* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettinställningar
Läst 2884 ggr
Blueshift
1

email om man får PM

Finns det någon funktion så man kan bli meddelad via email om man får PM?

AndersE
0

Personliga inställningar - Bevakningar

Blueshift
0

Jag har redan gjort den inställningen sedan en tid tillbaks men det fungerar inte.

Blueshift
0

Så med andra ord finns det alltså en funktion men det är man ju inte hjälpt av när den inte fungerar  Flört

AnneN
0

Är du säker på att du angett rätt mejladress? (kan vara bra att dubbelkolla)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Blueshift
0

Jag har rätt adress, kollat spam osv. Problemet tycks inte vara i min ände.

ANNIA
0

Blueshift om jag skriver ett helt nytt pm till så ska du få mail på det, om du har klickat i rätt bevakning. Om jag däremot svarar på ett pm från dig så får du inget mail.

Blueshift
0

Hmm, kan det kanske vara det som är grejen. Att jag bara svarat på PM. Men är inte helt säker, för jag nog tror jag att jag har fått nya PM sedan jag aktiverade den inställningen.

Får avvakta tills jag får ett nytt PM och se så jag vet säkert.

Måste säga att jag tycker det är dåligt, dock, att man inte får meddelande även vid svar. Det är ju dumt att man ska behöva sitta och logga in bara för att kolla efter svar. Det är man ju inte van vid från andra forum. Ni som sköter iFokus, kan ni inte fixa till det?

ANNIA
0

Jag tänkte skicka dig ett pm för att testa, men din sajt är inte öppen. Men har du rätt inställt så bör du få mail när någon skriver ett helt nytt ett till dig.

Är inget som varit efterfrågat att man vill få mail även på svars-pm. Så antar att man då hellre lagt tid på andra funktioner.

Och det kommer inte ändras nu då iFokus håller på att byggas upp på en ny plattform. Möjligt att det kommer finnas i den.

Blueshift
0

Det är går bra att skicka PM även fast min sajt inte är aktiverad. Det är bara att skriva in Blueshift i fältet "till" Glad

Testade nu att skicka PM till mig själv. Det genererade inget email.

ANNIA
0

Tror inte det blir mail när man skickar till sig själv. Men jag har skickat ett till dig och det bör du få mail på om du har rätt isatt.

Blueshift
0

Tack för PM. Inget email än… ska hålla koll och se om det dyker upp senare.  jag kan inte se att jag skulle kunna ha gjort något fel på inställningarna. Jag har bevakning på PM ifylld och emailadressen är korrekt.

ANNIA
0

Det borde ha dykt upp. Det du kan testa om det inte dyker upp. Ja förutom att kolla spamkorg och inställningarna i den. Att du går in på din bevakningslista och tar bort dig från den och sen gör en ny prenumeration på dina meddelanden. För jag får på alla nya pm så får inte du med rätt isatt så vet jag inte vad det beror på.

Blueshift
0

Hur tar man bort bevakning på PM? De enda alternativ som kommer upp när jag klickar ändra bevakningar är "bevaka PM" vilket jag också blir informerad om att jag redan gör. Hittar inget sätt att få bort det?

ANNIA
0

Dina inställningar - bevakningar - bevakningar av nya inlägg och artiklar.
Där nånstans ska ditt nick finnas. Ta bort det.

Blueshift
0

Aha, nu är det borttaget och jag har skapat ny bevakning igen. Skickar du mig PM igen Glad

ANNIA
0

Har jag gjort. Får vi se nu då om du får mail eller inte.

Blueshift
0

Inget email… ska kolla att jag verkligen fick till bevakningen igen…

Blueshift
0

Äsch, jag hade missat att få till bevakningen igen men nu är den igång och jag skickade ett PM till mig själv igen, och HURRA jag fick ett mail Glad Märkligt att det inte fungerade tidigare, men tack för hjälpen!

Skulle som sagt också vilja föreslå till ifokusfolket (vet inte vilka ni är) att ni vid tillfälle framöver fixar meddelande även för svar på PM man skickat själv. Kort sagt meddelande varje gång man får ett PM, oavsett.

ANNIA
0

Ok vad bra att det funkar nu.

Möjligt att det blir så i nya plattformen.