* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettövrigt
Läst 1228 ggr
Lill-Kisse
2011-09-29 20:48
5

Nya funktioner

Vi har upplevt några nyskapade funktioner. Det blev många "onödor" som jag ser det.

* Inte behöver jag inför varje inloggning bli påmind i vänstra kanten om en massa olika sajter. Man hittar enkelt den totala förteckningen vid behov. Innan alla rutor och bilder laddats upp, är det ingen idé att försöka logga på sig. Tråkigt med så lång väntetid för att ens komma in.
* Någon möjlighet till betygsättning av enskilda kommentarer har jag aldrig känt behov av. Vi kan uttrycka oss i ord och smilies.
* Mini-löpsedeln under varje tråd kommer jag knappast att läsa alls. Jag vill att tråden tar slut där den är slut

Däremot skulle jag vilja att listan över mina "Uppdaterade inlägg" var längre. Nu ser jag bara tre stycken.
Rutan "Mina ifokus-sajter" fyllds oerhört långsamt. Lite snabbare skulle man allt vilja att den uppdateras.

Min upplevelse av iFokus är att det har blivit mycket längre väntetider och att kvaliten i andra avseenden klår de flesta andra diskussionsfora, så börja inte ta efter andras "lull-lull".

Bamse 08
2011-09-29 20:51
0

Håller med dig!

What doesn't kill you makes you stronger.

Karmatarerskanise
2011-09-29 20:59
5

Och här har vi en som gillar alla de saker ni inte gillar.

Jag ger tummen upp för det nya :)

AnneN
2011-09-29 21:55
3

Jag håller med Hera i detta, jag gillar de nya funktionerna Glad Man måste ju inte använda dem om man inte vill.

Men förslag på önskade funktioner eller förbättring av de befintliga är alltid välkommet, men inga garantier att de byggs, det är upp till grabbarna som bygger iFokus att avgöra.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Lill-Kisse
2011-09-29 22:09
3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Bakrunden till mina invändningar mot nyheterna är att jag misstänker att mycket "lull-lull" har negativ inverkan på svarstiderna. Jag vill t ex hellre komma in snabbt än att invänta och läsa reklamremsor för fem andra iFokus-sajter.

Det är också jättelätt att bläddra bakåt till äldre inlägg om och när jag vill se några av dem. Därför är slumpmässigt utlagda trådar här nedanför onödiga också.

Niklas
2011-09-30 09:19
1

#4: Jag tror att du har fel. Vi laddar nämligen in det viktigaste, det vill säga texterna, först och först därefter annat och sist annonserna. Testa så ser du.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Lill-Kisse
2011-09-30 09:35
0

#5 Hej Niklas! Vad kallar du bildsnuttarna "Andra iFokus-sajter" i bildens vänstra kant? Det är dessa jag kallar "reklamremsor" för andra sajter. Det har hittills inte varit möjligt att logga in sig förrän de visat sig. Lyckas du med det?

Lill-Kisse
2011-09-30 09:47
0

Nu har jag testat något annat.
I stället för att gå in via "ifokus.se" väljer jag adressen "support.ifokus.se". Då blev det mycket bättre fart på inladdning av sidan och påloggningen blev möjlig att göra avsevärt snabbare.

Då gör jag så i fortsättningen och kan känna mig nöjd för egen del.

Niklas
2011-09-30 11:13
1

#6, 7: Det är skillnad på det som visas på www.ifokus.se och det som visas nedanför inläggslistan. På www.ifokus.se är det en funktion som växlar mellan bilderna för alla iFokus-sajter och den tar lite tid att läsa in. Nedanför inläggslistorna är det bara fem små bilder och de går ganska snabbt att läsa in. Glad

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning