söka medlemmar?
Hej!
Finns det något sätt att söka på personer beroende på vart de bor eller något annat förutom användarnamn?
Skulle vara kul o kunna kontakta medlemmar som bor i närområdet nämligen.
Mvh
Åsa

Tror tyvärr inte att det går att söka på annat än användarnamnet.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Hmm vill inte att det ska synas per automatik var man bor - om man inte själv angett det i sin presentation!
Tycker att man bör ha en viss sekretess på internet..
Skulle inte vilja ha den registreringen öppet..
Du kan ju alltid efterlysa medlemmar i ditt närområde i en egen tråd om du vill!
En del uppskattar nog att de flesta av forumkompisarna förblir forumkompisar…det är två olika världar - som är bra på många sätt..
(Men visst - jag har fått några riktiga vänner också via forumet-pga man träffats på utställning och börjat prata…först då vet man ju om man klickar ihop..)

Hej, det går inte att söka på det sättet i dagsläget.
Mvh // Johan
väcker liv i den här tråden igen :-D
Tycker det skulle vara intressant att se typ län eller så, man behöver ju inte visa adressen…
Ibland när man svarar på ett inlägg så känns det som att svaret skulle vara olika beroende på om FS bor i Västerbotten eller i Skåne… (nu är ju inte det län, men ni förstår vad jag menar hoppas jag…)
tjing
- Tillräckligt bra är perfekt! -
Men om jag har angett ort på min sida borde det ju gå att söka på de som har uppgett ort. Typ vilka bor i uppsala av medlemmarna på hundar i fokus… Skulle vara smidigare än att behöva efterlysa uppsala-bor med jämna mellanrum :)
Antar att det skulle gå att lösa tekniskt. Men tror nog att du får reda på flera medlemmar genom efterlysa på aktuell sajt då många inte skrivit nåt alls eller bara landskap. Så att söka i lista på det viset ger nog mindre än efterlysning.
tja, antar det…
vet att ett annat "community" som jag var med på hade adress som obligatorisk uppgift men det var bara orten som visades, det var väldigt bra när man ville kolla upp tex hundkompisar i samma kommun.
Men om det är majoriteten som inte angett det här så kanske det inte ger så mycket. Å andra sidan, om möjligheten finns kanske fler anger sin ort… ;-)
Tror inte flera skulle ange ort om det fanns möjlighet att söka på det. Då många inte uppger ort för att dom inte vill visa vart dom bor. Och även om det skulle vara obligatoriskt att skriva dit ort så skulle då många istället skriva nån annan ort. För många vill vara så anonyma det går. Så tyvärr skulle det nog inte bli fler träffar i alla fall.
Det du ev kan göra. På de sajter du är göra en tråd och fråga om vart personer bor. Alltså inte bara efterlysa en specifik ort utan en mer allmän fråga "vart bor ni".