Fel: Öppnar bilder
1) Händer samma sak om du försöker igen?
Ja
2) Vilken adress har du i adressfältet när felet inträffar?
Jag får uploads.ifokus.se och sen en massa bokstäver och sedan vad namnet på bilden är.
3) Vad gjorde du när felet inträffade?
Klickade på en bild
4) Vilket felmeddelande fick du, alternativt vad blev fel?
Inget felmedelande, men det öpnnas upp i ett nytt fönster
5) Vilken webbläsare använder du?
Chrome
6) Har du rensat webbhistoriken?
Ja
7) Är det något mer du tror att vi behöver veta?
Nej
What doesn't kill you makes you stronger.
Jag har samma problem. :/
//Caroline
#3 Exakt så blir det, sjukt drygt….
//Caroline
#3 Så har jag det med ibland, extremt jobbigt, speciellt då när man upptäcker att man klickat bort hela iFokus … :-S
#5 Jasså bara ibland?
Nuförtiden är det så med alla bilder jag vill se här inne.
Klickar inte på alla bilder :-)
#7 Nej, det är klart ;) Men alla de som du faktiskt klickar på :)
Samma här (ocså Chrome). Vet att det blev så förr om man klickade på en bild innan sidan var färdigladdad, men nu spelar det ingen roll om den är det eller inte längre.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Säkert något som har blivit knasigt i samband med någon uppdatering. Erik kan förhoppningsvis ta hand om det när han får tillfälle. :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Jag tror att vi gjorde det så avsiktligt i nya versionen. Det tar minimalt med onödig trafik eftersom vi inte har någon formatering eller liknande på bilderna.
Den som vill öppna dem i ett eget fönster kan hålla in skift och samtidigt klicka på bildlänken.
#11 Det brukar ju normalt sett "poppa upp" en ruta med bilden, medan bakgrunden (sajten) blir grå. Nu blir det som att man klickar på en annan tråd, man byter helt sida, och så blev det för bara typ en vecka sedan eller så. Det ändrades väldigt nyligt i alla fall. :)
Mvh,
Moa
#11 Okej, tack för förklaringen. Det går inte att enkelt göra så att det automatiskt öppnas i ett eget fönster/flik? Alltså inte som förut, men som när man håller inne shift. Eller blir det en massa onödig trafik då också?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Ja, det är något som nyligen ändrats… Bara någon enstaka vecka eller nå't sedan jag upptäckte det. (Och jag tittar mycket på bilder i trådar.)
Jag brukar högerklicka på bilden i tråden och sedan välja "öppna bild i ny flik". Men det händer att jag missar det och måste bläddra bakåt igen…
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
#12-14: Är ni säkra på att vi har haft det på annat sätt i den här versionen?
Helt hundra. :)
Mvh,
Moa
Okej, då minns jag fel. Jag ska kolla med Erik.
Se'n vi gick över till den nya versionen i somras? Ja, absolut!
Men om det är någon annan "uppgraderingsversion", nyligen, du menar (som jag inte "lagt märke till"), då är jag tveksam.
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
Nya versionen kom i början av mars förra året.
Ja, i våras var det…? Tiden drar iväg snabbt… 

Detta är någonting som bara är högst några veckor gammalt.
Det är grymt irriterande och gör att (iallafall jag) hoppar över att klicka på bilder överhuvudtaget, vilket ju är lite synd.
#15 Japp. Annars hade ju inte reklamen kunnat lägga sig över bilderna, som rapporterats nyligen.
Ska väl finnas printscreens på det i de trådarna också, tror jag.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
I det här inlägget syns det hur det såg ut förut (minus reklamen framför då
).
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Jag vill också att bilderna ska öppnas som förut med ram runt och mörkade kanter, istället för på en ny sida totalt utan formatering så man måste backa i webbläsaren för att komma tillbaka. Ser illa ut speciellt på foto.ifokus. Vill man så kan man ju alltid öppna originalfilen i nytt fönster genom att högerklicka på den.
(Använder själv firefox v.9 på både mac och pc).
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Störs också av det problemet.
Ska kika på det här. Tanken är ju att ett vanligt klick på bilden ska ge en "lagom" stor version i en s.k. lightbox på samma sida som man befinner sig.
Återkommer.
-- erik
Har lagt ut en ny version där det här felet är åtgärdat. Ser ut att fungera för mig med bilden ovan, så jag hoppas att det inte är mer än ett problem. :P
-- erik
Ja! TACK! Nu öppnas bilderna i en "pop-up"! 
Underbart, tack Erik!
Mvh Alex
Värd för Ridsport