Anmäl del 29
Dags för ny tråd - den gamla här
https://support.ifokus.se/discussion/1650155/anmal-del-28
Det är inte klokt så det spammas ner på gravid iFokus just nu.
Just när jag anmälde ungefär 10 stycken kom ett nytt igen
https://gravid.ifokus.se/discussion/1653201/phantom-wallet-dispute--support-for-assistance
- Redigerat 2026-07-27 10:55 av Condor
Bägge borta.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Det kommer ungefär 2-3 spaminlägg varje minut just nu.
Men konstigt, ibland står det att inlägget är borta för att det rapporterades 4 ggr och ibland 3 ggr.
I alla fall verkar det att komma 4 nya per minut just nu.
#8:
Dom är väl på jobb, som så många andra. Jag gör heller inget annat än anmäler inlägg just nu. Är rädd att det kommer att pågå i timmar det här
#8 Sannolikt är dom på sina arbeten. Jag anmäler också, så mycket jag kan.
/Désirée
Har mailat Niklas, men han kollar inte sin mail så ofta. Fast vi kan ju alltid hoppas att han råkar titta i den just nu. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Tur att vi just nu är tillräckligt många som trycker och trycker och trycker… 🤷♂️
"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)
Finns inne på Miljö också
/Désirée
Och på hästar och ridsport
I Gravid med
Det kommer ett inlägg varannan sekund verkar det som.
#16: Det här var den värsta anstormningen jag varit med om på ett bra tag. 😶
// Harley
#17: Tror faktiskt aldrig vi haft en sådan stormning tidigare.
Ikapp- åtminstone tillfälligt…😏
Kan man hoppas på att hinna äta lunch innan nästa flodvåg kommer? 😉
#22: Men eller hur?! 🫣
Det var inte så här jag hade tänkt spendera min lediga dag, men jag tänker inte lämna min post på frontlinjen. 🫡
// Harley
#22 #23 Samma här- skulle ha varit ute och handlat mat, men istället blev man sittande här…🤷♂️
Min hund tittar ledset på mig, han vill att vi tar en promenad… kanske har det lugnat sig nu!
/Désirée
Hann köra och handla innan anstormningen, men har inte hunnit äta än. Katten har varit och klagat på att hon är hungrig. 😁 Fast det tror jag inte på, för matskålen var rätt full för någon timme sedan. 😊
Puh! Känner mig faktiskt rätt utmattad nu. 😊
- Redigerat 2026-07-27 12:26 av Carmarino
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
- Redigerat 2026-07-27 12:39 av NeferNefer
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
Ursäkta dubbelpostandet, iFokus krånglade för mig och jag blev utkastad.
#29: Bägge borta.
Blev också utkastad, så jag gissar att Johan håller på med något underhållsarbete.
#31: Den är borta.
Jag har stängt av möjligheten att skriva på miljö i fokus tills det lugnat ner sig.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Samma gäller för motor.
Och en till här på support. Jag tänker att det nog inte är nödvändigt att anmäla spam här på support för vi ser ju ändå spammet direkt när vi kommer in för att anmäla spam på andra sajter.
Japp, jag anmäler för fulla muggar här.
Alla borta, men det är väl bara en tidsfråga innan de börjar om.
Jag är beredd. Men jag hoppas ifokuskillarna säger till här om det ställer till problem med den ökande aktiviteten (våra anmälningar, alltså), om de håller på att fixa något för att hindra spammare. I så fall kanske vi får ta det lugnt. Men så länge jag inte hör något är jag redo med anmälningsfingret.
Jag var just borta för 2 timmar och när jag kom tillbaka tog det flera minuter tills forumet öppnade sig och tills jag var inloggad. Sen såg jag att hela första sidan var full med spaminlägg. Eftersom forumet går så långsamt är det mödosamt att anmäla dom.
#41: Är också beredd, men det är svårt att ha koll hela tiden.
#43: Ja antingen det eller också har vi varit duktiga på att anmäla snabbt.
Om bara spamproducenterna visste hur få presumtiva kunder de kan nå här kanske de hade lagt ner sin energi och datorkraft på annat håll, men de verkar ha noll koll på sina mål…
Tror inte det är speciellt många här som tänkt boka en taxi på flygplatsen i Dubai, t.ex. 🙄
- Redigerat 2026-07-27 14:12 av Fornöga
#45: Kanske båda två, till och med.
#46: Ja, de är nog inte så välinformerade. Eller också är alltihop AI-genererat utan mänsklig inblandning.
#47: Ja, jag fick en hel del "anmält 4 gånger och har tagits bort", så vi hjälpte nog också till.
#48 Ja, det går nog iväg en del med automatik. Fast det var några som sände slumpmässiga (?) bokstavskombinationer före eller mellan spammen, så det verkar som om någon agerat manuellt där. 🤔
#50: Ja det har också lagt till etiketter så det finns säkert någon som har koll.
Satt hemma hos mamma när anstormningen kom. Jag tröck ock tröck på anmäl, men det kom bara fler och fler. Tror jag anmälde ett 30 tal inlägg innan det lugnade ner sig
#52: Tror det var flera hundra totalt. Hade 60 aviseringar i mailen för enbart Support iFokus och alla var spam.
Det kommer tydligen fortfarande enstaka spamtrådar, men när man klickar på kortaviseringen så kommer man till en helt vit sida med ett felmeddelande mitt på. Betyder det att spammet är borttaget? Tidigare kom man ju till en sida på sajten där det stod att inlägget inte kunde hittas.
Verkar vara borta
#56:
Ja, men lustigt att när jag klickade på inläggen kom på det ena inlägget en text där det stod att inlägget är borttaget och på det andra inlägget kom texten "Application error: a client-side exception has occurred (see the browser console for more information)."
Samma text som det kom när jag klickade på en avisering för ett PM som jag fick.
#57: Tror att det beror på hur jag accepterat borttagningen.
I ena fallet tryckte jag accept.
När inlägget som jag just anmälde försvann, kom det genast ett nytt spaminlägg
https://gravid.ifokus.se/discussion/1657161/kucoin-refund-issue--latest-refund-help--solutions
Har försökt ta bort
Men ligger fortfarande kvar på min ”första” sida - är det ngn annan som oxå ser den eller är det bara hos mig?
Kanske dags att asånga av Victoria?
#62: Kan inte se den, så den är nog borta.
#65: borta 😊
#66:
Ja det gick snabbt. Efter att jag anmälde inlägget skrev jag kommentaren här och sen klickade jag på min egen länk och så var den redan borta. 😊
/Désirée
#68: Borta.
#70: Många likadana på många sajter
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
#70: Borta
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
#74: diet här är nog inte ett spaminlägg utan snare en felpost.
#76: För mig ser det ut som reklam för ett företag 🤷
#76:
Skulle det vara en privatperson, en medlem som skriver på keramik iFokus och vill sälja sin ugn, skulle jag inte klassa det som spam.
Men om ett företag som aldrig förr har skrivit ett inlägg och endast reggat sig med syfte att sälja en ugn, erbjuder den, är det för mig spam.
Spammarna har kommit tillbaka och nu söker de sig tydligen till sajter där det är minimal aktivitet. Två ligger kvar i listan under Väntar på kommentarer samt på förstasidan, den tredje är borta.
Inne på https://transpersoner.fria.ifokus.se/ finns en del spam som flugit under radarn på den sovande sajten.
// Harley
Nu ligger det ett gäng spam inne på Keramik
/Désirée
#82: Ett bra exempel på handgjort spam.
Spam-attack inne på Matlust. Många inlägg
#85: Verkar vara borta nu.