* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettfel-och-buggar
Läst 1438 ggr
Sandra-B
2011-08-26 21:05
0

[Bugg] Skapa undersökningar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

1) Händer samma sak om du försöker igen?

Jepp, har testat under några dagar

2) Vilken adress har du i adressfältet när felet inträffar?

Nya inlägg inne på Marsvin

3) Vad gjorde du när felet inträffade?

Skulle starta en omröstningstråd inne på Marsvin

4) Vilket felmeddelande fick du, alternativt vad blev fel?

Inget felmeddelande, men rutan som kommer upp när man väljer undesökning är helt vit (se bild nedan) när jag provar att skriva i rutan så fungerar det men när jag publicerar sidan så syns inte det jag skrivit utan det blir en tom undersökning

5) Vilken webbläsare använder du?

Använder Mozilla men har även testat med Explorer och Chrome

6) Är det något mer du tror att vi behöver veta?

Fråga i så fall :-)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Sandra-B
2011-08-26 22:34
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här ser det ut när jag skrivit ett alternativ per rad i bilden ovan och sedan hoppat ner en rad och skrivit ett alternativ till- undersökningen/alternativen kommer helt enkelt inte med (glömde lägga in den här innan).

**SMF 237 Sweet Dream's 

Sandra-B
2011-08-26 22:41
0

En av mina Medarbetare testa precis och för henne så fungerar det att göra undersökningar, verkar alltså som om problemet ligger hos min användare…

**SMF 237 Sweet Dream's 

ANNIA
2011-08-27 00:37
0

Sandra börja med att fråga om du har gjort någon undersökning nu i nya. Att jag frågar är för att rutan för undersökningar numera är helt vit så som du har i # 0.

Om du har gjort förut så testa bara rensa historiken. Borde i och för sig inte göra nån skillnad eftersom du får lika i tre olika webbläsare.

Sen är det möjligt att jag missförstår dig, men jag reagera på att du skriver att du hoppar ner en rad. Så hur skriver du.

Alternativ1
Alternativ2

Eller

Alternativ 1

Alternativ 2.

Nu har jag inte testat hur undersökningar funkar i nya, men antar att det ska se ut som det första när man skriver. Så om du gjort som det andra så testa så det blir att se ut som första.

Sandra-B
2011-08-27 01:57
0

Ja, jag fick för mig att det skulle vara helt vitt (som i första bilden) nu i den nya versionen, tänkte inte på det först, så därför testade jag att skriva i den.
Det jag skriver kommer dock inte med när jag publicerar tråden utan det blir som i den andra bilden- helt tomt… :-/

Med att hoppa ner en rad menar jag typ som i ditt översta alternativ, att jag inte skriver de olika alternativen på en rad utan att de kommer under varandra alltså.

Var inte speciellt länge sedan jag resnade webbhistoriken, men får väl testa att göra det även om det känns osannolikt att det skulle bero på det då det strular med flera olika webbläsare. Ska ta och testa en annan dator imorgon eller på söndag också om det inte börjat fungera för mig innan dess, på så vis får jag ju fram om det beror på något på min dator eller om det har med användaren att göra.

Tack för att du försöker komma med lösningar! :-)

**SMF 237 Sweet Dream's 

ANNIA
2011-08-27 02:12
0

Jag tror inte heller som jag sa att historiken ska spela nån roll då du testat olika webbläsare, men går ju alltid att testa.

Däremot så skrev du inte vilka versioner du har på webbläsarna. Har du IE7 så kan det ligga på den för IE7 funkar sämre på iFokus. Men chrome borde funka för åtminstone min uppdaterar sig själv till nyaste på egen hand.

Men bra om du kan testa med annan dator.

Man ska aldrig säga nåt säkert, men då din medis kunde göra undersökning så låter det ju som det ligger hos dig nånstans.

Bamse 08
2011-08-28 10:35
0

#1 det kan ta en stund att ladda undersökningen också :)

What doesn't kill you makes you stronger.

Sandra-B
2011-09-09 22:44
0

Har haft fullt upp den senaste veckan så jag har knappt haft någon tid över för iFokus, därav att jag inte svarat förrän nu.

Jag kan fortfarande inte skapa röstningar så att de syns när jag publicerar tråden, har testat på två andra datorer utöver min egen med samma resultat och har även testat att logga in med min mammas användare och prova på samma datorer och det fungerade utan problem så det borde vara något som krånglar med min användare.

Jag har testat att redigera en omröstning som min Medarbetare startat och det fungerar utan problem, så om någon av medarbetarna (eller någon annan) bara kan starta upp tråden så löser det sig för mig (får låna mammas konto för det i värsta fall ;-P)- lite märkligt dock att det strular så men hoppas på att det löser sig framöver.

Ja, jag vet :-)
Har väntat tills sidan visat att den laddat klart och ytterligare en stund utan resultat så tyvärr verkar problemet inte ligga där.

**SMF 237 Sweet Dream's 

ANNIA
2011-09-12 13:13
0

Sandra det låter konstigt för samma dator och samma webbläsare så borde det ju funka även med ditt eget konto.

Kan du göra kluringar.

Erik
2011-09-13 03:47
0

En annan intressant fråga är om du kan göra undersökningar på någon annan sajt (du kan testa på t.ex. nya.ifokus.se som vi inte använder längre om du inte vill spamma en "riktig" sajt).

-- erik

Sandra-B
2011-09-14 00:45
0

**#8 & 9
**

Det har jag faktiskt inte kollat (var ett par dagar sedan jag testade att göra röstningstråd också)- ska kontrollera saken :-)

**SMF 237 Sweet Dream's