* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettönskemål-förslag
Läst 2059 ggr
[Ai-chan]
2012-04-04 10:11
6

Attityder

Jag måste då säga att jag tycker att det är hemsk tråkig attityd här på iFokus mellan varven. Snobbigt, uppkäftigt, snorgärs beteende, osv. 

Nog att alla har sina dagar. Men det hjälper ju knappast inte att ta ut sin attityd på andra på nätet.

Och alla snobbiga attityder och "jag är störst & bäst" "Jag vet bäst - du vet ingenting" "Det är mina åsikter och tycke som gäller - dina gäller absolut inte" och såna attityder.

Varför måste det vara så otrevligt och ha såna extrema griniga attityder?? Det skrämmer bort folk och det blir bara mindre och mindre roligt att skriva på sajterna pga såna attityder så man söker till andra sidor - tråkigt nog. Eftersom det är många och intressanta sajter samlade på ett o samma ställe här. Men attityderna här är skrämmande och fjantigt. Många har övergett iFokus pga det.

Mitt önskemål är att attityderna på hur ni skriver ska förbättras till bättre. Tänk er för hur ni formulerar er.

Nu visste inte jag vart jag skulle lägga upp detta eftersom det rör sig om samtliga, men men…

Amandla
2012-04-04 12:31
1

Vet vad du menar… har slutat vara på såna sajter. De sajter jag är medarbetare/sajtvärd på är inte så, där får alla plats som har intresse för sajtens ämne. Förutsatt att man upprätthåller en god ton, har lite överseende med andra (missförstånd uppstår ju då och då), och gärna uppmuntrar andra Glad

Niklas
2012-04-04 12:41
5

#0: "Nu visste inte jag vart jag skulle lägga upp detta eftersom det rör sig om samtliga, men men…"

Om du tycker att det gäller samtliga på iFokus undrar jag vad du har råkat ut för. Det är inte alls den stämning jag ser. Visst händer det att jag ser mindre bra saker, men det är en mycket liten del av iFokus medlemmar det gäller.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Karmatarerskanise
2012-04-04 12:53
4

Jag håller helt med Niklas. Jag ser en bra stämning på de flesta sajter och i de flesta inlägg. :)

[GunillaF]
2012-04-04 13:14
3

#0 Nu visste inte jag vart jag skulle lägga upp detta eftersom det rör sig om samtliga, men men…

Välkommen in till oss på Healing, där är vi så trevliga så FlörtSkrattande

Jag vet en massa andra sajter också som är super bra och trevliga medlemmar!Skrattande

Alex
2012-04-04 13:40
3

Nu är inte jag aktiv på ens i närheten av alla sajter, men jag tycker inte det finns mycket tråkiga attityder på majoriteten av de jag är mest aktiv på. Att säga att det rör hela iFokus tycker jag känns lite konstigt, då det är ca 250 sajter totalt och det är sajtvärden på respektive sajt som sätter gränsen, så jag kan inte tänka mig att samma gräns sätts överallt.

Helt klart bra uppmaning att medlemmar ska tänka på hur de formulerar sig, det hoppas jag att alla värdar uppmanar sina medlemmar till att göra. Men hittar du sajter där du upplevet tråkig attityd från många gör det nog mer effekt att ta upp det med sajtvärdarna på sajterna i fråga. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Niklas
2012-04-04 16:09
3

#5: "… då det är ca 250 sajter totalt …"

Jag undrar om det inte är närmare 300 nuförtiden. Glad

Alex
2012-04-04 17:10
1

#6 Stämmer säkert! Det var ett tag sen jag räknade dem nu. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Maria
2012-04-04 17:37
5

Jag upplever iFokus sammantaget som ett oerhört seriöst och vänligt nätvek om man jämför med andra forum på nätet.

Att det sedan emellanåt kommer både troll och blir en del dispyter i vissa trådar är snarare ganska naturligt.

Det händer i vanliga livet också.

Men de flesta sajter sköts bra och modereras när det hettar till för mycket.

/Maria

[Ai-chan]
2012-04-06 10:26
0

Samtliga var ett dumt ord att andvända. Men några/en del sajter allafall tycker jag har dålig attityd, nu menar jag inte endast mot mig. Utan till flera som man har sett. Nog att det är väll lugnare här än mot för andra forum. Men iallafall tycker jag att det är dålig attityd här och där mot folk, på några ställen är det inte så jätte stor skillnad. Då tänkte jag på en del djur sajter som jag är mest på.

Men vilket fall,  innan man skickar inlägg så är det bra att läsa igenom det några gånger typ, och försöka formulera bra. (såklart gäller det även mig mellan varven. :P)
Men att man tänker sig för vad och hur man skriver.

ks.gerbil
2012-04-06 10:34
0

jag tycker tyvärr oxå vissa sajter är lite sådär.. men de mesta är det bara roligt att vara på Skrattande man stöttar varandra man muntarar upp man är snäll o.s.v. Glad

Gerbil-hemsidan hittar du R

Niklas
2012-04-06 12:56
0

#9: Okej, Det är ju skönt att det inte är så illa som det lät först. Jag tycker att du kan ta upp det på de sajter det gäller och försöka komma fram till en lösning tillsammans med värd och Medarbetare där.

AnneN
2012-04-06 14:14
8

Jag kan inte tala för andra värdar och Medarbetare, men jag vet att iallafall jag personligen uppskattar när medlemmar PM:ar mig och talar om ifall det är något som är galet på någon av de sajter där jag är värd/medarbetare. Även om jag läser det mesta som skrivs på de sajterna så kan det lätt hända att jag missar något, eller att man tolkar saker på olika sätt.

Så snälla om det är något ni tycker är fel på någon av "mina" sajter, skicka ett PM till mig så går det med största sannolikhet att lösa problemet tillsammans Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

kyrkeliden
2012-05-27 11:13
1

Tråkigt när man känner så. Som ngn skrev ovan så hör av dig tll sajtvärd/medarbetare. jag skulle gärna vilja veta om någon kände så på sajten jag är värd för. Självklart försöker man hålla koll men alla upplever vi ju ibland saker olika. Då kan det vara svårt att försöka komma tillrätta med ett problem om man inte vet att det finns.

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

[Nativehogan]
2012-05-27 12:00
6

#0 Har mött detta men absout inte överallt tvärtom så har jag funnit många fina "vänner" som är hur toppentrevliga som helst.Visst jag har hoppat av ibland,kommit tillbaka och nu huserar jag mestadels på dolda forum sällan i öppna för många gånger kan stämningen vara hård men det finns sajter som är öppna och kanontrevliga och dit söker jag mig ibland där jag också vet moderering sköts på ett kanon bra sätt.

Anledningen jag kommit tillbaka flera ggr är just dom personer som är så enormt givande och trevliga att ha och göra med,det är dom som dragit mig  tillbaka och som gör att man trivs.

I övrigt tycker jag i fokus har bra forum,bra upplägg och retar man sig på någon är den bästa medicinen undvik den/dom och sök upp dom man trivs med,resten är inget att bry sig om och nötter hittar vi överallt både i forum,privatliv,joobb,skolor mm .Dom finns överallt och vi slipper aldrig undan men försök undvika dom och fokusera på dom man känner för då infinner sig en bra och trevlig stämning Glad

Fridaaaa
2012-05-27 13:12
1

Sedan är det så här att folk upplever olika saker som uppkäftigt osv.
Så är svårt att bedöma vad som är ok eller inte.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.