* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettskriva
Läst 1009 ggr
Mandra
2025-03-23 17:24
1

Problem att skriva

Jag kan inte skriva något, svara på någon tråd i den avdelning som heter Andlig utveckling. Hjälp!!

[Undertaker]
2025-03-23 17:26
2

Låter som om du blivit avstängd om du inte kommer åt den.

Mandra
2025-03-23 17:28
0

#1: jag har nog inte sagt något där på flera år.

[Undertaker]
2025-03-23 17:32
0

#2: Jag kan skapa inlägg, etc. där så för mig tyder det mest på att du är avstängd. Då andra iFokus sajter funkar för dig och jag har tillgång till den sajten.

Du får kontakta sajtens värd?

Lona
2025-03-23 17:42
5

Jag tror att du är avstängd och ofta fortsätter man nog att vara det utan direkt tidsbegränsning, det är förstås upp till sajtvärden.
Med andra ord, om du blev blockad för några år sedan så ligger det förmodligen kvar tills någon aktivt tar bort avstängningen. 🙂
Enklast är väl att ta kontakt med sajtvärden som #3 skriver.
Kul att se dig här igen, funderade häromdan på vart du hade tagit vägen. 🌻

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

johan
2025-03-23 17:46
5

Du, och runt 60 andra, är avstängda från den sajten där Condor och Fatamorgana är värd och Medarbetare.

Mvh // Johan

[solljust]
2025-03-23 18:53
4

#0 Jag är också bannad där men det är bara bra för där inne har jag inget att göra 😂

FataMorgana
2025-03-23 18:53
5

Anledningen till att Mandra och vissa andra är avstängda från andlig utveckling iFokus hittar ni här.

https://skadligavsenochenergier.fria.ifokus.se/discussion/1561757/vet-inte-vad-jag-ska-gora-med-gruppen

"jag känner till dem på Andlig utveckling. dom är gräsliga…borde gå och stoppa dem."

Sen har jag stängt av en massa spammare och chatbots.

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
[Undertaker]
2025-03-23 19:06
4

#7: Ja, spam och annat finns det en del, bygger ju upp sig genom åren…

johan
2025-03-23 20:02
7

#7: Så mycket för den höga svansföringen om att inte stänga ute folk man inte vill diskutera med… 🤣

Mvh // Johan

• Redigerat 2025-03-23 20:03 av johan
FataMorgana
2025-03-23 20:38
6

#9:

4 personer har jag stängt ut pga personangrepp, 1 för att han använde sajten som sin egen anslagstavla och postade virriga texter i alla möjliga trådar som inte hade med ämnet att göra och heller inte med sajtens innehåll. Vi hade väldigt mycket tålamod med honom innan vi stängde av honom. De flesta som är avstänga på vår sajt hade redan varit det innan vi tog över sajten och det är medlemmar som inte längre är aktiva och vi vet inte heller varför de är avstänga. Resten är spammare och chatbots.

Som jag redan tidigare skrev till dig stänger jag ut folk som är elaka och kommer med personangrepp, för det behöver jag inte den där nya funktionen. Vem som tycker sig ha bra argument i en diskussion kommer inte med personangrepp utan han framför ju sina argument. Sådana människor stänger jag inte ut ur min sajt och har vi blivit kritiserade sakligt har vi svarat sakligt utan att stänga ut någon för det.

Anonym
Anonym
2025-03-23 20:43
10

#9: Så mycket för att leda iFokus med gott exempel

Mandra
2025-03-24 10:50
3

#7: ok då förstår jag.

Mandra
2025-03-25 11:37
2

#7: troligen skrev jag så för att de hoppade på mig för det jag skrev. om skadliga väsen - får man ju inte tala om här inne.
men jag går ur den här gruppen igen. tycker inte om detta att man bara kan blockera folk hur som helst.

FataMorgana
2025-03-25 11:43
4

#13: Vår sajt handlar om andlig utveckling och inte om skadliga väsen. Dessutom bad du själv om att få bli borttagen. Men nu har du ju en egen sajt du kan skriva på. iFokus är stort nog för oss alla.

Condor
2025-03-25 12:42
6

#13:

Jag vill tillägga till det som Fata Morgana redan skrev, att det nog stämmer vad du skrev i tråden som Fata Morgana länkade till, att du frågade om du får skriva om skadliga väsen.

Men problemet var att du inte respekterade ett nej och startade provokativt ett inlägg som handlade om skadliga väsen. Problem nummer 2 var att du hävdade att vi ljuger när vi skrev om våra andliga erfarenheter,, t.ex. Fata Morganas kundaliniprocess, helt utan att argumentera, utan bara sådär, för att bråka med oss.

Sen är det kanske så att vi är extra känsliga när det sprids ut skrämsel om skadliga väsen, eftersom folk som tror på sådana saker är ofta offer för bedrägerier. Just nu jagar polisen en självutnämnd shamankvinna i Österrike, som lurade av folk pengar, sammanlagt över 10 miljoner euro, guldsmycken och klockor bara för att ta bort demoner och skadliga väsen.

Jag vill inte tillskriva dig att du gör sådana saker. Men problemet är att det är tron på sådana saker som gör att folk blir lurade och vår sajt har ett helt annat syfte och ett helt annat ämne.

Vi hade en hel del tålamod med dig innan vi stängde av dig. Vi stänger inte gärna ut folk och därför gjorde vi oss möda att förklara saker för dig och länkade upprepade ggr. till vad sajten handlar om. Men du lät oss inte ha ett annnat val än att stänga av dig.

[solljust]
2025-03-25 15:41
4

#13: Mandra vet du vad som är väldigt bra med i fokus och speciellt sen vi fick möjligheten att skapa forum med fria i fokus det är att om vi inte känner oss hemma eller accepterad på en sajt som vi kanske fått skrivförbud på så kan vi skapa sajter där vi kan göra vårt och stå för vårt samt välja innehåll precis som du har gjort så kör på med din sajt och strunta i andra sajter som inte accepterar det som du står för eller stänger av dig.

Jag får lite känslan av uppgivenhet här från dig men ge inte upp du har vart med länge och vi har mötts många gånger genom åren på både ont och gott vi har vässat våra klor vi har stridit i trådar men vi har också kunnat känna en gemenskap fast vi går helt olika Shamanska vägar men bådas vägar är rätt för oss som person det är det absolut viktigaste av allt att vi följer den väg som är rätt för just oss den kan ingen annan välja åt oss 😎

Jag har också skrivförbud på FataMorganas och Condors sajt den är permanent skrev Condor en gång och jag är helt lugn och ok med det för ärligt jag hör inte hemma där dom går en väg jag går en annan vi är helt enkelt olika och ja jag retar upp mig på dom men det gör dom på mig med så det är ömsesidigt och just därför ska vi undvika varandra vi ska gå olika vägar vi har inget gemensamt så även på forum så här får vi välja vilken väg vi ska ta och i fokus bjuder möjligheter att skapa forum efter smak 😎

Mandra
2025-03-25 16:03
0

#16: Vad menar du med att jag ska skapa en egen sajt? Förstår inte riktigt?

FataMorgana
2025-03-25 16:49
5

#16: Jag såg att du skrev att vi brukar reta upp oss på varandra, men jag vill bara förtydliga att det inte riktigt stämmer från vår sida. Både jag och Condor har trevligare saker för oss än att gå omkring och reta upp oss på folk – som att skriva texter och diskutera intressanta ämnen på nätet. Vi tror också att man mår mycket bättre om man inte tar vare sig sig själv eller andra på alltför stort allvar, och om man kan skratta både åt sig själv och åt livets små brister istället för att reta upp sig. Det är något som jag tror de flesta skulle må bra av att öva på 🙂

Mandra
2025-03-26 10:26
1

#16: "kör på min sajt" säger du.
Var har jag en sån?

Mandra
2025-03-26 10:28
1

#15: skrev jag om skadliga väsen i egen tråd eller annans?
men jag får inte göra egen tråd om detta heller?

Mandra
2025-03-26 10:30
1

#15: offer för bedrägerier+. är det inte lite olyckligt och anta att jag skulle bedra folk?

[solljust]
2025-03-26 10:34
1

#19: Jag menar tuta och kör för på din egen sajt är du fri att skriva det du vill om där ingen annan styr eller ger dig skrivförbud , tänker på den här sajten och fler kan du skapa om du känner för det sen om du vill att folk ska hitta dit lägg in en länk i signaturen som gör lite reklam för din sajt 😎

https://skadligavsenochenergier.fria.ifokus.se/

Condor
2025-03-26 11:21
3

#20:

Det var så att du först skrev i en egen tråd där du frågade hur högt taket är och om du får skriva om skadliga väsen. Då svarade vi att det inte är det som sajten handlar om och att vi inte vill ha sådana diskussioner här.

Men ändå öppnade du upp en tråd på andlig utveckling som handlade om skadliga väsen. Vi tog bort inlägget och sen blev du sur och började att bråka med oss och skrev att vi ljuger om våra andliga erfarenheter. Det var först och främst Fata Morganas kundalini erfarenheter som du tivivlade på och för dig var kundalinin något farligt.

Om man råkar att ha en spontan kundaliniresning är rädsla det värsta som man kan ha. När jag hjälpte Fata Morgana genom processen var det första viktiga att befria henne från rädslan. Är man rädd, blockerar man sitt solarplexus chakra och kundalinin blockeras där, far ut ur sin energikanal och orsakar fruktansvärda smärtor. Det var anledningen till att vi inte ville att du sprider skrämsel om kundalinin.

Eftersom du inte fick skriva om skadliga väsen på andlig utveckling, gjorde du upp en egen sajt på fria iFokus. Att du har glömt det ser jag som ett resultat av din hälsa, där du skrev om blodproppar i hjärnan. Jag har verkligen medkänsla för dig och dina hälsoproblem och försöker att förklara saken för dig så snällt som möjligt.

Jag skrev tydligt om bedrägerierna som det är på tal om "Jag vill inte tillskriva dig att du gör sådana saker.". Men saken är den, att om folk tror på skadliga väsen kan de bli ett offer för bedrägerier och det kan vara vem som helst som tar pengar för att ta bort sådana väsen. Därför vill vi inte ha sådana diskussioner på vår sajt.

Jag hoppas att du förstår.

Condor
2025-03-26 11:24
2

Tillägg:

Det här är sajten som du gjorde upp. Din egen sajt:

https://skadligavsenochenergier.fria.ifokus.se

Mandra
2025-03-26 12:10
1

#15: vad skrev jag om FataMorgans kundaliniprocess?

Mandra
2025-03-26 12:11
2

#24: Tack.

Condor
2025-03-26 12:32
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#26:

Att leta fram alla inlägg är för jobbigt. Men jag vill ge dig ett exempel.

Anledningen till att vi tog bort sådana inlägg är att om någon inte är rädd, är kundaliniprocessen mycket enklare. Men sådana inlägg gör folk rädda. Fata Morgana var också rädd, eftersom hon läste på skrämselsidor och hon beskrev smärtorna som att man vill hacka av sig benen och ber till gud att få dö. Det krävdes ganska mycket psykologi och reiki för att befria henne från rädslorna och sen gick det mycket enklare och kundalinin steg upp till kronchakrat.

• Redigerat 2025-03-26 12:38 av Condor
Mandra
2025-03-27 11:20
0

#27: om man får en för tidig kundaliniresning, så kan det bli som i inlägget du letade fram. jag har själv haft en för tidig kundaliniresning och det är inget jag önskar min värsta ovän ens. det var överjävligt!

Condor
2025-03-27 11:54
1

#28:

Grejen är ju den, att medan kundalinin stiger upp, går man igenom sitt eget helvete. Somliga har mer att gå igenom, andra mindre. När kundalinin har stigit upp till kronchakrat hamnar man i sin egen himmel. Att hela nervsystemet blir utbrännt skulle ju innebära döden och det har jag aldrig hört eller läst att någon råkar ut för. Om sådana fall existerar, är det undantagsfall.

Fata Morgana hade ju också en för tidig kundaliniresning. Men kundalinin är ju den gudomliga essensen i oss. Den vill oss inget illa och gud är ju ingen idiot. Det som vi ser som för tidigt, ser utifrån det gudomliga perspektivet annorlunda ut.

Utan rädslor skulle Fata Morgana inte haft problemen som hon hade och jag tror att du kanske heller inte skulle ha haft dom. Men det verkar att finnas en gudomlig plan bakom en aktiverad kundalini. Om man är "i flödet" och följer planen går allt bra. Just vid rätt tillfälle lärde hon känna mig, som var den rätta personen som kunde hjälpa henne.

Sen blev hon en helt ny människa. Förr var hon en osäker människa med dåligt självförtroende, som led av panikattacker och socialfobi. Hon tog starka psykmediciner. Därför var hon i sjukpension. Nu är hon en människa som står med fötterna stadigt på jorden och som har huvudet i himlen. Hon är frisk och medicinfri, framgångsrik i sitt nya jobb och har en lycklig relation med mig. Hon har gått igenom en andlig utveckling i rasande fart och nu är det hon som hjälper andra människor.

Det är det som Jesus menade med att födas på nytt. Det finns ingenting kvar av den personen som hon var förr. Hur skulle hennes lliv att ha fortsatt utan kundalinin? Sjukpensionerad och sjuk resten av livet? Sjukvården kunde ju inte hjälpa henne. Mig skulle hon heller inte ha träffat och hon skulle aldrig ha börjat gå en andlig väg.

Fast hon hade ett helvete över flera månader, så var det just tack vare kundalinin som hennes liv förändrades till det bättre. Det är inte kundalinin som är fienden, utan de egna rädslorna och blockeringarna och det är fiender som man kan besegra.

Mandra
2025-03-27 12:37
2

#29: Ja och jag har träffat en person som dött av det (på nätet).

Condor
2025-03-27 13:25
1

#30:

Det skadar inte att vara lite skeptisk när det gäller saker som skrivs på nätet. Jag har träffat fundamentalistiska kristna som sprider ut historier som tydligt är fejkade. De berättar om deras historia, att de har t.ex. lärt reiki och sen kommer verklighetsfrånvarande skräckhistorier vad som skulle ha hänt. Men till slut "blev de "räddade av Jesus". Kundalinen betraktar de som satan och till och med kristaller ska vara '"onda". Nätet är full av liknande historier och "missionärer" som är ute på internätet.

Om någon verkligen har dött under en kundaliniprocess, förblir frågan, dog personen verkligen av kundalinin eller av en annan anledning under kundaliniprocessen? Den mänskliga sårbarheten försvinner ju inte bara för att man har en kundaliniprocess och pågående sjukdomar försvinner heller inte.

I alla fall är processen mycket enklare om man inte är rädd, eftersom rädsla skapar blockeringar som hindrar kundalinin att stiga upp till kronchakrat. Det värsta som finns för en som har en, ur våra perspektiv, för tidig kundaliniresning är att läsa skräckhistorier om det.

[solljust]
2025-03-27 14:55
2

#30: Jag får också väldigt svårt att tro någon dör av kundaliniresning och om detta nu skedde är jag inne på samma spår som Condor det måste ha funnits andra bakomliggande orsaker så personen ifråga helt enkelt rent fysiskt inte klarade av den.

Vi vet ju vilka krafter det här kan sätta igång och därför är det så otroligt viktigt för den som jobbar med healing oavsett form att klienten som dom tar emot i första hand tar ett utlåtande från läkare så den vet om kroppen eller psyket kommer att klara av och orka med.

Jag jobbar inte med det här har inga kurser eller tar emot folk jag utövar mitt Shamanska på ett helt annat sätt men dom som gör många gånger är dom naiva och tänker inte på vilket allvar som skulle kunna uppstå om en person kommer med allvarliga psykiska eller fysiska problem och healingen kan sätta igång enorma reaktioner både fysiskt och psykiskt och här tänker jag att det är något sådant som skett att den personens fysiska kropp helt enkelt inte karade av det.

Healers vill gott dom vill hjälpa dom flesta av dom sen finns alltid undantagen där enbart pengar styr men oftast är avsikten och intentionen god men här behöver dom tänka efter och dom vet inte hur pass djupt det går hos en person dom har inte kunskapen eller utbildningen om det kommer en kraftfull reaktion både fysiskt och psykiskt just därför är det så viktigt för dom som jobbar med det här att hänvisa folk först och främst till sin läkare för bedömning.

Många gör men klienterna inte alltid är helt uppriktiga dom heller och vill ha en quick fix och så funkar det inte det vet vi men den kollen har inte klienterna så det är av yttersta vikt att som healer ha insikten i att det här är ett komplement till annan vård när dom har med allvarliga fysiska och psykiska sjukdomar att göra.

Idag finns väl exempelvis Reiki på några håll i världen inom vården har jag för mig som komplement så i såna fall har healern uppsikt på ett helt annat sätt att klienten klarar av att ta emot energin på ett positivt sätt som balanserar upp så har det uppenbarligen inte gått till med den klient som du fått veta dog på nätet och är du helt säker på att det är sant tänker jag också för någon kan faktiskt helt ha ljugit för dig via skärmen.

Sen finns det ett fåtal healers i världen som verkligen kan hela på riktigt dom mest svåra sjukdomar och tillstånd men dom är få och dom syns inte på nätet och gör reklam för sig och sitt här ser andevärlden till att dom som behöver uppleva helandet på en sån avancerad nivå dom sammanförs av andarna och här behövs inga mänskliga händer inga datorer inga telefoner det ser universum till att deras vägar möts där det är menat.

Mandra
2025-03-28 16:41
1

#31: Javisst - det är ju andra besvär av kundaliniresningen. MEN kundalinin ska INTE resa sig för man är mogen , dvs det är rent i systemet.
Gör den det innan detta som uppstår besvär.

Mandra
2025-03-28 16:42
1

#33: Det är ju besvär man har som väcks till liv av en för tidig kundaliniresning.

Mandra
2025-03-28 16:43
1

#32: Resten du skriver tänker jag inte svara på.

Mandra
2025-03-28 16:47
1

#32: Min åsikt är att man INTE ska försöka resa kundalinin själv. Den reser sig av sig själv när man är redo.
Man bör INTE syssla med några övningar som har som avsikt att väcka kundalinin. Avråder jag alla ifrån.

Mandra
2025-03-28 16:50
0

Min för tidiga kundaliniresning kom INTE för att jag försökte resa den. Utan den kom av andra orsaker. Så jag var ju heller inte rädd. Visste inte ens vad det var. Och man kan ju inte vara rädd för något man inte vet vad det är.

Mandra
2025-03-28 16:53
1

När jag hade haft det där ett tag letade jag upp en mkt seriös samtalsgrupp på nätet som talade om detta. Folk från hela världen. Kändes inte som dom var där för att bara skryta. Det var i denna grupp som en person dog. Många andra var väldigt sjuka.

Mandra
2025-03-28 16:55
1

Min rekommendation: Gör ALDRIG något som syftar till att väcka kundalinin.

Condor
2025-03-28 17:21
1

#37:

Fata Morgana visste heller inngenting om kundalinin när den väcktes. Ur vårt perspektiv ser det ut så här, att först ska man förbereda sig för att vara fri från blockeringar. Indiska yogis förbereder sig i åratal. Sen kan man göra övningar för att väcka den. Stiger den upp utan att man har gjort dessa förberedningar, leder det till besvär och då anser vi att det här var för tidigt. Det är det mänskliga perspektivet.

Men ur det gudomliga perspektivet är det inte vi som bestämmer om kundalinin vaknar. Det var ingenting som Fata Morgana hade bestämt sig för. Det bara hände och även om hon hade besvär så slutade det med att hennes liv ändrades till det bättre.

Som jag redan skrev, är gud ingen idiot och om det händer som det hände, hade det en mening som Fata Morgana inte förstod förän långt efter att det hände, när hennes liv ändrades. Det är inte lätt att väcka kundalinin. Många är fria från blockeringar efter att ha gjort förberedningarna, men ändå händer ingenting när de gör övningarna. Hos andra händer det "bara sådär".

Att man inte ska försöka att väcka den när man fortfarande har blockeringar kan jag hålla med om. Men om gud inte vill att det händer, händer ingenting. Vill gud att det händer, händer det utan att man kan förhindra det. Vi kan varken bestämma att det händer eller bestämma att det inte ska hända. Vi kan bjuda in gud, men vi kan inte bestämma att gud kommer. Men om det händer, ska man inte vara rädd.

Mandra
2025-03-29 12:02
1

#40: Nu troe ju inte jag på Gud i den bemärkelsen. Det är DU som styr ditt liv!

Condor
2025-03-29 12:32
1

#41:

När jag talar om gud menar jag heller inte någonting som har en likhet mellan religionernas gudar eller personer, entiteter eller liknande. Jag talar om din, min och alla andra varelsers sanna natur, som utrycker hela existensen och som är oföreställbar och obegriplig för förståndet. Men eftersom det inte finns ord för det, använder jag mig av beteckningen gud.

Om kundalinin steg upp till ditt kronchakra när du hade din kundaliniprocess, borde du ju ha erfarit din sanna natur och veta vad jag menar.

Till en viss grad kan vi styra våra liv. Men vi kan ine styra allt. Du har t.ex. säkert inte medvetet styrt åt det hållet som orsakade dina hälsoproblem. Du har heller inte styrt åt det hållet att du fick besvär med kundalinin. Men förståndet lever gärna i illusionen att ha allt under kontroll. Tänk om vi verkligen kunde styra allt, då skulle vi alla vara enbart friska, lyckliga och i harmoni. Vi skulle leva utan blockeringar och vi skulle inte ha några problem.

• Redigerat 2025-03-29 12:33 av Condor
Mandra
2025-03-29 12:34
1

#42: Ok menar samma som du med Gud.
Jo du styr visst. Ditt karma styr och det är väl du?

Condor
2025-03-29 12:50
2

#43:

Karma är inget annat än orsak och verkning. Men sen finns det olika föreställningar om det i olika religioner. Inom hindusim har det med återfödelse att göra. Men buddhisterna menar något helt annat.

För mig, som inte tror på religioner och deras föreställningar som t.ex. föreställningar av karma, handlar det bara om handling och konsekvens. Om man t.ex. äter ohälsosamt är konsekvensen att man kan bli sjuk av det. Men jag tror inte på att jag kommer att bli återfödd och sen blir antingen belönad eller straffad för mina handlingar i det här livet.

Du kan förstås styra ditt liv på så sätt att du äter hälsosamt och det ger helt andra konsekvenser än om du äter skräpmat. Visst har man ansvar för sig själv och ens handlingr påverkar livet. Men du kan inte styra allt. T.ex. kunde vi inte styra hur vi blev uppfostrade. Vi kan inte styra om det trillar ner en blomkruka från ett fönster, som träffar oss på huvudet. Vi kan inte styra om det blir jordbävning som förintar hemmet som vi lever i eller om blixten slår ner i hemmet eller huset blir översvämmad pga naturkatastrofer.

Maria
2025-03-29 12:58
8

Jag trodde detta var Support iFokus.

/Maria

FataMorgana
2025-03-29 13:01
1

#45: Ja egentligen är det ju det, men ibland händer det att diskussioner går åt ett annat håll. Inget som skapar ett problem hos mig 🙂

[solljust]
2025-03-29 14:33
3

#45: Helt sant och jag kom på mig själv efter att ha publicerat mitt långa inlägg att vi är inne på Support 😀 ibland blir det som det blir kanske kan vi komma undan med att det blev Kundalini support 😉 nä skämt och sido du har alldeles rätt vi är inte på rätt sajt alls för ämnet men det råkade bara bli så 😎

Mandra
2025-03-29 17:27
0

#44: Jag gör en egen tråd om karmalagen sen.

Condor
2025-03-30 11:43
1

#48:

Kanske bäst att jag inte deltar, eftersom jag inte tror på koncept som karmalagar.

Mandra
2025-03-30 11:46
2

#48: Blev en ny sajt om andlighet i stort, inte bara om karma.
[https://andligutvecklingenligtmandra.fria.ifokus.se/discussion/1611233/varfor-lever-man]

[solljust]
2025-03-31 16:40
3

#50: Lycka Till Mandra med ditt nya forum 😎

Det är inget för mig att delta i men jag hoppas att det går bra och att du får fin aktivitet där 👍

Jag håller själv på med ett nytt forum som ska handla om Peace & Love men känner mig lite osäker om jag ska lansera det men vi behöver fred och kärlek glädje och humor i en hård värld så jag får ta mig en liten funderare där trådar finns glädje finns men jag känner mig tveksam orkar jag ta mig ann allt det här.

Vi får se men glädje fred och kärlek är ledorden i vår värld ❤