* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettfel-och-buggar
Läst 2062 ggr
VeronicaKahlbäck
0

Saknar inlägg

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej!

vet inte om det är en bugg eller om det kommer försvinna men jag har ett stort problem med iFokus sen det nya släpptes och det blir bara värre och värre.
nio av tio ggr så saknas en eller flera inlägg i slutet på en tråd vilket gör det halvt omöjligt att använda iFokus.
Jag har provat allt, logga in/ut, klicka igen, tömt all historik, IE 8/chrome/FF, uppdatera, starta om internet.
det är både gamla och nya inlägg som försvinner, lästa och olästa.
Det är samma problem när jag än är inne.
Saknas någon information?

Har ni uppmärksammat problemet själva? kommer det försvinna när allt är klart? vet ni vad det beror på?

Sen undrar jag var och när vi ska berätta allt annat som är fel?

Även om inlägget låter lite irriterat är jag inte det, mycket tacksam för allt som görs för iFokus, bara lite tillfälligt irriterad:)

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

ANNIA
0

Vermonica det verkar som det är nåt cashproblem som gör att det blir fördröjning på en del inlägg. En del tar tydligen till och med lång tid. Så det ska ju försvinna bara systemet optimeras.

Du har två trådar här på support där det finns problem som tagits upp. Ena ligger nålad längst upp och heter nya fel -saknas och sen finns även tråden lansering av nya iFokus. Så kika i dom två och se. Är det nåt du "saknar" i dom så skriv där.

Att du blir irriterad är naturligt. Det blir vi nog alla lite till mans då och då.

VeronicaKahlbäck
0

Okej då förstår jag bättre!
Trodde först att det bara var att det tog lång tid att ladda upp men har lämnat datorn med inlägg öppna medans jag gjort annat men dom har inte dykt upp ändå.

Väntar nog några dagar till med att börja klaga på resten av buggarna/problemen:)
Har sett flera förändringar varje dag sen det nya las upp!

ANNIA
0

Ja fler förändringar ska ju komma eller ska väl kanske säga komma tillbaka, såna som saknas. Det jobbas ju på att rätta till allt så det blir bra i slutänden.

VeronicaKahlbäck
0

Jag tror det bara blir så om man går in genom vänstra listen.
När jag går in från uppdaterade inlägg eller från inlägg på en personlig sida verkar det fungera.

UlrikaD
0

Det blir så för mig på många trådar. Igår tog det 6 timmar för ett inlägg att dyka upp och idag finns det också trådar där jag inte ser de senaste, vilket är små frustrerande för jag är med i diskussionen, men nu kan jag inte svara för jag vet ju inte vad som är skrivet.

ANNIA
0

En sak jag just upptäckt på ett av mina egna inlägg. Vet inte om det är det som är problemet. Men mitt eget inlägg försvann efter jag redigerat det. Så möjligt att det ställer till det cashmässigt eftersom det ska sparas om ytterligare en gång.

[Pennylane1]
0

Vet inte om det skrivits nåt om detta men det blir Server error hela tiden när jag ska öppna gamla inlägg, recepttrådar på Kif gäller det.

ANNIA
0

Pennylane1 Server error ser det ut som dom felmeddelande man fick förut. Nu ska jag inte säga säkert men tror inte dom dyker upp igen i denna version utan felmeddelanden ser vad jag vet annorlunda ut numera. Så kan du skriva av lite mer än bara server error eller försöka kopiera hela meddelandet och klistra in här.

Kan du tala om nån kategori och ge mig några rubriker på trådar du inte kan öppna. Förstår att du inte kan ge länkar men rubriker så jag kan kolla samma och vilken webläsare har du för jag var in med både firefox och IE8 och öppnade några trådar och alla jag testade öppnade ok.

[Pennylane1]
0

jaha! Nu funkade det minsann när jag gick in, det var t.ex. mina brödbullar under brödrecept, men nästan alla "gamla" trådar, det har hänt mig flera gånger tidigare med. Men som sagt, nu funkade det så jag kan inte kopiera meddelandet. Återkommer när/om det blir så igen!

ANNIA
0

Alltid bra när problem löser sig själva. Nu vet jag inte, men förut idag så var det nåt problem på iFokus så jag kom inte ens åt någon adress. Kanske nån eftersläpning av det idag.

Men finns också en ny sak på iFokus eller vad jag ska kalla det. Ovanför mittdelen alltså ovanför artiklarna händer det ibland att det dyker upp en liten text med service unavailable men det brukar oftast bara några sekunder och klickar man en gång till på det man klickade på så brukar det öppna. Och när det dyker upp så är en server som inte svarade tillräckligt snabbt.

Har också hänt vid nåt tillfälle de senaste dagarna att jag fått upp en helt vit sida med sevice unaivailable och då är det nåt knas med servrarna eller att killarna gör nåt. men brukar inte vara mer än ett par minuter, åtminstone som jag märkt.

[Pennylane1]
0

en annan sak är att det inte går att lägga in länkar sen ett par dagar, länksymbolen är nedtonad i menyraden! vet inte om det rapporterats heller?

ANNIA
0

Nu vet jag inte om jag missat nåt. Vad har du för webläsare så jag kan testa med samma. För när jag markerat ett ord (firefox) så blir kedjan aktiverad.

[Pennylane1]
0

jaha, det har gjorts om då! Har lagt in multum med länkar här tidigare och man har kunnat trycka på länken och klistra in där och skriva in ett ord man vill ska vara länktext. (alt. marekra ett ord i texten först förstås men det har inte varit nödvändigt)  Men nu måste man alltså markera ett ord först!?

Jag har också firefox.

ANNIA
0

Jag har alltid markerat ord förut så kan inte säga om det är omgjort, men det är ju möjligt.

[Pennylane1]
0

nu var det dags med felmeddelanden igen, t.ex. tråden vetegluten och tråden Rostat bröd - vitt bröd på Kif. Så här står det nu (inte samma som sist) Har testat att ladda tråådarna flera gånger men icke…

We're sorry, but something went wrong.

We've been notified about this issue and we'll take a look at it shortly.

ANNIA
0

Har precis svarat i en annan tråd här inne att det verkar ha blivit fel på vissa trådar. Började bara för nån timme sen. Men det gäller inte alla trådar vet dock inte vilken sorts trådar som drabbats.

Staffan
0

Nu ska det fungera igen.

// Staffan

[Pennylane1]
0

det verkar funka ja! Men "första olästa" funkar så där… man får ofta klicka tio gånger innan det liksom "tar".

Sökningen funkar inte alls, så jag kan inte kolla om något är rapporterat innan om det. När jag skriver in nåt i sökrutan och trycker så  laddas bara sidan om.

ANNIA
0

När det gäller första olästa. I förra så kunde man trycka på den innan sidan var färdigladdad, i nya så måste sidan tydligen vara helt färdigladdad innan det funkar.

Sökningen verkar funka men verkar ha ändrats lite där också. Funkar inte med att klicka enter efter man skrivit i sökordet utan man får klicka på knappen sök.

[Pennylane1]
0

ok! Får testa vidare! Tack!

[Pennylane1]
0

Det här med "första olästa", det stämmer inte med att det beror på att sidan inte är färdigladdad. Åtminstone märks det inte att sidan laddar, det ser ut som om den är färdigladdad menar jag (inget snurrar, "laddningsraden" i nederkanten har försvunnit, men man får ändå trycka ett flertal gånger - inte alltid men ofta - innan sista inlägget "dyker upp". Idag är det extra hopplöst…

Denna kommentar har tagits bort.
[Pennylane1]
0

jaha… nu kan jag inte hantera mina inlägg heller! Och när jag trycker på publicera så dyker det upp nån konstig ruta att jag har valt att öppna comments , man ska välja på spara fil eller öppna med… helknasigt!!! Det märks inte alls att kommentaren läggs till men som den ovan så blev det två ex av den ändå!! Textrutan här försvinner inte när jag har tryckt på publicera, sidan laddas inte om, bara den här "öppnar commets"-rutan kommer upp!

UlrikaD
0

Ja, idag har hela iFokus fått spunk. Första olästa funkar inte. Inga trådar blir markerade när man läst dem osv.

Blev helt rörigt.

ANNIA
0

Pennylane1 när det gäller första olästa så är det nog så i alla fall att sidan inte laddats helt klart fast det ser så ut. Hur jag nu ska förklara på för vis. Om du går in i en tråd som du har skrivit så den finns i din högra ruta över inlägg. Så tar det nån sekund till innan den försvinner därifrån när du öppnat tråden och då är tråden färdigladdad. När den försvunnit där så funkar olästa.

Men det där är ju en sak som man får kika på sen om det går att trimma in lite mer. Men iFokus ligger fortfarande på lånade maskiner och kommer snart succesivt föras över på deras egna så det finns nog mer än en sak som kommer trimmas in bara man fått ordning på alla buggar och fått tillbaka dom funktioner som ska.

--

Dom andra problemen som varit idag (har precis loggat in) har förhoppningsvis redan försvunnit.

[Pennylane1]
0

fast det tar inte bara nån sekund innan rubriken försvinner, det tar fem efter  att laddningsstapeln slocknat eller hur jag ska uttrycka det! Det känns så segt så jag blir galen Flört Man är väl för otålig, får ta det som ett tillfälle att träna sitt tålamod tills allt är klart då. Oskyldig

ANNIA
0

Idag har det varit lite trögare. Och hoppas att det legat på iFokus så inte den uppdatering jag fick till firefox förut idag ställt till med nåt. Obestämd

Bara dom får över iFokus på sina egna maskiner igen och kan trimma in allt ordentligt så blir det nog bra. Men tills dess så är det tålamod, åtminstone emellanåt som gäller. Flört

[Pennylane1]
0

wow! Idag kommer jag ner till första olästa redan innan gröna laddningsstapeln är full! Hann t.o.m. trycka på home efter det och se när trådnamnet försvann uppe i rutan med mina inlägg!

ANNIA
0

..Glad

[Pennylane1]
0

ville bara tala om att det numera går jättesnabbt att ladda sidan helt, sekundsnabbt, phuuu så skönt för en otålig själ!

ANNIA
0

Trevligt att höra. Glad hmm, så du behövde inte öva upp tålamodet. Flört

[Pennylane1]
0

bara ett par veckor, alltid något!Flört