* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettskriva
Läst 4262 ggr
Lindansare
2011-04-16 13:07
1

Funktionen "anonym"?

Fanns det inte nyss en funktion att kunna skriva "anonymt"?

Tyckte det var så bra på sajten jag är Medarbetare på (misshandel iFokus), då många inte vågar skriva pga sina förhållanden i livet.

Ibland kanske man vill ställa en fråga i ämnet eller be om hjälp och det kan vara utlämnande, speciellt om man lever i missförhållanden och kanske tom under en hotbild.
Anonyma inlägg hade varit så uppskattat och jag har för mig det fanns efter nya iFokus men antingen är jag blind eller så finns den inte längre?

Medarbetare på Misshandel iFokus

/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)

AnneN
2011-04-16 14:53
0

Jo den funktionen ska finnas på de sajter där den är aktiverad.

Gå in på Sajtadministartion - Sajtinställningar och kryssa i rutan för att tillåta annonyma inlägg.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

ANNIA
2011-04-16 15:17
0

Och man måste ha Insider för att kunna skriva anonymt.

Lindansare
2011-04-16 17:22
0

Vad är Insider?

AnneN
2011-04-16 17:26
0

#3 Insider är nya namnet på iFokus Plus

_**/Mvh Anne

Lindansare
2011-04-16 18:02
0

ok, vad tråkigt att den inte går för alla. Det är ju en lösning på att våga fråga viktiga saker och berätta sin historia för oss på misshandel iFokus och få svar.. =/

Maria
2011-04-16 19:47
0

Vad jag förstår så är det kanske lätt att missbruka denna "tjänst" som anonym om man inte är seriös.

Därför så finns den i Insider för att man kanske räknar med att betalande medlemmar är mer seriösa och inte leker troll.

/Maria

Lindansare
2011-04-16 23:13
0

#6 Sant!

Lindansare
2011-04-16 23:14
0

Fast sajtvärden måste väl få se vem det är ifall det är något viktigt?

ANNIA
2011-04-16 23:54
0

Lindansare vad jag vet så kan inte värden se vem som skriver anonymt. Då försvinner ju en del av poängen.

Hawknestgrove
2011-04-17 20:40
0

Lindansare, det finns ju ett bätte sätt att hålla sig anonym och det är att låta "någon annan" skriva.Flört

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

ANNIA
2011-04-17 21:26
0

Hawknestgrove det kan säkert funka på många sidor. Men just misshandel.ifokus så är det nog en fördel om det är personen själv som skriver. Om inte annat så kanske den bara har en chans att skriva så vem ska den be skriva istället.

AnneN
2011-04-17 21:31
0

#11 Jag misstänker att #10 menade att man kan skapa en extraanvändare som man gör helt annonym om man inte vill skriva med sin vanliga och/eller inte vill/kan skaffa Insider.

(Min tolkning av #10)

_**/Mvh Anne

Hawknestgrove
2011-04-17 21:36
0

Precis. jag är ju medis på den sajten själv…. och det var därför jag satte citationstecken runt de två orden…..

ANNIA
2011-04-17 21:41
0

#12 Visst även det kan funka i alla fall på de flesta sajter, vilket sker redan idag.  Men misshandel.ifokus är en speciell sajt där dom som skriver där idag oftast har tagit sig ur sitt destruktiva förhållande. Men finns dom som skrivit som fortfarande lever kvar under hot och att ha två konton är nog lite bakvänt.

Lindansare
2011-04-17 21:56
0

#9 Absolut har du rätt i det, var mest en fråga. =)

Ska jag ta upp det med "extrakonto" i "anonyma inläggtråden" just för vår sajt och att det är ok?

Hawknestgrove
2011-04-17 22:03
0

Mja, meddelar man sajtvärden eller nån av oss, så vet vi.  Och vi kniper käft. För precis som du säger, många av oss är just såna, som tagit oss ur och vet hur man ska slingra sig. Om det är EN sak man lärde sig, så var det det……Rynkar på näsan Vad som helst för att slippa stryk….Sen gäller det att inte skriva så att man pekar ut sig själv på något sätt. Geografiskt eller med andra lättigenkännliga tecken.

Lindansare
2011-04-17 22:05
0

#16, förstod inte riktigt vad du menade med att meddela nån av oss?

Hawknestgrove
2011-04-17 22:15
0

så här… vi säger att vi har en som skriver och kallar sig  Hilda i Linköping. Om den personen vill skriva mer detaljerat så skaffar den personen ett annat alias och kallar sig något annat, reggar sig med en annan epostadress och "bor" någon annanstans. Då är inte ens pm till oss nödvändigt. Vi har även tips inne hos oss hur man sopar igen spår efter sig på datorn. Men ett pm från "Hilda" är ju alltid bra, då kan vi hålla extra öga på det. Sen bör man ju alltid tänka på, att inte röja sig för mycket om man har känslig info. Gäller ju inte bara här. Fattar inte hur folk kan blottlägga hela sig själv på vissa sidor på nätet.

Lindansare
2011-04-17 22:54
0

Men ska vi inte informera om att det är en möjlighet på misshandel iFokus, det är nog inte många som vet det?

Vore kanske bra att skriva det, det skulle nog kännas som en möjlighet just på den sajten och liknande?

Hawknestgrove
2011-04-19 20:25
0

De flesta som är inne på ett forum så här får jag verkligen hoppas, att de inte röjer sig för mycket. I synnerhet inte på en sån sajt. OCh vi har upplysningstrådar där man får veta hur man tar bort spår efter sig på datorerna. En klar fördel är att om man har behov av integritet, skriva sina inlägg med ett annat alias på en helt annan dator, gärna en offentlig. OCh ta som regel att aldrig ens läsa på Misshandel i fokus från en osäker dator och jag tror nog de flesta känner till det. MEn skriv du gärna ett tips, om just en annan identitet. För vid exempelvis om en person får skyddad identitet, så kan den personen förstöra helt för sig själv om den är inne och skriver "fel"