Twitter / X-länkar
Efter flera års väntan har Staffan nu äntligen fått sin önskan i uppfyllelse att man kan bädda in länkar från Twitter / X.
Det enda som krävs är att länken är det enda som står på en rad, så ersätts den med hela-tweeten.
Steve Ballmer introduces Windows 1.0 back in 1986. pic.twitter.com/xOE5qrAuiM
— Historic Vids (@historyinmemes) April 27, 2024
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mvh // Johan
Som jag förstår det kan man skriva annan text (som du har gjort) först, och sedan göra två radmatningar och klistra in länken. Stämmer det?
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Borde inte behövas text och tomma rader. Det enda som jag tänkt är viktigt är att länken är det enda som står på en rad. Möjligen att det behövs ett radbrytning efter länken.
Detta är för att undvika att ha sönder vanliga markdown-länkar man kan ha gjort själv.
Mvh // Johan
#2: Nej, men man kanske vill göra en egen kommentar, och då är det bra att man kan göra det i rutan. Bara man ser till att länken står för sig själv, tydligt avskild från texten.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Upptäckte att X-appen lägger på mer skräp på länken än web-versionen gör, så där behöver man just nu ta bort allt från och med frågetecknet i länken.
Ska försöka fixa det.
Mvh // Johan
#4: Nu är det fixat också.
Mvh // Johan
#4: Det är inte bara X som gör det. Nästan alla sajter verkar få med en lång rad skräptecken, så jag har vant mig vid att alltid kolla om länken är "ren" och annars radera allt från frågetecknet.