Okänt fel
Detta fel gäller när jag är ologgad.
Förut var det så att när man läste en tråd (ologgad) så fick man tråd på tråd på tråd. Det är nu ändrat så nu får man att man ska logga in. Så långt är allt bra.
Men skrollar jag ner bara en liten liten bit nedanför knappen logga in så kommer det upp en tom sida där det står okänt fel. Och det spelar ingen roll hur lång en tråd är, kommer lite nedanför logga in så uppstår det. Och man får klicka på hem för att sidan ska komma fram sidan igen.
Bilderna är från ragdoll. Första visar hur det ser ut först och sen hur det ser ut när jag kommit nedanför logga in.
Datorn win 8.1 edge. Detta är nåt som hänt rätt nyligen.
.
Blir det bättre om du ”hårt” laddar om med Refeesh-knappen i webbläsaren?
Mvh // Johan
Johan #1 osäker på vad du menar med refeesh-knappen. Om jag klickar på pilen uppe i listen eller använder F5 så laddar sidan om och den kommer fram. Men så fort jag skrollar ner så försvinner det igen.
Men det verkar som det kan ha med annonser/adblocker att göra.
Jag har adblocker. Slår jag av den så funkar sidan som normalt. Och jag får då logga in knappen och sen tråd på tråd.
Nu sitter jag vid min win 7 och med chrome. Men även om jag slår av adblocker så ser jag inga annonser utan bara färgrutorna där annonser ska ligga. Ska testa på win 8.1 senare för just nu har jag inte tid för jag strax iväg bort.
Färgrutan/annonsplatsen ser alltså ut som bilden. Färgen är ju olika beroende på sajt. Denna är här från support. Och det ser lika ut ologgad.
.
Jag gjorde en ändring igår som har med annonserna att göra. För mig laddas nytt inlägg in som det ska. Kör Chrome på Mac. Fungerar även på Safari på iPhone.
Ska se om jag kan testa med Edge på Windows 11 också.
Har ingen möjlighet att testa Windows 7 eller 8.
Mvh // Johan
johan Då är det sannolikt din ändring som gjort nåt då. Jag har nu provat win 8.1 med edge igen. Och det blir lika som med win 7 chrome.
Adblocker avslaget blir det inget fel utan sidorna kommer fram som dom ska, men jag ser inga annonser. Det är bara tomma färgrutor.
.
Skulle du kunna öppna devtools och fliken "Konsol" och se vad det blir för fel? Enklaste sätter att öppna det är att högerklicka i sidan och välja "Inspektera element" (lite osäker på formuleringen för Edge på Windows, men typ).
Om du sedan scrollar ned till ett nytt inlägg och sidan pajar, så kan du sedan kopiera eller ta en skärmdump på det sista som loggas där.
Det skulle hjälpa när jag inte kan få felet själv.
Mvh // Johan
Antar att det är det här du menar. Du får två bilder. Båda är från win 8.1 första är från edge (heter konsol 1) den andra från chrome (heter konsol 2). På det stora hela verkar det stå lika, men det finns några små skillnader, men vet inte om det faktiskt är skillnader eller bara hur webläsarna visar det.
Får se vad det är för väder imorgon om det går att göra nåt ute eller inte. Blir jag inne så kan jag ta fram mer info dagtid om det behövs annars blir det mer mot kvällen.
.
- Redigerat 2023-08-26 02:18 av annia1
Tack. Det hjälper mig mycket.
Du får alltså inte samma fel när du bara klickar på ett nytt inlägg i inläggslistan?
Mvh // Johan
Funkar det bättre nu?
Mvh // Johan
Johan om jag först svarar på din #7 nej jag fick felet bara när jag skrollade ner nedanför den blåa logga in knappen. Och det oavsett hur lång en tråd var.
Jag sitter nu vid win 7 har testat några trådar på några olika sajter och det verkar funka. Och tråd på tråd är tillbaka. Vilket är synd.
Ska testa win 8.1 senare. Återkommer om det finns kvar där.
.