Fattas?
Vet inte vilket forum jag ska gå med frågan till. Så jag hoppas det är okej här.
Vilka forum tycker ni fattas? Finns det något forum ni tycker borde finnas som inte finns?
Hade velat skapa ett.

Ska du starta ett forum så är det väl bäst att du startar ett om ett ämne som du själv har goda kunskaper och stort intresse av.
Vet inte vad som kan tänkas fattas just nu, men jag söker fortfarande någon som vill ta över som värd på Filosofi iFokus om du är intresserad.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 Ja det är klart. Samtidigt som det ska finnas intresse för den. =)
Jag är otroligt djurintresserad och jag har kunskap om ett väldigt brett antal olika djurarter.
Filosofi har jag läst på gymnasiet. =) Men jag vet inte om jag skulle klara att driva en hel filosofisajt…
MajaL,
Det beror ju lite på vad dom som bestämmer tycker och tror, det handlar tyvärr inte bara om ens eget intresse och hur mycket information man lägger ner.
Jag ville själv Starta en sajt en gång men fick till svar att det "nog" inte fanns tillräckligt med intresse så det blev inget. Vet att många hade efterfrågat det.
Vad tråkigt, vad var det för sajt?
MajaL, "4,
Det var en sajt som skulle handlade om försäkringskassan och en del andra myndigheter.
Känns ju fel när du frågar om det finns ngn sajt som saknas, bara för att du vill starta en.
VArför inte försöka bli Medarbetare på en av de existerande djursidorna istället? Då får du ju hjälpa till med det du tycker om.
#6 Det är din åsikt, men jag delar den inte med dig. Jag har varit Medarbetare på många av de djursidor som finns idag, om du tittar på min sida.
Det är dock en helt annan sak att starta en egen sajt från grunden som man sedan bygger upp och profilerar så som man själv vill. Det är en enorm skillnad och det är det jag vill vara med om.
#7 Ska man Starta en sajt ska det vara om ett område som man verkligen är intresserad av och kan något om. Att du frågar på det sättet som du gör visar ju att du bara vill Starta en sajt, vilken som bara den inte redan finns..
Visst är det en helt annan sak att Starta en sajt, men det är därför viktigt att man vet vad man gör och gör det av intresse.
#8 Gillar inte din attityd. Jag frågar för att få tips och råd. Jag har berättat om mina intresseområden för att kunna få bra förslag. Genom att fråga så kan jag också upptäcka om det är någon som tycker att det fattas någon sajt.
Klart man måste vara intresserad av att starta ett forum om man ska starta ett forum, annars är det väl ingen mening. Sedan har jag ju som sagt ett enormt djurintresse som jag vill göra något med.
Att fråga om någon tycker att det fattas en sajt är ett ypperligt sätt att se om någon annan har en sajt de verkligen önskat ska finnas, samtidigt kan jag få ideèr jag tidigare inte tänkt på och jag kan göra något av mitt stora intresse.
Okey, jag läste startinlägget, och där stod ju inget om djur. Var det jag reagerade på.
Min attityd är det inget fel på, bara säger hur jag känner och tänker.
Maja,
Naturligtvis har du lika rätt som någon annan att ställa frågor och jag hoppas du kan Starta en sajt som är passande och som många har intresse av.
#10 Jag upptäckte efter första kommentaren att jag missat skriva in mitt djurintresse, där at skrev jag om det klart och tydligt i #2.
Jag önskade i denna tråd tips och råd.
#11 Tack, ja jag vill ju att intresset ska finnas om jag startar en sajt, så den inte blir obesökt pgv. bristande publik.
Mitt tips är att du funderar ut vilket djur som är ditt största intresse, eller vad med djuren som är det.
Tyvärr kan man ju inte krysta fram något, för som du skrev ska det ju finnas intresse så att folk besöker sajten.
Och tyvärr så finns det ju så himla många djursajter här inne, så det är klart det blir svårt att komma med ngt nytt.
MajaL "12,
Oftast vet man ju egentligen inte det innan om det blir en aktiv sajt eller ej men skulle det ej bli så är det ju bara att stänga ner den igen. Tycker det är fel att många kör med att det inte finns intresse när dom faktiskt ej kan veta det i förtid. Jag hade chansat om jag vore dig, bara hoppas på att dom vill "godta" din sajt.
#14 "Bara att stänga ner den igen"
Skulle vilja sen den Sajtvärd som tycker att det "bara" är att stänga ner en sajt man lagt ner massor av timmar på, skrivit artiklar, gjort reklam och skrivit trådar.
Hera "15,
Tja, det är ju mot förmodan att man får respons på det oxå, om det inte blir en aktiv sajt och knappt något besök så är det lika trist, men då har man åtminstone försökt. Sen kan man ju faktiskt bygga på efterhand beroende på intresset, det behöver man ej göra med en gång heller.
Maja Jag är inne lite på det Hera tar upp i #13. Kika på dig själv först, men även kanske på mer än bara själva djurintresset. Hur är du som person och vad gillar du förövrigt förutom djur.
Är du kanske praktiskt lagd och gillar att bygga saker eller är du kanske mer vårdande så kanske du kan kombinera hur du är med ditt djurintresse. Sen kika inne på djursajterna och se i trådarna om det finns nåt ämne som flera är intresserade av men som att säga drunknar bland alla inlägg.

Jag är också inne på det Hera och ANNIA tar upp.
Det är inte så genomtänkt att Starta en sajt bara för att starta en.
Om det är pysslet med uppbyggnaden du är ute efter så kanske du kan arbeta vidare på din blogg. Då kanske du får betalt genom annonsintäkter också 
Jag tycker faktiskt att det nästan finns för många likvärdiga sajter.
Detta gör att det tyvärr blir lite dåligt med fart i några av dom.
För att ta ett påhittat exempel
En person startar en sajt om Köksredskap med innehåll som Stekpannor, Kastruller, Tallrikar, Glas, Eldrivna köksmaskiner.
Denna sajt har nu alltså 100% av de som är intresserade av dessa områden.
Sedan visar det sig att Stekpannor blir överrepresenterade på sajten och det blir en spinoff med Stekpannor.
Sajten Köksredskap och Stekpannor delar nu 70%- 30%.
Kastruller tycker att det är en bra idé att starta en egen sajt och ger sig iväg på egna ben.
Vi har då Köksredskap 50%, Stekpannor 30% och Kastruller 20 %.
Vi har nu tre sajter med i det närmaste samma intresse och detta kan göra att folk går in mer sällan på var och en av sajterna eftersom det inte är tillräckligt med fart.
Nu säjer jag inte att det alltid är så, och vissa sajter mår faktiskt bra av att dela upp sig lite. Men ibland tycker jag tyvärr att det går till överdrift.
"Det är inte så genomtänkt att Starta en sajt bara för att starta en."
Det är som sagt inte riktigt syftet, utan jag vill göra något som många kan ha glädje av och som jag kan få lägga energi på samt att jag ju vill dela med mig av all min kunskap.
Tack för övrigt, får redan betalt för annonser. Har även en weebdesigner till att just nu fixa ny design mm.
Jag skapade tråden för att se om det fanns folk som verkligen hade gått och tänkt på någon speciell sajt som de tyckte fattades.
#18 Jag vet vad du menar med din långa beskrivning, håller med dig till viss del i mycket. Men nu var det inte vilka sajter som inte behövdes som jag undrade över.
Har sett att insekter.ifokus efterfrågas då den är grå. Har funderat på den. Har bla. ett stort intresse för bönsyrsor. Sedan är poesi.ifokus tydligen efterfrågat, jag skriver mycket själv.
Men ingen har ens föreslagit att jag ska titta ner på de gråmarkerade sajterna. Det upptäckte jag själv.
Varför inte bara som AlltIEtt tycka att det är roligt med entusiasm och önska lycka till. Man behöver alltid slå sig fram här inne, det gäller de flesta forumen. Det gör faktiskt att man funderar på att dra sig till andra forumtjänster.
*Jag ber vänligen en Medarbetare att låsa tråden. Då jag inte finner få ut det jag önskat av den ändå.*