* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettövrigt
Läst 1341 ggr
[trewq]
2012-03-26 14:11
7

Gillaknapp

Kommer att bli gnälligt det här, men jag stör mig någont fruktansvärt på dessa gröna knappar som sitter under inläggen. Lika så gillaknappen på Facebook, att man kan gilla det ena och det andra över hela internet.

Upplever att folk följer efter ens inlägg via ens profil för att sedan gilla andras inlägg än ens egen bara för att störa. Det vill säga, det blir en pesonlig grej, lite som att trycka ned någon genom att gilla en annans inlägg?!

Maria
2012-03-26 14:13
9

Konstiga vänner du har på FBObestämd

/Maria

[trewq]
2012-03-26 14:27
3

Nu gäller inte detta facebook bara. Har blivit gillad på ett annat forum, det vill säga typ uthängd på facebook för att jag ställde lite frågor om yoga.

Men främst på iFokus. Så snälla, gilla mina inlägg om ni gillar vad jag säger, och tycker ni inte om vad jag säger behöver ni inte gilla någon ANNANS inlägg för att visa att ni inte håller med MITT inlägg.

Vad håller ni på med? Vill ni att jag bara ska vara irriterad här eller? Lägg ned! Skaffa egna trådar att gilla andras inlägg i som ni inte bryr er om att gilla egentligen…

PEACE

Karmatarerskanise
2012-03-26 14:37
19

Nu är vi där igen. Du har fått för dig att folk gillar andras inlägg för att irritera dig, när du i själva verket inte har en aning om vem som gillar vad eftersom det är anonymt här inne. Alla är inte ute efter dig på ett eller annat sätt, vilket jag börjar ana att du går runt och tror.

Kan du verkligen inte tänka dig att folk gillar andras inlägg för att dom GILLAR dom, inte för att de inte gillar dig? Det är nämligen det funktionen är till för.

Man ska inte hela tiden utgå från att folk gör saker av illvilja. De flesta människor är faktiskt trevliga.

Maria
2012-03-26 15:42
11

#2 Nu tryckte jag på "bra inlägg" på Heras kommentar och det är för att jag håller med henne och tycker ungefär likadant.

Det innebär inte att jag har något personligt emot dig men jag kan knappast trycka på gilla när du skriver något som jag inte håller med om.

Synd att du uppfattar oss andra som så korkade att vi enbart gör detta för att mobba.

Det säger lite om din syn på dina medmänniskor.

/Maria

[trewq]
2012-03-26 16:28
2

#3 Detta handlar faktiskt mest om EN (eller två) personer här på iFokus jag har haft lite kontakt med under en tid, och det har varit både tjafsigt och på gränsen till mobbing.

Skriver jag inlägg och det gång på gång är någon, som alltid ett gillatryck, på en annans inlägg så får man efter en till två månader en Känsla av vad det handlar om. Samtidigt som det pågår annat tjafs i trådar från dessa personer…

#4 Har inte bett om att gilla mina inlägg. Bara att dessa människor nämnda ovan ska ge upp med att irritera mig i saker de inte har att göra med.
En av dom är en vuxen, äldre människa som utger sig för att vara väldigt seriös, så han tycker jag verkligen kan lägga ned med att vara barnslig och ta sig i kragen!

Karmatarerskanise
2012-03-26 16:32
9

#5 Fortfarande är det så att du inte har en aning om vem det är som trycker på "Gilla". Således gör du dig själv en stor otjänst som antar att det gäller någon som inte tycker om dig. En känsla är inte samma sak som fakta.

[trewq]
2012-03-26 18:25
3

Jadu Hera, jag hör vad du skriver. Men vet väl själv vad som är korrekt eller inte. Spelar ingen roll vad ni tror, de sitter och jävlas ändå…som om de inte hade ett bättre liv att leva, och annat att göra på fritiden än att läsa mina sketna inlägg dag ut och dag in. Tönterier, skaffa ett liv!

Alex
2012-03-26 19:14
7

#5 Ta det i så fall med de personerna det gäller via PM. För jag kan inte se att det här har något på Support att göra.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Inlägget är låst för nya kommentarer