Här går det också väldigt snabbt.
Mitt går med snabbare=) Och jag har ändå mobilt bredband mitt ute i skogen:P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Snabbt här med.

#0 rapu
Jag är också nyfiken på vad du har för webbläsare och hur bra din dator är. Om du inte vill skriva det här så får du gärna skicka mig ett privat meddelande.
Självklart vill vi att det ska kännas snabbt för alla!
// Staffan

Webbläsare och dator är samma som före omändringen, så varför fungerar det sämre nu, när ni säger att sajten är förbättrad och det skall fungera bättre? Vad jag har för webbläsare och dator är liksom ointressant i sammanhanget. (IE + fast uppkoppling + siemens intel pentium 4, nyligen rensad på skräp/virus)

#6 rapu
Varför den otrevliga tonen? Tror du jag ställer frågorna för att jag tycker att det är roligt? Att jag frågar beror naturligtvis på att vi behöver veta det för att vi ska kunna göra en bedömning av vad långsamheten hos dig beror på samt - om möjligt - själva också försöka återskapa detta.
// Staffan

Jag svarade på frågan i # 5, alltså vad jag har för utrustning.
Men jag fick inget svar på min fråga (#6) i svaret # 7: Hur kan det fungera sämre med samma utrustning efter omändringen?
#8 Men ingen annan här har långsammare, kanske du behöver rensa din datorn?

Min dator är snabb och vass på alla andra ställen ute i cyberrymden och också hemma i open office, photoshop, passeli, ticon bokföringsprogram med extern server osv osv och den är som sagt rensad på ovidkommande skräp alldeles nyligen. Den blev långsam i Ifokus i samband med sajtens omändring. Det är synd, jag skulle så gärna följa med Kolhydrater iFokus.
#10 Ok märkligt, för det är inte segt för andra hmm.. märkligt, hoppas det löser sig

#10 rapu
Nya iFokus innehåller ganska mycket script som fungerar snabbare i andra webbläsare än IE. Vi jobbar på att snabba upp dessa men arbetet kommer ta lite tid så tills vi är klara föreslår vi att man använder sig av till exempel Chrome eller Firefox.
Vi beklagar att det blivit långsammare för några men gör ändå bedömningen att vår sajt fungerar bättre för det stora flertalet.
// Staffan

Tack för svar! 
Jag ville ju just höra VAD som kunde vara orsaken. Och vad man kan göra i så fall.
jaha, jag märker ingen skillnad. det är ju bra för dem som märker att det går snabbare, men jag märker ingen skillnad alls och det är ju fruktanskvärt frustrerande för dem som inte har fått någon förbättring utan tvärtom. OCh samma schablonfrågor som ställs ideligen gör ju ingen glad.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Frågorna har betydelse eftersom det fungerar så olika med olika webbläsare tex. Om de som utvecklar systemet ska hitta felet så måste de veta var och när det uppstår. Det är inte för att skylla ifrån sig utan för att förstå varför det strular för en del men inte för andra.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
#16 Men dem jobbar så gott dem kan, ingenting görs över en natt heller. INgenting att irritera sig över, det var sämre innan dem bytte och förbättrade
Vilken webläsare man har är inte alls en orelevant fråga, iFokus har varit segt och opålitligt med Firefox på min dator, speciellt efter att jag uppdaterade till FF 4.0. Bytte sen till Chrome och nu har jag inga problem alls med iFokus…
Att fixa alla småproblem tar ju tid ibland, det är ju inte på något sätt optimalt, men det är ju inte ovanligt.
men här så ska det ju tydligen var bäst med FF. och jag erkänner, jag har laddat ner Crome på min laptop, men jag gillar den inte riktigt. hittar liksom inte det jag vill.
Det är inte säkert att firefox är bäst just för dig. Man kan helt enkelt testa och se vilken som passar bäst.
Jag har IE och jag har inga problem.
ja, jag var ju IE från början när jag började med internet, så var väl alla. Sen fick min datordoktor mig att gå över till FF för 5-6 år sedan. OCh sen har jag aldrig återvänt. Crome är ju snarlikt med IE med de små bilderna men nä, jag kan inte med det riktigt. Ok fanns det inget annat, så hade jag väl fått finna mig i det, men tror att jag kommer att fortsätta med FF för det känns som mammas gata för mig.
Jag kör FF och har inga problem med hastigheten som oftast. Ibland kan det sega sej lite men det är säkert pga killarna fixar med något.
Tycker den nya versionen är bättre.
Tack killar för ett bra jobb. 
Det gäller att hitta en webläsare som passar till iFokus. I början på nya versionen var det segt med FF 3 så jag bytte till Chrome och det blev snabbt, men sen när FF 4 kom så blev den snabbare än Chrome på min dator. Så nu använder jag FF 4.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Hade ju problem med iFokus med FF 4 direkt när jag bytte, men testade nu igen, inga problem alls så nu blir det nog till att återgå till FF.. :)
Chrome är ju bra med, men föredrar FF (som många andra verkar det som).
ja, jag har lite svårt att förlika mig med Chrome. Kanske för att jag är så glyttig och vill ha katter som skins och det kan man bara få i FF
#53 Support är inte till för klagomål, utan för att man ska få support. Därav namnet.
Support=hjälp. OK?
Hjälp=något fungerar inte som det ska, vad ska jag göra? HjJälp mig.
OCh då är det rundgång igen, med mitt påpekande om de standardfraser som kommer, när personerna som frågat/klagat har haft bra funktion förut.
Ja, precis, hjälp.
Jag låser nu den här tråden. Kommer rensa denna från icke relevanta saker. Kommer även gå igenom andra trådar och göra samma sak.
Sånt som jag bedömer hör till respektive tråd får stå kvar resten åker.