Oåtkomlig tråd
Vi har en tråd inne på Healing som vi inte kommer åt - denna:Toemdjur och deras betydelse.
1) Händer samma sak om du försöker igen? Ja
2) Vilken adress har du i adressfältet när felet inträffar? http://healing.ifokus.se/discussions/4d71737eb9cb46222d07faa7-totemdjur-och-deras-betydelse?discussions-1
3) Vad gjorde du när felet inträffade? Klickade på en tråd för att läsa den.
4) Vilket felmeddelande fick du, alternativt vad blev fel? 404 i Chrome och i Explorer (8). Firefox (3.05) craschar - men här tror jag att felet ligger i webbläsaren…
5) Vilken webbläsare använder du? Chrome. Testade Firefox o Explorer också (se punkt 4).
6) Har du rensat webbhistoriken? Ja
7) Är det något mer du tror att vi behöver veta? Näe, "bara" det jag skriver nedan… ;)
*
- Försöker öppna med Chrome:
Felmeddelande: 404 - hittar inte sidan - Försöker öppna med Firefox: FF hänger sig helt - gissar att det beror på webbläsaren, dock.
- Försöker öppna med Explorer: Samma felmedd som med Chrome.
Går jag in på en cachad version av sidan är den synlig (det är ju en kopia), se här:Totemdjur och deras betydelse - cachad.
Det som är märkligt också är
1. Att någon har lagt in kommentarer på sidan igår. Och därefter tycks felet ha uppstått.
2. Att GunillaF lyckats komma åt att kommentera genom den cachade versionen - medan jag bara blir uppmanad att bli medlem eller logga in…
Kan ni titta lite på vart tråden tagit vägen, vad som hänt med tråden och lösa upp knuten?
Tack på förhand! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Andina. När du kommer in på vår sida genom google, kan du inte skrålla ner då och se fältet där du kan kommentera? Jag testade nyss igen och det funkar att skriva nu också om jag skulle vilja. Det är mycket mysko detta.
#1 - Nej, det funkar inte - det finns ingen ruta för kommentarer över huvud taget…
Och det fungerar inte att logga in för mig, på den cachade sidan, jag blir inte inloggad alls (fastän jag är inloggad den "ordinarie vägen").
Jag får bara meddelandet att jag måste logga in eller bli medlem. Och när jag försökt att logga in så får jag meddelande om att jag är offline (i ovankant)…
Jag tror att tråden blivit borttagen eller flyttad på (av nå'n bugg e d) men kopian från igår finns kvar i Googles system…
Fast det låter ju knäppt det också - eftersom du kan skriva i den… …

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
Mystiken tätnar. Jag har gjort en liknande tråd på ett annat ställe och jag hoppas på att killar och tjejer i iFokusledningen ser min eller din tråd och ev ger oss en förklaring.
Har rapporterat det vidare. Mycket spännande måste jag säga! 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Tack Alex!
Men hörrni - nu blir jag alldeles brydd… ja, helt vilse i pannkakan faktiskt:
För när jag går in på den cachade sidan och därifrån klickar på länken i texten i ovankant; "Den aktuella sidan kan ha ändrats sedan dess" - dååå kommer jag in i tråden och kan skriva…
Är det så du har gjort, Gunilla, för att kunna skriva?
Jag fattar ännu mindre nu… ;) ![]()

Tänkte till lite till…:
Länken från Cachad kopia leder till:
http://healing.ifokus.se/articles/4d71737eb9cb46222d07faa7-totemdjur-och-deras-betydelse
Adressen jag kommer till från "trådmenyn" på Healing:
http://healing.ifokus.se/discussions/4d71737eb9cb46222d07faa7-totemdjur-och-deras-betydelse?discussions-1
Det ser ut som att tråden är skapt som ARTIKEL - men länken (från Healingsajten) leder till en vanlig "diskussionstråd" som inte finns!
… Och när jag går in bland artiklar ligger den inte där. (Den borde ligga bland de översta i så fall, eftersom det har lagts in nya inlägg i tråden.)
Så det ser ut som att artikeln tagit ett skutt över från Artiklar till Diskussionstrådarna… Om jag förstått det rätt…
"Den ville väl få igång en diskussion" antar jag… 
P.S - Det räcker med att googla och gå in på en "vanlig" träff (inte bara genom en cachad version) så hamnar man rätt.
Så det tycks vara adressen som länken i menyn på Healing pekar på, som har fått lite fnatt…
Mysteriet är löst!
Frågan är vem som kan lösa länkadressen…? ;))
Sorry för att jag bombarderat med en massa inlägg i min egen tråd här själv.. ;)
Kanon att du hittat felet! Då blir det troligtvis betydligt mindre jobb för killarna att felsöka det hela.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
En artikel är det (det tänkte jag inte på i går) för TS Avatar finns till höger i #0, det gör det inte om det är en "vanlig" tråd.
#11 Intressant. Vad händer om ni flyttar inlägget till en annan kategori?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#12 - Kan vi flytta ett inlägg som vi inte kommer åt…??? ;))
(Förtydligande; Vi har bara hittat "orsaken" till oåtkomligheten - men vi kan inte lösa problemet med att länken leder fel)
#13 Fast ni kom väl åt det med "rätt" adress? Eller var det bara utan att vara inloggad?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#14 - Det var genom Googleträffarna som jag åtminstone hamnade rätt. Länken därifrån leder till rätt adress. (Inkl länken i den cachade sidan bakom orden "aktuella sidan".)
Men länken i trådmenyn leder till fel adress (diskussioner).
Så problemet kvarstår - ingen hamnar rätt från menyn på iFokus.
Jämför adresserna i #6.
Ursprungligen är tråden en artikel - men länken i trådmenyn leder till "discussions" och där finns den inte…
(Förlåt om jag är otydlig…)
#15 Jo, så långt är jag med. Men om du nu kommer in, inloggad, via ena adressen i #6, så kan du väl flytta inlägget till en annan kategori? Jag har ingen aning om det ändrar själva adressen, utan mer en tanke om det kan hjälpa något (så att man sen kommer in även från inläggslistan). Om inte annat borde ju de möjliga kategorierna tala om ifall den går som artikel eller inlägg, och där tänkte jag att man kanske har tur och får adressen rätt.
Om du förstår hur jag tänker? Som sagt har jag ingen aning om det kan fungera, men det kan ju vara värt att testa om det går. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Smart tänkt! Du tänker längre än jag gör! :))) Ja,ja… det får jag lov att leva med…
Jag provar!

Jag har verkligen en liten näsa - och inte kan jag tänka längre än den räcker heller! Hur korkad får man va…? 

Det gick alldeles utmärkt när jag flyttade på artikeln! Nu upptäckte jag också att "kategorin" som den legat under hade 'försvunnit" så den låg inte under nå'n kategori alls - och antagligen var det därför den inte kunde hittas.
*
Tack snälla för hjälpen! Och tack för att du tänker längre än vad jag gör! :)))
Problemet är fixat, klappat och klart! 
Men himlar vad bra! Tack för hjälpen Andina och Alex!
Kanon!
Bara kul att kunna hjälpa till!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Kommer in lite såhär lagom sent i diskussionen, och kan bara konstatera att felsökningen ovan är av hög klass. Bara att kliva in och läsa. :) Det enda som fortfarande är ett frågetecken är varför den ursprungliga länken var fel - för så vitt jag vet kan man varken ändra en diskussionsgrupp till en artikelkategori?
Någonstans måste trådlistan (felaktigt) fått för sig att en artikel var en diskussion - eller flyttat en diskussion till en artikelgrupp. Skrik till om det händer igen.
-- erik
Ja, det var ett bra samarbete här! ;)) Men den stora tänkaren det var ju Alex! (Jag fattar bara inte att jag inte förstod det själv, att jag kan flytta den, när jag väl hittade in i tråden…!)
Det verkar vara så, att artikeln hade "hoppat ur sin kategori (d v s "menyrubrik"). Innan man publicerar artiklar och diskussionstrådar så måste man ju välja under vilken kategori (/menyrubrik) man vill att den ska ligga. Nu fanns inget så'nt förvalt längre utan den låg bland "Ingen grupp vald" (eller vad det nu står). Varför det hade skett det vet ingen…
Och inte heller varför den söktes bland "diskussioner"…
Men - livet är ett mysterium ibland! Och det är väl kul också!
Jag lovar, vi hojtar till om det händer igen! ;)
#23 Fast det håller jag inte riktigt med om, jag kom ju bara med slutklämmen! Hade inte ni kommit på hur ni skulle komma in i tråden, samt upptäckt att länkadressen var annorlunda i den fungerande så hade ju min insats varit ganska värdelös. 
Himla bra teamwork dock, måste jag säga!
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Jag tror att jag har lyckats identifiera alla drabbade artiklar och lagt in dem i nya tillfälliga kategorier så de lätt kan kontrolleras av värdar eller Medarbetare på de olika sajterna.
… peppar, peppar… =P
-- erik
Åh, vad bra, Erik! Då har du hittat flera med samma problem, med andra ord.
Peppar, Peppar - jag håller tummarna och tror att du fixat det, som vanligt!