* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettönskemål-förslag
Läst 231 ggr
Loris M
2022-10-23 11:29
6

Bokmärka trådar

Finns det någon chans i världen att vi skulle kunna få tillbaka den funktionen, att bokmärka trådar? 🙂

Jag minns inte varför den togs bort, men jag saknar verkligen den funktionen. Det var så bra att kunna gå in på en sajt och hitta direkt till trådar som man sparat. Så som det är nu måste man googla, spara någon annanstans.

Jag vet att man kan bokmärka dem i webbläsaren också, men det är inte särskilt praktiskt, då det snabbt blir kaos.

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

Pilspets
2022-10-23 11:31
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#0: Det finns ju bevaka.

[Moon AppleGrey]
2022-10-23 11:33
4

#1: funktionen bokmärka trådar och den för att bevaka, är inte samma.

Pilspets
2022-10-23 11:33
0

#2: Aha,okej!

Loris M
2022-10-23 11:44
3

#1: Det vet jag och precis som #1 skriver, det är i samma sak. För ett antal år sedan kunde man bokmärka en tråd och då hamnade alla bokmärkta trådar under en rubrik, under vänstermenyn. Ungefär samma som med "mina inlägg" som finns till vänster.

Syntium
2022-10-23 12:41
3

Har också föreslagit detta, att lätt bara kunna spara en tråd utan att behöva klicka 37 gånger innan. Bevaka tycker jag har en annan funktion, de sorteras ju efter tid så jag kan inte bevaka en gammal tråd och förvänta mig att hitta den utan att bäddra igenom alla bevakningar.

Denna funktion har alltså funnits en gång?

"I'm too old for this shit."

[Moon AppleGrey]
2022-10-23 12:54
1

#5: ja, det har den.
Det är därför vissa har fått medaljen "markören", och andra inte. Eftersom funktionen som gör den medaljen möjlig att få inte längre finns.

• Redigerat 2022-10-23 12:57 av [Moon AppleGrey]
Loris M
2022-10-23 13:12
4

#5: Ja, bevaka blir något annat. Det här med bokmärkta trådar var så himla bra för ibland vill man spara vissa trådar för att kunna läsa om, eller för att skriva senare, eller spara av andra anledningar. Det fanns som sagt en kategori till vänster man kunde välja, där alla bokmärkta trådar samlades så man snabbt kommer åt dem.

Det som också var bra är att trådarna som man bokmärkte dök upp under "nya kommentarer" om någon kommenterade, även om man inte skrivit något i tråden. Ibland vill man följa vissa trådar utan att delta.

johan
2022-10-23 14:34
2

#2: Jo, i praktiken är det samma.

Mvh // Johan

Loris M
2022-10-23 15:14
4

#8: Det är det väl ändå inte. En bevakning kan inte göra det här som jag skriver i #4 och som jag efterfrågar:

"För ett antal år sedan kunde man bokmärka en tråd och då hamnade alla bokmärkta trådar under en rubrik, under vänstermenyn. Ungefär samma som med "mina inlägg" som finns till vänster."

[Moon AppleGrey]
2022-10-23 15:21
1

#8: är det inte alls.

johan
2022-10-23 16:39
2

#10: Tack för att du berättar för mig hur systemet jag byggt fungerar…

Mvh // Johan

[Moon AppleGrey]
2022-10-23 16:50
3

#11: så de fungerar på exakt samma sätt? 😑
Varför fungerar inte markören då, om det "i praktiken" är samma sak?
Och bevakar man en tråd så flyttas de i listan beroende på aktivitet.
Gjorde de det med bokmärken?

Syntium
2022-10-23 16:50
6

#11 Vi föreslår ett komplement till befintligt system. Bevakningar tycker jag har sin funktion men tycker det är frustrerande att inte kunna bara spara en tråd.

[Moon AppleGrey]
2022-10-23 16:52
2

#13: exakt så.

Draken
2022-10-23 17:09
0

#0: Du går in på bevaka och klickar i om du vill ha det på mail eller i flödet 🙂

Namnlös.jpg

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

• Redigerat 2022-10-23 17:11 av Draken
Loris M
2022-10-23 17:49
3

#15: Så är det, med det är inte det jag efterfrågar. 🙂 Se #4!

Edit. Problemet är att jag inte vill ha det på mejl eller flödet utan samlat i vänstermenyn så som det var innan.

• Redigerat 2022-10-23 17:53 av Loris M
Loris M
2022-10-23 17:51
6

#11: Vi vet att det är du som byggt systemet 😀, därför skulle jag uppskatta om du kunde svara på det jag frågar i #0. I #4 har jag förtydligat.

annia1
2022-10-23 22:06
3

Som jag förstår den här tråden så är det två saker man vill se igen.

Att kategorin bokmärken som fanns förut till vänster, på varje enskild sajt, kommer tillbaka.
Och att bevaka kopplas till medaljerna igen.

För det andra som fanns förut och som det står om här i tråden finns ju redan idag.

Dom trådar man väljer att bevaka/bokmärka hamnar på samma plats som "mina diskussioner" inne på inställningar/flöde-bevakningar. Fast visst de är inte märkta specifikt som bokmärken så man får öppna/leta bland många trådar för att hitta dom gamla.

Trådar man bokmärker/bevakar idag dyker upp i flödet som ett kort (om man inte väljer bort det) när det skrivs i dom, förut dök de upp i nya kommentarsrutan som fanns uppe till höger och förut gick det inte att välja bort.

De trådar som låg i kategorin bokmärken de lyftes upp i den kategorin när det skrevs i dom. Och det gör dom ju även idag, fast då inne på inställningarna. För bokmärkta trådar är ju precis som alla andra trådar att de lyfts när det skrivs i dom.

Men jag saknar också kategorin bokmärken för det var lätt att bokmärka trådar man av nån anledning ville kunna hitta igen. Jag hade rätt många, idag är det ytterst sällan jag bevakar trådar eftersom det är så krångligt att hitta dom igen.

Och nej jag bokmärker inte trådar i webläsaren utan de får helt enkelt vara. Så funktionen bevaka klickar jag inte själv på utan det blir bara det automatiska på trådar jag skrivit i.

.

• Redigerat 2022-10-23 22:09 av annia1
Syntium
2022-10-24 12:02
5

Vill mest kunna lätt spara en tråd och lätt kunna hitta den senare. Vill inte nödvändigtvis alltid ha uppdateringar i flödet bara för att jag sparar. Var de ligger sen känns mindre viktigt, bara inte bland bevakningar, där hittar man aldrig nåt igen 😜

[Undertaker]
2022-10-24 13:17
6

#19: Något där man ser tråden och inte bara nyaste kommentaren innan man läst den. Händer allt för ofta att jag behöver gräva upp en tråd då den har försvunnit i flödet. I sig är det enligt mig inte eller en identisk funktion då bokmärke låter som att den låg kvar som tråd medan bevakning är för nya kommentarer och mer handlar om att bevaka en aktiv tråd men inte för att enkelt hitta dem igen. I alla fall upplever jag det inte som att det är ett enkelt vis att ta sig tillbaka till en tråd på.

Syntium
2022-10-24 13:28
3

#20 Nej, precis. Jag rotade runt på Skrivlust och hittade trådar som startades innan jag ens blev medlem som jag bevakade för jag tänkte jag skulle återkomma till dom. Men de sorteras ju efter tid i bevakningarna (senast först) så jag hade fått bläddra ingen vet hur länge för det står inte ens hur många sidor det finns.

Antar att jag skulle kunna rensa bland bevakningarna men… Jag vill inte det. Om bokmärke funkade som jag vill det så skulle det vara för att tillfälligt kunna spara oika trådar. (Igen), varför inte en stjärna eller nåt bredvid hjärtat? Ett tryck sen är det sparat så kan jag återkomma. Är det nåt jag vill skriva/bevaka så får jag ju kort i flödet. Tycker jag skulle vara mycket smidgare.

Syntium
2022-10-24 13:33
3

Okej jag är rätt säker på att jag bevakade en tråd idag för att i skriva i den senare. En nystartad tråd men jag hittar inte den bland bevakningarna nu.

Loris M
2022-10-24 17:49
6

#20: Exakt! Det är ju det som är grejen (och skillnaden mot bevakning) med bokmärkta trådar. Då låg kvar och sparades under den kategorin på varje sajt. Var så himla smidigt att hitta dem.