* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettfel-och-buggar
Läst 2011 ggr
Maja
2011-02-03 11:38
1

Problem med Safari

Vet inte om detta ska placeras under "Fel/Buggar", men det är ju ett slags fel…

Jag använder mig av Safari (4.1.3) och har problem med att se andra personers profil. Jag kommer oerhört ofta fram till en "Sajten är inte aktiverad"-sida, medan jag vet att den är det på riktigt. I många fall vet jag att sajten är aktiverad, men jag kan ändå inte se den.

Är det min dator som strular? Är det på grund av att jag använder Safari? Är det så att iFokus inte riktigt tycker om Safari?

ANNIA
2011-02-03 13:41
0

Maja jag är lite förvirrad nu. Du brukar väl inte komma in på personliga sidor med safarin som inloggad. Har det ändrats så att det nu bara gäller vissa. För en tanke jag har att du får att sajten inte är aktiverad är att dom medlemmarna har att man måste vara inloggad för att kunna se deras sida.

Om du numera brukar komma in på personliga sidor så kan du väl skicka medlemmarnas nick i pm så kan jag kolla med min safari och se om jag kommer åt dom. Men blir senare för jag ska iväg bort.

Maja
2011-02-03 15:21
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har haft strul med iFokus sedan jag blev medlem då jag sitter med en iBook och Safari. Om jag går till min personliga sajt så kommer jag in på den som "vanliga besökare som inte är inloggad", alltså som på bilden. För att ändra saker på min sida måste jag låna en kompis dator eller föräldrarnas dator. Går även med Firefox, men det programmet drar ner min dators prestation (jo, jag har en gammal dator som är lite seg).

Nu söker vi en ny Medarbetare till en av mina sajter och har fått in ett gäng ansökningar. När vi ska läsa på deras sidor för att se vem det är så kommer de andra medarbetarna in på sajten, men inte jag, för jag får ett "Sajten är inte aktiverad"-meddelande. Så jo, deras sidor är aktiverade, men jag kan inte komma in på dem.

Skickar ett exempel via PM till dig.

Maja
2011-02-03 15:27
0

Eller ja, det gick inte att komma in på din sajt ens… Flört

Det som står är:

SAJTEN ÄR INTE AKTIVERAD

Sajten du försökte besöka är inte öppen. Det kan bero på att ägaren valt att inte låta den vara öppen för alla eller att ägaren ännu inte aktiverat sin personliga sajt.

Ta gärna en titt på våra medlemmars bloggar och fotoalbum.

ANNIA
2011-02-03 16:51
0

Ok som jag misstänkte då. Jag har min sida inställd att man måste vara inloggad.

Jag vet inte varför det inte funkar för dig och några till för det funkar för andra. Har inte själv mac/iBook så kan inte ens komma med tips på vad som skulle göra nån ändring.

Du skriver att firefox drar ner din dator. Hur är det med google chrome, ja förutsatt att den funkar överhuvudtaget med iBook.

KaninPiggelin
2011-02-03 17:05
0

ibland är det så för mig, jag loggar in och kommer in på någon annans sajt :P Och då står det ibland också SAJTEN Ä INTE AKTIVERAD. Dock händer det här inte så ofta för mig, men jag har safari :P

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

ANNIA
2011-02-03 17:07
0

KaninPiggelin det där är nog nåt helt annat än det maja tar upp. För maja kan inte ens besöka sin egen sida med safari, syns på dumpen i inlägg 2.

ANNIA
2011-02-03 20:38
0

Maja jag kom på en knasig tanke här. Har du rätt safari installerad, jag menar så du har för mac/iBook.

Kikade på min safari men hittar ingenstans där det syns för vilken det är. Kikade även på safaris sida och det var ju inga problem för mig att klicka i för att ladda hem för mac. Men visst när jag gick in där så var det förvalt för windows.

Kan det vara så knasigt att du helt enkelt har fel.

Maja
2011-02-03 21:40
0

I menyraden så har jag någonting som heter "Om Safari". Där står det vad det är för typ av Safari som jag har. :)

Jag har den senaste som går att ha till min dator. Det kan dock ha och göra med mitt operativsystem, om det är för gammalt kanske…

ANNIA
2011-02-03 22:01
0

För min del står bara safari och vilken version inte att det är till windows. Hade ju varit bra om även det stått. Men jag har ju version 5 nånting. Så vet inte om det kan bero på att din är för gammal för tex IE6 funkar ju inte så bra med iFokus längre.

Tyvärr så mac produkter går jag bet på.