* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettfel-och-buggar
Läst 2737 ggr
Bamse 08
0

Kan inte ladda upp bilder

Jag kan inte ladda upp bilder på KIF

Varför?

What doesn't kill you makes you stronger.

ANNIA
0

Jennifer nu har jag inte testat. Men hur stor är din bild. Testa att bara minska ner den.

Bamse 08
0

Annia tack nu funkar det bilden var för storKyss

ANNIA
0

Vad skönt att det var så enkelt.

[WX5]
0

Ett tipa TS. Skriv ut hela namnet på sajten för det finns många sajter som börjar på K som blir KIF. Men av din Avatar så gissar jag på Kaniner. Flört

Darwin3
0

#2 Hur stor var filen ?

/Björn

Hip hop! blip plop!

Bamse 08
0

Vet inte men den var stoor 6MG tror jag,

Bamse 08
0

Nu händer samma sak igen! och nu är bilden liten

ElLobo
0

Jga kan inte ladda upp bilder i en artikel på Astronomi. Det finns ingen ikon för Välj bild. Löpsedelsbilden går bra att ladda upp, men inte bilder i själva artikeln. Bilden är enbart 43,3 kB, jpg.

Bamse 08
0

iFokus grabbar är det något problem för på min står det unknown error! i röd text?

Nilla
0

Vi kan inte heller ladda upp bilder i artiklarna. "Infoga filer"-knappen är liksom död. Det känns lite krisigt, då vi har en månadsartikel som ska ut den 1 varje månad och medlemmarna väntar.

Måste också säga, att jag tycker att rutan med information för att infoga bilder, är sämre än den förra - med text att trycka på istället för knappar. Otydligt. Men detta är kanske något som ska förbättras så småningom? 

Mycket störande - är också "OK-rutan" när man postat ett inlägg. Segt som sirap. Ursäkta mig, nu blev det lite mycket på en gång… {#emotions_dlg.foot_in_mouth}

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Bamse 08
0

#10 håller med dig att infoga filen om man klickar på den är rutan sämre en förut

penphotography
0

Vi kan inte heller ladda upp bilder till artiklar på Körning iFokus. Löpsedelsbilden går bra men inte i artiklar.

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

[jakke94]
0

Jag kan inte ladda upp bilder i vanliga inlägg, varken dem jag själv är trådskaparen i eller när jag skriver kommentarer. 

Hänger på Hundar.ifokus

ANNIA
0

jakke94 prova först att bara minska bilden om du inte redan testat.

Sen vad heter dina bilder. Undvik stora bokstäver och ha inga mellanslag i namnet.

Vad har du för uppkoppling. För jag märker själv när jag sitter med min mobila uppkoppling att det är problem även med mindre bilder för uppkopplingen orkar helt enkelt inte.

Fridaaaa
0

Jag har inga problem? har google chrome.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Bamse 08
0

nu har det funkat ett tag för migGlad så nu har jag inge problem

[jakke94]
0

#14 dem är inte för stora, jag har opera :) 

vad för upplösning är olika, men fungerar inte vart jag än är :P fast har opera på alla datorer så är kanske det ?

ANNIA
0

jakke94 jag vet inte hur bra opera funkar med iFokus idag. Vet (förut i alla fall) att det inte går att göra Kluring. Så kanske.
Men om du har opera har du inte internet explorer kvar också. Kanske prova med den med samma bilder och se. Eller har du ubuntu i så fall kanske du inte har IE.

Och kanske testa att döpa om dom. Om dom heter tex "Idag var det" döpa om den till "idagvardet" Hoppas du förstod hur jag menade.

ANNIA
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jakke det är nog inte opera i sig som är problemet. För den här bilden är på 2.47 MB och den går in med opera ver 11.10. Och detta är inlagd med min vista dator.

En sak ser du att du får dit en bild i uppläggninsgrutan. För den rutan syns ju inte, utan man ser först nåt där först när man bläddrat dit den bild man vill ha.

[jakke94]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

provar med internet explorer nu :)

ANNIA
0

Och det funkade. Vad har du för version på opera på dina datorer. Är det äldre versioner på alla så testa att uppdatera nån av dom till nyare och se om det gör nån skillnad. För nåt jag märkte på opera när jag använde den att den kunde bli kinkig med tiden.

[jakke94]
0

jag ska ha det senaste opera :P

ANNIA
0

jakke jag vet inte nå. Den bild du kunde lägga upp med IE borde gå att lägga upp med opera. Men jag ska inte säga säkert för jag har inte så stora bilder att jag kan testa vart gränsen går med opera, om det nu är nån skillnad. Det du kanske kan testa själv är att förminska den bilden du fick in med IE och se om det är så att storleken spelar roll för dig. Den bilden jag la in med opera låg på 2.47 MB.

Lägger med en dump. När du försöker lägga upp en bild med opera hur ser det ut för dig då. Ser det som den till vänster (tomt) eller den till höger (med bifogad fil).

ANNIA
0

jakke jag kom på en sak här. Har du turbo påslagen eller inte. Om du har den påslagen så testa med den avslagen och tvärtom är den avslagen testa med den på.

Vet med min opera när turbon först kom så fick jag nåt strul med opera när jag hade den påslagen när den inte behövdes.