Vad i hela världen?
När jag skulle logga in och klickade på min direktlänk till iFokus så kom jag direkt till ett inloggat konto. Det var inte mitt konto.
Försökte logga ut flera gånger. Till slut lyckades jag. Först hände inget.
Sedan tog det tre gånger innan jag kom in på mitt konto. Hände inget de två första gåångerna.
Vad i hela världen hände egentligen?
Låter som problemet som var var en av orsakerna att iokusgrabbarna bytte plattform har kommit tillbaka.
Det låter som om det fastnar för mycket i cachen. Jag får inaktivera cachningen och undersöka problemet närmare.
Rapportera gärna om ni uppfattar problem även framöver.
-- erik
#0 - "min direktlänk till ifokus" - vart går den någonstans?
-- erik
#2 - Du har inte möjlighet att skicka mig länken till den kluringen? Och eventuellt andra symptom om du uppfattade några?
-- erik
#6 - Och den dök upp i listan med olästa inlägg du deltar i, och inte bara som "senaste undersökningen på iFokus"?
-- erik
Ja precis.
… och du märkte inga andra problem samtidigt?
-- erik
Nä det gjorde jag inte. Kollade direkt om jag var inne på någon annans konto men det var jag inte.
#10 - Ok, tack.
-- erik
Det måste jag fråga dig också: du var inte möjligtvis på www.ifokus.se när felet inträffade?
-- erik
Nä jag var nog på hittekatter just då när länken kom upp men jag är inte hundra på det. Den kom upp som oläst så jag klickade på den länken för att kolla om jag verkligen hade skrivit något där.
Jag har goggel chrome och då kan man ha en lista över sina mest besökta sajter som startsida. Det har jag.
Tror jag gick in genom iFokus.se. Hur så?
#15 - Cachningen ser annorlunda ut på bloggen och sajterna: på bloggen sparade vi användarinfon i 30 sekunder på sidan, så om du gick in på bloggen inom 30 sekunder efter en inloggad användare igår innan 21.30 så såg du ut att vara inloggad som den användaren.
Var du på bloggen så var det sannolikt just det som hände.
-- erik
#16 Okej. Skumt. Kom ju in utan problem idag i alla fall. :)