* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettfel-och-buggar
Läst 1111 ggr
Gunlog
0

Buggrapport ang. mobil.

Jag går alltid in via mobil.ifokus. Ikväll/natt behöver jag nå webbversionen då jag är Sajtvärd, så jag klickar på knappen för att gå över. När jag kommer över till webbversionen så får jag inte upp bannern på min sajt. Där det normalt finns en artikel att läsa eller en tråd, står det meddelande i stil med: "HTTP 404. Det du sökte efter har tagits bort…" När jag går till höger för att se om jag är inloggad ser jag under mina favoriter "Gå med i Brf Lovsången iFokus. Jag ser dock att jag är inloggad. Jag vill poängtera att detta har hänt ett par gånger förr, då på datorn. Jag har sagt till om det, men jag vet inte om problemet löstes då. Jag har ingen iphone utan en Nokia N6 Smartphone… Jag har rensat all historik inkl. cache, cookies mm. Jag försökte igen, men problemet återupprepas. Jag kan, som det ser ut nu, inte komma in som Sajtvärd, på min egen sajt, genom webbversionen från min telefon. Jag har heller ingen möjlighet att använda datorn, tyvärr.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Gunlog
0

Detta problem är fortfarande kvar…

Niklas
0

Jag ska kolla om Erik kan titta på det.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Gunlog
0

Tack Niklas!

Erik
0

Vilken URL kommer du in på när du klickar "gå över till webbversionen"? Den skickar dig ju till olika sidor beroende på var någonstans du befann dig i mobilversionen.

Får du samma problem om du går in direkt på den "riktiga" iFokus-sajten med mobilens webbläsare?

-- erik

Gunlog
0

Jag skyndar långsamt här nu. Jag kan förklara så här: Jag går in via iFokus mobil. Läser uppdaterade trådar och bläddrar runt, bl.a. på värdsajten. Sedan går jag till Favoritsajter --> Fest & Kalas --> Gå till webbversionen -- > Problemet visar sig. Om jag går direkt till sidan www.kalas.ifokus.se fungerar det, men då blir det en helt ny uppkoppling eftersom jag skriver in sidan i adressfönstret längst ner (på min lur i alla fall) Jag kan ju iofs gå den vägen, men det tar lång tid för denna telefonen att ladda upp en webbsida från adressfältet. Jag ska se om jag kan hitta URL, måste ju kunna hittas i historiken någonstans. Jag ska också pröva att göra samma sak på andra sajter, bl.a värdsajten och julen. Jag återkommer…

Gunlog
0

Förresten, en liten tanke/fråga. Fest & Kalas bytte ju namn för ett tag sedan. Kan det ha med det att göra? (Troligtvis inte…)

Niklas
0

#6: Gäller det bara den sajten?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Erik
2

#5, 7 - Ok, jag tror jag ser problemet nu. "Till webbversionen" från själva sajtsidan länkar fel - den länkar t.ex. till http://m.ifokus.se/support.ifokus.se istället för till http://support.ifokus.se (m.a.o. saknas protokoll i länken).

Däremot fungerar länkarna från trådarna in till webbversionen.

Jag fixar det till nästa uppdatering.

-- erik

Gunlog
0

Ja, Niklas, det gäller bara den sajten. Jag provade Värdsajten och Julen, men där var det inga problem.

Hoppas det fungerar, Erik, för jag vill inte lägga till Brf Lovsången iFokus som favorit… Flört