Ifokus fungerar inte i Firefox
För mig fungerar inte iFokus i firefox. Det har fungerat fint till för några veckor sedan. Det hjälper inte att rensa webbhistoriken, det har jag provat några gånger.
Någon som kan ha en aning om varför det blir så här för mig?
Emelie-E jag gissar att du blockat en annons manuellt, ex eurosports och då markerat fel ruta.
Så gå in på inställningarna på adblock. Längst upp finns egna regler. Där ska nåt med iFokus finnas med. Ta bort det. Uppdatera (F5).
Det går ju att blockera men du får testa vilket av alternativen som funkar.

Oh, tusan! Att jag inte tänkte på det själv. Men det fungerade. Tack så mycket! =)
detta tangerar ovanstående. Med Firefox ser jag inte bilder i artiklarna! Men när jag byter till Explorer är det inga problem. Men jag vill inte köra med Explorer rakt av… jobbigt att hålla på att växla! Vad kan det bero på? I trådarna kan jag se bilder trots Firefox!
Pennylane1 vad har du för version av Firefox.
Har du adblock installerat, om du har det har du testat att slå av den.
När det gäller själva bilderna är det bara dom som ligger i #0 som du inte ser eller gäller det även om det finns bilder längre ner i artiklar.
Har du några länkar till ariklar så kan jag kika om jag får samma.
en länk kommer här: http://kolhydrater.ifokus.se/articles/4d7166dbb9cb462227074d7b-pappas-barnaise-sas#articles-2
Har senaste versionen av Firefox, vad den nu heter, 5,0? och jo jag har adblock, men varför funkar det i vanliga trådar då? Jag vet inte hur jag slår av det heller? Då är det kanske lika lätt att byta till explorer de gångerna det finns bilder jag vill se?
Senaste versionen är 7, kom för nån vecka sen. Jag har själv 3.6 på ena datorn och på den andra 6.02 och i båda kan jag se bilderna i den artikeln. Så har du 5 så borde du kunna se dom eftersom den ligger emellan mina. Har du däremot 7 så kan jag inte säga.
Hur du stänger av adblock. Om du kikar uppe till höger (borde ligga där även för dig) så finns en röd symbol som ser ut som ett stopptecken. Klicka på och välj inaktivera för alla domäner. Uppdatera sen med F5 så att du får fram reklamen och kolla artikeln.
Sen när du vill slå på den igen så klicka på knappen (som då är grön) och klickar på länken aktivera.
Varför det skiljer mellan artikel och tråd vet jag inte. Men just nu i alla fall verkar det vara nåt i din firefox som stoppar.
jaha ja, jo jag har 7.0.1 såg jag när jag letade lite efter var man ser vad man har hehehe
Jag har inte sett bilderna på ett väldigt långt tag vet jag, har skrivit i den där artikeln jag länkade till om det…

Har testat med både chrome och FF 7 och har inga problem med att se bilderna i artikeln som #5 länkar till.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Pennylane1 vet inte om du ev själv har blockat nåt som hör till iFokus och därför som det blir så för dig.
Så kan du gå in i den artikeln. Klicka sen på den röda stoppknappen uppe till höger och där klicka på länken visa blockade (blockerbara) object och ta en skärmdump så jag får se vad din firefox blockar på den sidan.
det funkade när jag slog av adblock, det gick ju rätt smidigt att göra det med, ska se om jag kan göra skärmdump, hur får jag in den här sen?
Lite osäker på om du vet hur man gör en skärmdump.
Men du har sidan öppen och klickar på prt sc knappen den brukar ligga efter F12. Sen öppnar tex paint och klistar in. Efter du sparat den nånstans så bifogar du den som vanligt. Genom att välja fil nedanför skrivrutan och letar reda på den på din dator.
Men se till att inte ha stora bokstäver eller mellanslag i namnet på bilden.
få se här nu då (jo print screen kan jag men var osäker på hur jag skulle få hit den)
nähä… unknown error kom det upp när jag skulle ladda upp den… sicket krångel!
testade att kopiera och klistra in bara det som stod vid adblock i word men det blir unknown error då med….
Vad heter bilden. Som jag sa så inga stora bokstäver eller mellanslag i namnet. Så heter den tex Hej där så döp om den till hejdar.
den heter kif.doc det borde fungera…
nja är den sparade som doc så är det inte ett format som funkar. Så du får tyvärr göra om och spara som tex jpg. Eller jag kanske fattar dig fel så att den heter kif.doc.jpg
det var den andra, den första var nåt png eller vad det var… ok testar att göra en ny…
nu blev det dubbelt….
Japp den jag vill se. Om du testar att gå ut i högra kanten och klicka på röda krysset för ad placeholder (som ligger högst upp). Så det ändrar färg. Stänger och sen uppdaterar med F5 och se om det gör nån skillnad i den artikel. Om det gjort skillnad där så kolla sen även andra artiklar.
Ev att du sen kan få gå in på annat ställe för att ändra men testa det först.
Yay! Det fungerade!
Även i andra artilklar utan att jag gjort någon ändring där!
Tack så väldigt mycket!
…