* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettinsider-och-andra-betaltjänster
Läst 2616 ggr
MillisB
2009-02-10 01:35
1

Kontantkort?

Hejsan!

Undrar bara om det fungerar att betala iFokus plus med kontantkort (svenskt alltså)?

För man kan fortfarande inte beställa det från utlandet? Förvånad

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

AnneN
2009-02-10 01:40
0

Är det kontantkort i mobil du menar eller är det kort typ Visa, Mastercard osv?

De har än så länge inte kommit någon funktion för att beställa från utlandet.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

MillisB
2009-02-10 01:42
0

Jag tänkte på mobilt kontantkort.

Om jag har ett sådant svenskt mobilkontantkort, kan jag då skicka sms från utlandet/Norge med det kontantkortet och betala plus-tjänsten på så vis?

Eller måste jag också befinna mig i Sverige när jag skickar sms'et?

Snart desperat…

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.

AnneN
2009-02-10 02:00
0

#2 jag ska undersöka saken.

_**/Mvh Anne

ingann
2009-02-10 02:28
0

#1 liten fotnot.. visa/mastercard etc heter krditkort eller betalkort beroende på om man har kredit aktiverat eller ej;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

AnneN
2009-02-10 02:33
0

#4 jo men jag har hört en del kalla även de korten för kontantkort, så jag tyckte det var säkrast att fråga.

_**/Mvh Anne

ANNIA
2009-02-10 16:32
0

Det borde rimligen gå att använda ett svenskt kontantkort eftersom man kan ta med sig sin mobilen när man åker utomlands. Dock brukar det ju alltid vara dyrare att använda från utlandet.

Annars finns det ju en annan väg att gå, kanske lite bökigare, men

MillisB Har du nå släkt eller vänner i sverige så be dom att dom köper ett startpaket/kontantkort. Talar om för dig vilket nummer det är. Du registerar det här på iFokus. Dom byter tillfälligt simkort i sin mobil och messar sen med "ditt" nummer. Kommer inte ihåg om det brukar medfölja 100kr i startpaketen annars så får dom ju betala in summan först.

Sen när det ska förlängas så får dom göra samma procedur med att byta simkort.

MillisB
2009-02-12 11:36
0

Hej Annia!

Jo, jag har släkt i Sverige, men det är ju så omständigt att be dem ordna detta varje kvartal. Hade varit så mycket enklare att kunna ordna det själv genom paypal eller liknande tjänst.

Men om man messar flera gånger, blir abonnemanget förlängt med flera perioder då, eller blir det dubbel betalning för samma period? För då kunde man ju bara ordnat det någon gång om året.

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.

AnneN
2009-02-12 13:28
0

MillisB, jag har nu fått svar från Niklas att från iFokus sida så ska detinte vara några problem, men kolla så att den operatören klarar användning utanför svenska gränsen.

Du kan betala för flera perioder direkt så om du skulle skicka 2 sms och det dras 100kr så har du betalat för 2 perioder.

Om det skulle råka bli så att du skickar sms och det dras pengar, men inget iFokus Plus dyker upp på din användare så kan du PM:a till Niklas så fixar han det manuellt.

_**/Mvh Anne

MillisB
2009-02-12 14:34
0

Tusen tack för alla svar!

Då ska jag få det gjort så snart som möjligt!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.

ANNIA
2009-02-12 17:39
0

MillisB kom bara ihåg att även operatören tar ut en kostnad. Och att den kan vara (mycket) högre utomlands. Så du får se till att ha lite mer på kortet än vad iFokus plus kostar.

MillisB
2009-04-07 23:44
0

Hej!

Nu är jag i Sverige och har införskaffat ett styck kontantkort med svenskt mobilnummer hos Parlino.

Därför blir jag väldigt besviken när jag nu får sms tillbaka från 72550 att: "Beställningen misslyckades pga debiteringsproblem. Detta kan bero på brist på pengar (kontantkort) eller temporärt fel hos din operatör."

Brist på pengar kan det INTE vara, det är intankat kr. 99 SEK på kortet.

Då måste det vara operatören som är problemet? Eller???

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.

AnneN
2009-04-07 23:56
0

#11 då är det antagligen något tillfälligt fel hos operatören.

_**/Mvh Anne

MillisB
2009-04-08 00:10
0

buhuGråter

Och jag som tänkte att allt var i ordning nu…

Lönar det sig att skicka flera gånger för att testa eller ska man bara vänta, tro? Jag ska ju inte vara i Sverige i evigheter.

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.

ANNIA
2009-04-08 01:20
0

MillisB du kan ju prova ringa till din mobil och se om den har ordentlig täckning där du befinner dig. Då borde du märka om ev fel har försvunnit. Prova även att ringa med den till en vanlig telefon, ja utan att nån svarar bara så att du ser att det går fram signaler.

Sen en liten tråkig fråga. Du har skrivit rätt i sms:et. I ditt fall ska det stå.

iFokus PLUS MillisB

Jag vet att det svar du fått har varit uppe förut, men jag hittar inte den tråden. Troligen så är det insprängt i en tråd som handlar om nåt annat än fokus plus så den är svårhittad.

MillisB
2009-04-08 17:59
0

Har försökt på nytt idag, Skrev precis så som du #14 skriver i mitt sms, men inget bättre resultat. Har testat ringa och fungerar bra.

Hoppas att det inte är så att det inte går att få till det med min leverantör? Det finns väl inget som hindrar det?

Nu börjar det bli tråkigt…

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.

ANNIA
2009-04-08 18:06
0

MillisB mig veterligt så ska det inte spela nån roll vilken man har. Har dom nån sida på nätet så kanske det finns nån info där om dom har några spärrar för den sortens sms.

johan
2009-04-08 19:13
0

Är du säkerpå att du har tillräckligt med pengar på kontaktkortet?

Mvh // Johan

MillisB
2009-04-10 00:49
0

Hej igen!

Har nu fått svar från Parlino och det löste hela problemet:

Svar (Parlino)

2009-04-09 07:15 AM

Hej Camilla,

Du måste först ha ringt minst ett samtal så att numret blir registrerat i telefonväxlarna. Därefter ska du kunna beställa den här tjänsten.

Med vänlig hälsning
Jens G.
Parlino Kundtjänst

När jag så hade ringt en gång så kunde jag skicka meddelandet och fick en positiv bekräftelse tillbaka. Så nu står det på mina sidor att mitt plus-abonnemang löper ut om 91 dagar.

Så det var skönt att få i ordning, och så ville jag informera om detta till andra som evt skulle få samma problem en gång!

Tack för alla tips och råd, ni är fantastiska på supporten!

Millis

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.

ANNIA
2009-04-10 00:53
0

Vad bra att det löst sig Millis och tack för att du tala om varför det krångla för dig.

AnneN
2009-11-20 15:07
0

Nu finns möjlighet att betala för iFokus Plus via bankgiro!

Läs mer här.

_**/Mvh Anne