* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettönskemål-förslag
Läst 918 ggr
Michaela-N
0

Förslag (Gemensam tråd)

Har några förslag jag vill framföra, var så många så jag tänkte ta alla i samma tråd. När ni vill kommentera/säga något till ett förslag, kan ni använda er av nummren som står framför förslaget så jag vet vad ni menar Skrattande

DATOR-VERSIONEN

1. **Möjlighet att blockera meddelanden från en viss person
    **Med det menar jag att man ska kunna ha möjligheten att diskret kunna "blockera" en medlemms meddelanden, så att direkt när de skickas så raderas de automatiskt.

2. Ta bort signaturer från borttagna medlemmar.
    Det här är en grej jag tänker på ibland, när man ser medlemmar som tagit bort sig som medlem fast haft iFokus Insider och en signatur innan, signaturen stannar kvar och ibland står det "Medarbetare på XX iFokus", vilket kan vara lite förvirrande ibland… Nya medlemmar kanske har lite svårt att förstå det också.

3. Möjlighet att radera samtliga meddelanden i inboxen
    Behöver jag förklara något här?

4. Spam-kontroll
    Genom att det inte är möjligt att skicka mer än 1 meddelande per minut, 1 gästboksinlägg per minut samt mer ett inlägg var tionde sekund (typ, andra förslag på tider är också välkomna)

5. Göra skillnad på Besöksförbud och Skrivförbud.
    Jag önskar en funktion som gör skillnad på dessa två, dvs. att moderatorn kan välja om medlemmen ska ha möjlighet att titta in på sajten (och då inte skriva, inläggsruta saknas, det är alltså som att alla inlägg är låsta, fast bara just för den personen förstås) eller om den inte ska (som det är nu) ha möjlighet att kolla på inläggen överhuvudtaget.

6. Kluring kvar i inlägget om det publiceras utan grupp
    När man skrivit ett inlägg och en Kluring, och glömmer att lägga in den i en grupp, försvinner kluringen helt. Jag tycker det vore bra om den kunde stanna på sin plats. Det är jobbigt att behöva göra om den igen.

MOBIL-VERSIONEN

7. "Ta mig upp-funktion"
    Saknar en sådan funktion på mobilversionen. Det är otroligt jobbigt att behöva scrolla upp i flera minuter i en lång tråd man kollat i.

8. "Olästa"
    Vore praktiskt om en sån kom också, en knapp som direkt tar en till de nya inläggen i en tråd.

9. Möjlighet att kunna bocka av trådar man inte längre vill följa
    För de som har iFokus Insider alltså

10. Möjlighet att trycka på en persons Avatar eller namn för att se profilen
    Bara en snabbvisning utan bilder kanske?

[mossquinnan]
0

Jag har problemet tvärtom i min iphone, får scrolla ner, men ej upp:)

[mossquinnan]
0

Kan även bocka av trådar jag ej vill följa!

Alex
2

Gällande nr. 5, skillnad på skriv- och besöksförbud så känns det väl som att det kvittar? Vill man läsa är det ju bara att göra det oinloggad. Huvudsaken är väl ändå att personen inte kan skriva på sajten.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Karmatarerskanise
0

Håller med #3. av vilken anledning vill du TS att man ska kunna välja? Om personen ändå inte kan skriva på sajten finns väl ingen mening med att dom ska kunna läsa? (även om man ju kan göra det som oinloggad.

Och bocka av inlägg man inte längre vill följa. Gäller det då bevakning, bokmärkta eller uppdaterade inlägg?

Michaela-N
0

Därför att jag tycker det är irriterande att så fort jag vill läsa ett inlägg så måste jag logga ut, och sen in igen när jag vill skriva något annat.

Karmatarerskanise
0

Själv skulle jag inte vara på sajter som jag blockerats från.

Tycker du helt enkelt får göra som du gör eller låta bli att läsa. Ser ingen anledning till att det ska ändras.