Fått för mjuk säng
Hej!
Efter att först köpt Mio sleep de luxe continental som verkl inte var bra fick sälja denna för halva priset med 6000kr i förlust. Då gick jag till Sängbutiken där det bara finns en säljare det vill säga ägaren. Jag ringde först och talade om i telefon mina problem både med fibromyalgi och besvär med ryggen om sängen inte är rätt. Han Sa direkt "du ska ha Ekens Essence soft"!. Jag som är helt okunnig om sängar trodde ju att han hade rätt… åkte dit och prövade hade min väninna med mig och visst det kändes ju bra de 15 minuter jag låg på sängen. Nu tre månader senare plågas jag av fasansfull ryggvärk på morgonen som tar ungefär två timmar innan det försvinner. Jag har mailat ägaren det vill säga försäljaren som då försöker sälja på mig en annan madrass jag hade nämligen en ny madrass från Mio sängen själv.
Alla vet väl att det är sängen som gör 90% och inte madrassen. Ändå så köpte jag en memory foam madrass från Jysk det har inte heller hjälp. Jag harxtalat med sängförsäljare utan att nämna mitt problem, bara om sjäkva Ekens ramsäng elegans. En sa "detta är det mjukaste sängen på marknaden!" den andre sa denna rek oftast inte och bara om man väger under 60 kilo. Jag väger 66 kg.
Jag vet inte om det är rätt ställe att fråga om Men jag funderar på att lämna in ärendet till ARN. Efter en lång diskussion och flera med konversationer med ägaren så har han inte en enda gång sagt eller medgav att han har gjort fel. Men då min väninna hörde honom säga att jag skulle ha just den och att han också sa det med detsamma i telefonen gör att jag känner att han har gett mig fel information. Förmodligen är det ord mot ord men att vara sömnlös eller att vakna fem på morgonen med kraftig ryggvärk sedan tre månader gör att jag snart inte orkar med detta längre Jag har dock inte råd att köpa en ny säng för den kostade 18.000 kr. Har ni några tips? Ska jag lämna in ärendet till Arn? Några sängexperter här :))?
Tacksam för input!
- Redigerat 2024-10-09 11:01 av Fridaaaa
De har ingen återlämningsgaranti?
Sovkoncept vi ska köpa ifrån nu har 100 dagar, om man vill lämna tillbaka under den tiden.
Låter inte som en kunnig säljare direkt :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Lägg frågan på https://hemmet.ifokus.se/
/Maria