Ragdoll päls
Hej!
Har googlat en del men finner inte riktigt svaret på min fråga så tänker att jag gör ett försök här.
Skaffade en ragdoll i november. Fram tills januari innan han blev kastrerad så fällde han nästan ingenting.
Nu är han snart 8 månader och kastrerades i början av januari. Lägger i dagsläget flera timmar om dagen på borsta honom och även borsta rent kläder och möbler. Men känns helt lönlöst. Är det bäbispälsen han fäller? Har haft katt tidigare men ingen ragdoll och aldrig stört mig på fällandet, men detta är brutalt. Borstar honom med furminator, vanlig borste och en gummihandske samt duschat honom och efter det så är det fortfarande helt galet med hår.
Räcker jag tar i honom så blir kläderna helt nerhårade. Får gå konstant med klädrollern på allt då ALLT blir totalt vitt av hans päls. Han är helt underbar på alla sätt men detta gör mig skogstokig i dagsläget.. kommer det bli bättre eller finns det någon lösning på detta?
Vore väldigt tacksam om någon kunde lugna mig lite då det känns helt hopplöst i dagsläget.
- Redigerat 2023-02-19 07:38 av Fridaaaa