till det.
Pyttelites adress är ju
youtube.com/shorts/c-gJ7E3KOZo?feature=share
Den jag får fram när jag högerklickar på datorn och som då funkar är.
youtu.be/c-gJ7E3KOZo
Så det går ju att prova den adress jag fått vid högerklick, alltså prova den på mobilen. Men det gäller ju då att man ska komma ihåg det nästa gång en you tube film inte funkar att man i början istället ska skriva youtu.be/ det som står efter är ju filmens specifika adress. Vet inte om det gick att förstå det här sista för det är knepigt att få det rätt.
.
Testar.
#12: Var tvungen att lägga till https:// före, alltså https://youtu.be/c-gJ7E3KOZo, för att det skulle fungera. Fick felmeddelande om att det inte var en korrekt webbadress annars.
Shorts fungerar ej. Adressen är: https://youtube.com/shorts/_Dh7dTKp4Tc?feature=share
- Redigerat 2022-07-15 18:25 av [Tismon]
Det fungerar att posta YouTube Shorts (vid datorn) om man gör som #11 skrev och högerklickar på videon och väljer "Kopiera videoadress".
Lägger in Tismons #14 videolänk som exempel.
// Harley
- Redigerat 2022-07-15 18:47 av Herveaux
Tismon jag skrev i #11 hur man kan prova med andra you tube filmer som inte funkar. För kopieringsadressen som man får på datorn är lite annorlunda. Men det funkade för anonym.
Tittar jag på din adress så heter själva filmen _Dh7dTKp4Tc
Jag sätter inte in https:// det får du själv göra på
youtu.be/_Dh7dTKp4Tc
Så sätt https:// före och prova å borde du kunna få det att funka.
.
- Redigerat 2022-07-15 20:44 av annia1
#17: Kom tydligen åt inställningen för anonym - igen. Inte meningen. 😖
- Redigerat 2022-07-16 04:40 av Carmarino
#17: prövar!
#17: Ahaaa då förstår jag hur man fpr det att dungera. Tack! 😁
#18: Lätt hänt
#21: 💜
// Harley
#21: Härligt 😁
Detta är fixat nu.
Mvh // Johan