Felrapport - reklam över texten
1) Händer samma sak om du försöker igen?
Ja varje gång jag går in på någon av iFokus sajter
2) Vilken adress har du i adressfältet när felet inträffar?http://support.ifokus.se/discussions/4e776bb188f47222e7000cf7-andra-ifokus-sajter#discussions-1
Felet är på alla iFokussajter
3) Vad gjorde du när felet inträffade?
Försökte komma in på Support iFokus
4) Vilket felmeddelande fick du, alternativt vad blev fel?
Inget felmeddelande. Bilder lägger sig över rubriktexterna - se bif. bild.
5) Vilken webbläsare använder du?
IE 8 och Google Chrome - samma fel i båda
6) Är det något mer du tror att vi behöver veta?
Det finns fler med samma problem
http://support.ifokus.se/discussions/4e776bb188f47222e7000cf7-andra-ifokus-sajter#discussions-1
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ibland är bilden så snabb att man inte hinner läsa - vad är det då för meninge med reklamen för övriga sajter. Ibland ligger den kvar en god stund.
Reklamen finns ju under alla rubriker - räcker inte det ?
Lika irriterande båda delarna.
Hos mig blinkar dom så snabbt förbi att det inte går att läsa utan bara stör.
Vore tacksam om någon ansvarig kunde ta sig tid att svara här i tråden på när detta problemet blir fixat.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det är inte bara när jag går in på någon av iFokus sajter som reklamen för "andra iFokus sajter" blinkar till utan även då jag går in i varje tråd i en sajt.
Om jag har 10 olästa trådar tex i Bloggen iFokus så blinkar detta meddelande till varje gång jag öppnar en ny tråd dvs 10 gånger - irriterande.
Förra veckan lade vi till en funktion som visar ett antal iFokus-sajter nedanför listan med inlägg. Det är ingen bugg.
Det som händer är att sajterna visas innan trådlistan laddats in. Jag har gjort en fix som döljer de slumpade sajterna tills trådlistan visas, så det ska ändras inom kort (det ligger inte live ännu).
-- erik
#7 Testa även med webläsarens scrollbar att scrolla upp och ned bland inläggen.
Nu ligger bilderna och hovrar över inläggslistan vid scrollning uppåt för att efter 20-30ms hackande försvinna nedåt och lägga sig under.
Ser inte så snyggt ut.
Nya funktionen "Bra inlägg" och den hanteringen gör nog inte heller så mycket för att snabba upp heller.
Edit: Hehe, man kan tydligen ge sig själv ett poäng på bra inlägg. 
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
#8 - Tycker man att man skrivit någonting bra så. ;)
Jag tror inte att de senaste ändringarna ska dra ner hastigheten något, däremot är fullt möjligt att scrollfixen inte beter sig optimalt i de långsammare webbläsarna. För mig sitter den som klistrad - men det kan vara stor skillnad mellan olika webbläsare och datorer.
… om det är någonting som stör mycket så kan vi eventuellt byta positionering så att den aldrig kommer för högt upp. Det kan dock få följden att den inte "följer med" lika snabbt på de webbläsare som inte riktigt hinner med.
-- erik
Har lagt ut dagens ändringar nu, så förhoppningsvis ska inte "Andra iFokus-sajter" blinka till längre.
-- erik
#10 Snabbt och bra jobbat :) Hos mig blinkar det inte mer!
Tack nu är blinket borta hos mig med! Men bilderna under "Andra iFokus-sajter" hänger inte med om man scrollar, utan lägger sig över listan.
#12 - Hur menar du? Lägger de sig högst upp och hänger kvar där oavsett om inläggslistan finns under eller inte?
-- erik
#13 Nej, det flyttar sig, men flyttar sig inte lika fort som man scrollar, även om man scrollar sakta. Gäller bara om man scrollar nerifrån och upp. Inget stort problem, men ville ändå tala om det ifall det inte ska vara så.
#14 - Vad har du för webbläsare?
-- erik
#15 FF
Satt ihop två skärmdumpar så som jag kan få. (både uppåt och neråt) Detta är från firefox. Men det finns rörelser även i de andra webbläsarna bara det att jag hinner inte ta nån dump på dom.
För min del oavsett webbläsare så sker detta sekundsnabbt innan dom lagt sig tillbaka. Men det ser då också ut som mittdelen rör sig, men det tror jag bara är en illusion eftersom vänsterspalten ändrar sig lite.
Jag får dock inte upp bilderna högre än vad bilden visar.
#17 Din bild visar mycket bra hur det ser ut även hos mig.
Göra ett tillägg. När jag gjorde förra så var jag bara på startsidan och jag var ologgad. Och då fick jag inte värre än så.
Nu när jag är inloggad och varit inne i trådar så kan jag få ända upp. Och då har jag (just när jag tog dumpen) även reklamen liggandes högst upp uppe till höger. När jag tog dumpen så hade inte sidan laddat fram ordentligt, men jag kan få fram lika även när sidan är helt framladdad.
Som det ser ut så är det reklamen som ligger på plats 3 och 4 som hamnat högst. 3:an syns inte då den inte laddat fram utan det är bara rubrik "annons" som finns med av den. (den syns ovanför mitt nick)
Men dom ligger inte kvar så länge utan hoppar ner rätt snabbt. Inte testat de andra webbläsarna, men kan tänka mig att jag skulle få lika i åtminstone safarin.