* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettfel-och-buggar
Läst 1341 ggr
ElLobo
2011-03-27 22:59
1

Medlemskonto borttaget?

Jag vet inte om det hör hemma här eller om det kan vara nya iFokus som spökar, men i alla fall.

Vi har en medlem på Modellbygge, Ante018, som försöker logga in. Klickar han på "glömt lösen" så får han inget lösenord till sin mejl.

När jag letade i medlemsregistret finns han inte kvar, och när han försöker skapa en ny användare med det namnet får han svaret att namnet är upptaget.

Han har själv inte tagit bort sitt konto, och vill gärna ha kvar sitt gamla namn, så då är frågan om det går att återskapa hans konto eller ta bort blockeringen så att han ta sitt gamla namn igen, eller om det bara är för honom att skaffa ett helt nytt namn?

Och naturligtvis om dett a är någon bugg som hör hemma på Nya istället?

ANNIA
2011-03-27 23:42
0

ElLobo det är nog inte en bugg i nya utan mer troligt att det är eftersläpning från det gamla som ju ställde till trassel med medlemmars konton. Så en del kunde nog fått nåt trassel på sitt konot även om det inte stängdes av. Som nu lite senare ställer till trassel.

Jag meddelar Erik så får han kika på det. Att det går att återställa det går förhoppningsvis men frågan är hur det blir med lösenordet för jag vet ju inte om ante:s mail-adress ligger kvar på hans konto.

ElLobo
2011-03-27 23:58
0

Bra! Tack! Då avvaktar vi tills vi får något svar från Erik.

ANNIA
2011-03-28 18:50
0

ElLobo Ante:s konto är tillbaka. Fick dock inget klart besked när det gäller inloggning. Eftersom han fick problem så be han testa med sitt gamla lösenord, kanske funkar. Och passa på att be han lägga in en giltig email-adress. Om det inte funkar att logga in så skicka niklas ante:s email-adress så dom får lägga in det på hans konto.

ElLobo
2011-03-29 08:51
0

Tack för hjälpen!