* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettövrigt
Läst 3240 ggr
Andina
2010-03-29 11:46
1

Gamla trådar borta

När jag  ibland söker efter gamla trådar så hittar jag dem inte, inte ens dem som jag startat själv.

Är gammalt material bortraderat nu? (Tidigare kunde jag botanisera bland gammalt material för att hitta lite "kuriosa".)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Andina
2010-04-04 13:07
0

Puffar lite - ifall någon vet nå't…

En mängd massa trådar i menyn "Mina inlägg" till vänster finns alltså inte att få tag i alls längre?

Kanske beror det på att man velat "städa"? Eller på serverbyte? Eller "har det bara blivit så"…?

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

AndersE
2010-04-04 16:13
0

Jag tror inte något försvunnit.

ANNIA
2010-04-04 16:25
0

Andina har du sökt på dina trådar via sök så du vet att dom finns kvar på iFokus. För som du vet så tas ju trådar bort av någon anledning.

Andina
2010-04-06 10:06
0

#3 - Ja, jag har sökt via "Sök" (= google) och trådarna verkar vara uppslukade av cyberkosmos… 
Jag gissar att de ligger permanentade i någon gammal server som inte används längre… eller nå't så'nt. Hoppas de dyker upp längre fram…

"För som du vet så tas ju trådar bort av någon anledning." Nej, det vet jag inte. Jag kan förstå att man ev tar bort trådar som är "opassande", men annars förstår jag inte varför man tar bort trådar. Kan du förtydliga vad du menar?

ANNIA
2010-04-06 16:35
0

Andina om du inte hittar dom när du söker så är dom bortplockad av värd/medarbetare och kommer då troligtvis inte komma tillbaka.

Jag som formulera mig fel.
Vad som tas bort skiljer från sajt till sajt. Många sajter tar inte bort nånting. Men några orsaker till att trådar tas bort.

Om det kommit in troll i en tråd så kan det ibland bara tas bort enstaka inlägg men ibland lyfts hela tråden. Likaså så kan en tråd från början verka som en helt normal tråd men som sen visar sig bara vara ute för att ställa till bråk. Andra tar bort trådar som av någon anledning blivit inaktuell. Trådar som spårar ur rejält av en eller annan anledning.

Kan även vara så att en tråd som börjar på sajten går över till att handla om nåt känsligt och då kan lyftas och läggas i en dold del, som många sajter har, där medlemmar kan diskutera lite mer ostört.

Sen finns det nog även andra anledningar som gör att trådar tas bort.

Andina
2010-04-06 19:59
0

Tack Annia! 
Då bör det vara den sista punkten som gäller i mitt fall; "Sen finns det nog även andra anledningar som gör att trådar tas bort". För inget av de andra alternativen stämmer.

Och ärligt talat så tror jag att trådarna har tagits bort av misstag… Jag har svårt att tro något annat. För trådarna var helt i linje med forumet och inte otrevliga alls. Tvärtom. Den ena tråden bestod t ex av lite "kuriosa" som jag hittat i forumet, lite "gamla minnen" och info från forumets början - och som tycktes vara uppskattat. En tråd var en slags undersökning som också var helt i linje med forumet. En tråd rörde sig om ett praktiskt tips, som var helt relevant. 
Jag har heller aldrig upplevt att någon ansett mig vara obekväm i forumet…

Ja, ja - synd är det i alla fall.

ANNIA
2010-04-06 21:00
0

Andina visst kan trådar även tas bort av misstag. Vad som gäller i ditt fall så får du fråga på just den sajten för att få klart besked.

Mitralis
2011-02-03 14:04
0

Jag hittar inte heller gamla trådar när jag klickar på "Mina inlägg" gruppen.
Det gäller inte alla sidor men många. Letade efter ett recetept på semlor på Julen iFokus men hade nästan ingenting i "Mina inlägg" där fast jag skrivit ganska mycket. Hittade igen semlorna när jag gjorde en goolgesökning, men jag tycker att det är bekvämare att bara titta i "Mina inlägg"på varje sida.

Undrar även om det går att få flera sidor när man klickar på "Visa fler inlägg" Jag har skrivit i väldigt många trådar som är markerade så att de ska visas alltid. Detta gör att jag bara kan gå tillbaka ca 10 inlägg.

Karmatarerskanise
2011-02-03 14:54
0

Sökfunktionen fungerar inte lika bra som förut, är vi en del som tycker. Jag har också  problem med att hitta saker. Så det behöver inte betyda att trådarna är borta, utan bara att de är svårare att hitta.

Vissa sajter, som min sajt, rensar bland gamla inlägg ibland. Eller så raderas inlägg då man "möblerar" om.