* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettövrigt
Läst 3378 ggr
martdat
2011-04-03 19:34
0

var är vännerna?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

kanske har frågats nånannanstanns men har inte tid att läsa vartenda inlägg, förlåt i såfall.

Jag undrar var listan på mina vänner tagit vägen?

föut fanns det så smidigt bakom Mina iFokus sighter, men nu är de borta…..

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ulla
2011-04-03 19:50
0

De finns när du klickar på Meddelanden uppe tilll höger.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

ElLobo
2011-04-03 19:58
0

Det fungerar ju det med, men personligen tyckte jag det var smidigt att kunna skrolla hela listan igenom, och inte som nu behöva välja sida där man tror att personen finns.

Ulla
2011-04-03 20:09
0

Det kanske är en bra sak att lägga på önskelistan. Jag har så få med på vänner-listan så jag ser alla på en gång.Glad

_
_

martdat
2011-04-03 21:21
0

tack för svar, bättre än inget, men saknar det gamla listan så man lätt såg vilka som var inloggade,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

ANNIA
2011-04-03 21:37
0

martdat ovanför den listan i pm-boxen så finns en länk. inloggade just nu. Om du klickar på den så ser du vilka av dina vänner som är online just där och då och den är mer aktuell än den gamla. Idag så finns man inloggad ca 15 min till skillnad mot förra där man fanns kvar i 45 min.

Maria
2011-04-04 06:44
0

När vi nu pratar vänner så hittar jag bara "ta bort vänner" men inte lägg till? Jag missar förmodligen något men vad?Flört

/Maria

Ulla
2011-04-04 08:33
0

Det gör du på resp. persons sida. Nere till höger, Lägg till i min vännerlista.

_
_

Maria
2011-04-04 08:36
0

#7 Aha, tack UllaGlad

/Maria

ElLobo
2011-04-04 15:21
0

#5: En bra funktion! Hoppas bara att man inte måste klicka sig fram bland sidor där också.

ANNIA
2011-04-04 17:06
0

ElLobo sorry, men det måste du nog. I alla fall om du har många vänner online samtidigt. Tror det visas 20 st per sida.

ElLobo
2011-04-04 17:50
0

Gråter

Ja, ja, vad är väl en lista med vänner …

Flört

Ingen fara, jag klarar mig ändå. Jag tyckte bara det var så smidigt med gamla versionen där det gick att skrolla.

ANNIA
2011-04-04 22:09
0

I och för sig kanske det var enklare att scrolla just när det gällde bara själva vännerlistan. Fast du kanske får komma på nåt eget system om du har många sidor. Tex siffran 3 ser ju ut som ett E. Och på det viset lära dig vilken bokstav som ligger vart. Flört

Men om du vill se vilka som är online så är ju denna enklare för nu ser du bara de som faktiskt är online istället för att scrolla igenom hela och kika efter gröna plutten.

ElLobo
2011-04-05 15:26
0

Det beror på hur man arbetar med listorna, men för egen del är skrolla-metoden klart mycket snabbare och enklare. Dessutom fylls listorna på så det där blir dagsaktuell info att veta var en bokstav finns.

Tizzla
2011-04-10 16:35
0

Saknar också vännerlistan till höger…mycket!

Det var så enkelt att kunna gå in och kolla om den man var på väg att svara i en tråd var inloggad - utan att behöva lämna tråden! Att statusen nu bara "släpar" en kvart har väl inget att göra med att listan till höger är borta??

Det nya har fört med sig att jag inte orkar gå hela vägen för att kolla vem som är inne, därmed har iFokus tappat en funktion (för mig) och i mina ögon blivit sämre.

Med tanke på att det är fler funktioner som är borta och att det fortfarande strular med lite allt möjligt emellanåt börjar jag ledsna!

ANNIA
2011-04-10 16:43
0

Tizzla vilka funktioner saknar du. Flera kommer ju komma tillbaka.

Vad är det som strular. Och med tanke på att det strular vilken webläsare har du.

Tizzla
2011-04-10 17:14
0

Rutan för "diskussioner där jag deltar" är sämre i den nya versionen. Förut kunde man klicka på "visa fler" eller vad det nu stod nedanför de tre senaste trådarna. På det sättet var det extremt enkelt att både uppdatera, gå mellan olika sajter och välja vilken tråd man ville läsa först av dem som hade nya kommentarer. Betydligt krångligare nu när jag måste leta upp sajten i listan om jag inte vill läsa i den ordning "diskussioner där jag deltar" bestämmer.

Bilderna och pdf-erna är också sämre, lite lättare att få upp och mindre (kanske ingen) risk att man hamnar längst upp i tråden när man tittat klart och vill fortsätta läsa. Men de går ju inte att förstora allsObestämd

Att jag hamnar på "senaste inläggen" så fort jag skrivit i en tråd (oavsett vilken sida i inläggslistan jag var på innan) gör det inte mer lättarbetat. Jag "puttas alltså upp" tillsammans med tråden jag skrev i. Väldigt irriterande när jag bläddrat bak några sidor när jag inte varit inne på en sajt på ett tag. Skrev om detta i "arbete-pågår-tråden" och Niklas antecknade, men det är fortfarande likadant och den tråden hittar jag inte till nu.

Har för mig att "senaste inläggen" var en knapp som man kunde uppdatera med förut (använde den inte eftersom jag använde den till höger). Har inte kommit på ett enda enkelt sätt att uppdatera trådarna nu.

Administrering av vänner har blivit krångligare när man måste gå in på den personliga sidan för att lägga till. Lättare när det även gick att göra i listan man får upp när man söker på en medlem.

Vet att det är många som haft problem med sina pm på olika sätt men detta har inte drabbat mig.

Att texten blivit större är bra, men den är fortfarande lika liten i skrivrutan.

Det är vad jag kommer på just nu. Har visst en riktig gnälldag idagFoten i munnen

Okej att det inte fungerar felfritt direkt, men det var ganska länge sen detta nya kom igång. Den enda förbättring jag sett är den med bilderna, men det är ju även en försämring med dem. I övrigt ser jag bara försämringar av användarvänligheten.

Hawknestgrove
2011-04-10 17:44
0

Tizzla, det där med bilderna får man trixa med nu. För att kunna förstora dem i vanlig ordning, så får du högerklicka på bilden och välja öppna i eget fönster. Då får du upp bilden i ett sånt skick att du kan förstora. Då kommer det lilla förstoringsglaset fram.  Så funkar det för mig med FF i alla fall

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

ANNIA
2011-04-10 18:27
0

Tizzla när det gäller rutan till höger så vet jag inte om länken kommer komma tillbaka. Men just nu skulle det inte göra så mycket för den listan (stora inläggslistan på ens egen sida) som kom upp förut är inte användbar på samma sätt som förut, men den ska ändras. Sen kommer ju kategorin mina inlägg som fanns till vänster förut tillbaka så den kan ju istället vara en väg att se vilka trådar som man vill gå in i när man är på aktuell sajt, när den är tillbaka.

När det gäller senaste inlägg. Ett sätt att komma tillbaka och/eller uppdatera en sida bör ju vara att klicka på sajtens logga uppe till vänster.

När det gäller det med att du kommer tillbaka till första sidan när du skrivit i en tråd. Vet inte om det kommer ändras igen så att man förblir på sidan man är. Men jag gett ett tips i tråden "hoppar ur forumgrupp" som bör vara användbar. Det är visserligen en omväg och jag har inte testat.

När det gäller pm så vet jag inte om några extra problem mer än att det vid nåt tillfälle har slagit ut fel så man inte kommit åt dom.

Jo det har varit igång ett tag nu. Men dom valde att släppa denna version innan den var färdig då det började bli en del allvarliga buggar i förra så finns ju fortfarande saker som kommer komma tillbaka och som kommer ändras för att bli bättre.

När det gäller uppladdning av bilder/filer så kommer det också ses över.

Tizzla
2011-04-10 18:30
0

Ja det gjorde det visst här också, har IE, men gud så omständigt! Jaja, det är ju inte alla bilder man behöver förstora i alla fall…

ANNIA
2011-04-11 20:34
0

Göra ett tillägg till mitt #18 gäller när man bara vill uppdatera inläggslistan till vänster. Att bara trycka på knappen F5 som finns på tangentbordet.

Tizzla
2011-04-11 21:26
0

Okej, tack för tipsen! Loggan har jag ju faktiskt använtSkäms

Jag får väl helt enkelt hoppas på att de bra funktionerna kommer tillbaka för jag gillar inte att gå omvägar.