Strul med ifokus
Ibland verkar jag utloggad, ibland får jag 504 gate-way nånting men jag vet inte om det är hos mig det är fel eller någon annanstans? Ibland funkar det (så får se om jag kan posta detta)
"I'm too old for this shit."
Hos mig funkar det som det ska, använder mobilen.
💖🧡💛💚💙💜
#0 Upplever samma problem. (Stationär dator.)
"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)
- Redigerat 2022-09-08 07:31 av Fornöga
Händer ibland.
Andvänder mobil.
Det hände mig precis nu. Först var jag inloggad, sen inte och nu är jag inloggad igen.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Började få problem igår med att jag blir utloggad. Jag kan dock då aldrig logga in mig.
Verkar inte vara mig det är fel på då. Bara denna sidan som krånglar.
Mitt iFokus är allmänt väldigt långsam just nu. Andra sidor är betydligt mycket snabbare.
#9 Ja, samma. Det funkar lite sådär just nu.
Samma här.
Det går otroligt segt för mig också och kan dröja, tills jag har varit på ett par sajter, innan mina kort dyker upp.
#13 samma här 😒
Och när korten väl dyker upp, så vill de inte försvinna sen 😅
#15 ja 😅
För mig krånglar det när jag ska till startsidan, men det funkar bra om jag klickar på någon tråd i rutan med nya/obesvarade trådar, det funkar också bra om jag klickar på mina favoritsajter.
Nu när jag försöker posta den här kommentaren så fungerar det inte, har provat 2 ggr. nu, får samma felmeddelande som tidigare: 
Provar igen, hoppas på tredje gången gillt! 🙂
Edit
Nu publicerades den! 🙂👍🏻(enträgen vinner)
💖🧡💛💚💙💜
- Redigerat 2022-09-08 08:32 av Sabah
Tror det är lite problem med servrarna. Verkar i alla fall vara något sådant.
Testar att starta om så får vi se om det hjälper. Har inte själv märkt några problem.
Mvh // Johan
#19: Med lite tur bör det räcka.
Allt funkar som det ska för mig igen samt att sidan laddar i en normal hastighet.
#19 Omstarten löste det! 🙂👍🏻 Nu funkar det som det ska!
💖🧡💛💚💙💜
- Redigerat 2022-09-08 09:01 av Sabah
Det var väldigt långsamt igår kväll, när jag surfade via mobilen. Nu är det mycket bättre, så omstarten verkar ha hjälpt. 👍
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Har varit strul här också på morgonen (stationär dator). Nu funkar det, utan omstart! 👍🙂
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#24: Som jag förstår det har johan startat om servern, (inte att vi skulle göra något), det verkar ha hjälpt! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
#25 Så var det ja! 🙂🌸 Vad bra!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#25: Kort förklaring allmänt om felet:
506 Gateway nginx/1.18.0 (Ubuntu), vilket var felet som uppstod, är ett serverfel som sker när ena parter hamnar i timeout på grund av att den behöver vänta för länge på ett svar från servern. En av de saker som kan vara lösningen om inte ladda om sidan hjälper är då att starta om servern eller servrarna.
Skulle även förklara varför vissa hade dåliga svarstider igår.
(Obs: Baserar det bara på vad felets namn innebär och antaganden. Hur exakt iFokus är uppbyggt vet jag inte utan bara hur allmänt websidor fungerar.)
- Redigerat 2022-09-08 12:13 av [Undertaker]