Olämplig reklam!
oj det har vi klarat oss ifrån ännu i allafall!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag har rapporterat det till killarna så får dom kika på den men tror inte att den där reklamen hör hemma här.
För att kunna ta bort reklam behöver vi adressen annonsen pekar till. Det antar jag att du inte har. Om du ser den igen kan du gärna försöka kopiera den.
Du menar att jag ska klicka på eländet? Den dyker säkert uppigen på något annat ställe när den väl är här.
Gilla oftast behöver man inte klicka på dom för det brukar stå en websida. Men på din dump så är det längst ner borta.
Jo jag ser det, men bilden torde väl inte vara annorlunda hos någon annan. Men jag ska se om den dyker upp igen och rapportera.
Min tanke när jag ser din dump att du zoomat din sida något då kan det bli att se lite annorlunda ut. Om du inte har det, nästa gång du ser en sån annons så zooma så den blir lite mindre ctrl+ - då borde hela annonsen bli att synas. Sen ändrar du tillbaka storleken med ctrl+ +
Nej jag har inte zoomat in något. Upptäckte idag att där var en annan annons som jag inte heller såg hela. Jag ska tänka på ctrl plus och minus nästa gång.
Jag har sidan alltid på 100% och brukar inte labba med zoomen…….
fick fram detta när jag googlade på Russian Girls… med andra ord som att leta efter en nål i en höstack….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Om du håller muspekaren över länken så kan du läsa adressen längst ner i webbfönstet utan att klicka på den. Åtminstone är det så på min dator, men alla vill inte se den informationen så de väjer bort den.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Nu kom den sistnämnda reklamen upp igen. Adressen länkar till
ad.xtendmedia.com
#12: Det enkla svaret är nej. Vi vet inte vilka alla är som annonserar på iFokus. Vi använder bland annat Googles annonssystem och de i sin tur har tusentals annonsörer. Det betyder att det ibland slinker igenom såna vi inte vill ha.
# 14 - OK då förstår jag. Jag hoppas dock att iFokus kan styra bort dessa annonser.
#15: Det gör vi så snart någon rapporterar dem och ger oss adressen. Den i #13 är stoppad.
Jättebra :-)
Då kan vi ju hjälpas åt att hålla ögonen öppna om Russian Girls skulle dyka upp igen och fånga upp adressen.
Under de här fem åren är det mindre än 20 sajter vi har spärrat så det har inte varit något stort problem.
Det låter betryggande 
Gilla inte säkert det är samma adress fast det är samma bild. Så nästa gång du ser den så zooma ner din sida med ctrl+ - innan du tar skärmdumpen så hela annonsen syns. Sen återställer du storleken på din sida med ctrl+ 0 (noll)
Jag får inte hela annonsen att synas ens om jag zoomar hur mycket som helst. Det ser ut så här hos mig. Det finns andra annonser som ser lika dana ut, att jag inte ser nedre delen.
Det är samma adress som jag har gett tidigare,
ad.xtendmedia.com
där finns en väldigt lång fortsättning på adressen som är helt omöjlig att följa upp.
Okej, nu har jag spärrat både ad.xtendmedia.com och xtendmedia.com. Förhoppningsvis betyder det att vi slipper eländet i fortsättningen. Säg till annars.
# 23 - Jag är vaksam som en örn 
Det litar jag på. 
Gilla jag får för det mesta bara textannonser där. Dom gånger jag får bild där så ser jag hela så trodde du skulle kunna få med hela genom att zooma ner bilden.
# 26 - Kanske jag har för liten bildskärm 1024x768
Nej, om jag kommer ihåg rätt så är det den upplösning som iFokus är designad för att passa bäst i.
Men en sak som jag kom att tänka på. Har du ändrat inställningarna här på iFokus eller ev på din webläsare så den ska visa större text. För då kanske reklamplatsen kan förskjutas, men ska inte säga säkert.
Om du har det så, tyvärr, så hinner du ju inte ändra dom när du ser en reklam. För när du kommer tillbaka till reklamen så har den troligen bytts till en annan. Och i så fall får du försöka hålla över annosen och den vägen se ev websida som hänvisas till.
Nej jag har inte ändrat någon inställning.
OK. Bara knäppt då att du inte får reklamen innanför ramen som den ska vara.