* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettönskemål-förslag
Läst 2284 ggr
[Fröken P]
3

mobilversionen av iFokus

Det är kanon! De gånger det flyter på och det är tyvärr inte så ofta.Man hamnar på sist besökta sida ofta, måste uppdatera för att komma åter där man hölls osv. Sen kan man inte läsa så många inlägg på sajterna, det är bara första sidan. Jag kan skriva inlägg men ser inte de olika kategorierna så jag kan söka fler inlägg. Jag använder denna version endast av en anledning. Det är lättare att skriva inlägg med mobilen. Så nu undrar ju jag om det pågår arbete med att förbättra (den är bra redan, trots det jag nämnt) mobil versionen? Tack för bra jobb ni gör!!

Alex
2

Tanken är väl att mobilversionen ska förbättras, men det ligger inte på prio-listan just nu.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Fröken P]
2

det låter som att det inte är på gång heller. synd när så många använder mobilversioner idag.

Alex
3

Jo, fast det är nog fler som använder originalversionen så den känns väl lite viktigare att hålla ordning på. Tyvärr finns det ju inte tid och resurser till att fixa allt på en gång och då måste man prioritera.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[Fröken P]
1

vad ligger prioriteringarna på just nu om jag får fråga?

Alex
3

Det vet inte jag exakt, då jag inte jobbar med det själv. Men det dyker ju upp en del buggar då och då som behöver fixas, framför allt efter någon större ändring. Bara för att vi inte märker allting betyder det inte att det inte händer något.

Mobilversionen kom väl till lite snabbt efter önskemål från folk, mest för att det skulle finnas nåt i alla fall. Prioriteringen har dock aldrig legat på att utveckla den, men förhoppningsvis kommer det i framtiden.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[Fröken P]
5

jag var bara allmänt nyfiken eftersom du nämnde prioriteringar några gånger, inget mer med det. jag hoppas verkligen att den utvecklas för nu är den faktiskt bara jobbig att använda, upp till fem minuter går bra, sen går jag över till webben.

tack för svar!

[grankvist]
2

Funktioner jag själv saknar är att kunna läsa fler trådar, och funktioner som lägga in bilder, videos, snabbt kunna hoppa till nedersta/översta sidan. Sådant som borde gå lätt att ordna, men det krävs kanske 'datorkraft'. Använder som ovan verisionen några minuter och hamnar i vanliga igen!

Calypso & Nike
0

Vart kan man hitta mobilversionen av iFokus?

Behandla andra som du själv vill bli behandlad

Alex
1

#8 m.ifokus.se

Finns även en flik i den svarta remsan under sidhuvudet som heter "iFokus i mobilen".

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[Nathalie62]
4

Håller med dig Fröken P, det har varit så i flera månader och ingen verkar ens titta på det, att det dyker upp buggar lär det ju göra hela tiden så enligt mig är det bara en dålig ursäkt.

Alex
1

#10 Vad menar du med dålig ursäkt? Prioriteringen ligger inte på mobilversionen, utan att fixa med originalversionen så den fungerar som den ska ordentligt.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[Fröken P]
3

#11  om det nu är 1/3 av besökarna som använder mobila versionen så skulle jag önska att den fungerade bättre. önska får man väl göra? Flört nu nämner du prioriteringar igen, är du insatt i det? jag menar inte att vara ohövlig, utan är nyfiken som förut.

måste säga att jag fakiskt inte använt någon sämre mobilversion så jag hoppas att det blir bättre framöver!

Karmatarerskanise
1

#12 Jag kan svara för Alex tror jag. Hon är Medarbetare här inne på supporten, vilket innebär att hon är mer insatt än "vanliga" medlemmar.

[Fröken P]
3

#13 Det är ju just därför jag frågar henne.. ;)

Karmatarerskanise
2

#14 Just därför? Det är väl ganska självklart att hon är insatt som Medarbetare inne på SUPPORTEN ;)

[Fröken P]
2

#15 Precis, det är ju det jag MENAR ;)

Karmatarerskanise
2

Nu har du tappat bort mig. Om det är det du menar varför frågar du då? :P

Alex
2

Jag har inte hört nåt nytt om det på länge, men jag vet att grabbarna tidigare sagt (öppet, här på Support till och med) att prioriteringen inte ligger på mobilversionen nu, då det fortfarande finns en del att fixa med den nya versionen. Dock skulle jag tro att det ligger i planerna att fixa mobilversionen ordentligt, eftersom den används så flitigt nu. Dock är det inte heller så lätt att "bara" prioritera om, då det antagligen inte är så att alla kan göra allt och mobilprogrammeringen skiljer sig nog en del vilket innebär att alla inte kan göra det, helt enkelt.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[Nathalie62]
3

#11, Men det har ni ju sagt hur länge som helst och som sagt, buggar kommer det alltid att förbli och att göra mobilversionen bättre borde ju ses om för längesen eftersom många använder sig av den.

Alex
4

#19 Ja, vi har sagt det länge, eftersom det har varit så länge. Var inte min förklaring i #18 tydlig nog?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

ks.gerbil
0

tycker mobil versionen är bra dock kan den göras bättre som sagt att kunna lägga in bilder och lätt kunna komma upp och ner i långa trådar

Gerbil-hemsidan hittar du R

[Nathalie62]
1

#20, Men att säga att det är buggar som ska fixas är ju något som aldrig kommmer försvinna därför blir det som och säga att ingenting kommer göras åt mobilversionen, det är mer riktigt tycker jag.

Karmatarerskanise
4

#22 Om det ligger på att göra listan, men inte är prioriterat så betyder ju det att det kommer bli fixat när det som är viktigare är ordnat!

Självklart är ju orginalversionen viktigare eftersom det är den flest använder.

Alex
2

#22 Fast det är ju inte riktigt. Tråkigt att du väljer att missförstå.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[Nathalie62]
2

#23, Men det som är "viktigast" lär ju aldrig bli ordentligt fixat eftersom det dyker upp buggar hela tiden, det är bara ett faktum.

#24, Nei det gör jag inte, det är riktigt det jag säger, det är ni som väljer att avstå från att göra något åt mobilversionen på grund av "buggar som uppstår hela tiden" och därför kommer det aldrig bli åtgärdat eftersom det dyker upp sådant hela tiden och det har gjort så sen iFokus startade för flera år sen.

Nu har jag klargjort detta en sista gång och hoppas som skrivet att någon ser över mobilversionen så att folk kan använda det utan problem.

Alex
6

#25 Vi? Och snälla, läs min kommentar i #18 igen. Jag har aldrig skrivit att det inte görs något åt mobilversionen nu bara för att det finns buggar. Det är du själv som har tolkat det till.

Mobilversionen gjordes snabbt för att det skulle finnas någon över huvud taget, var glad för det så länge tills det blir ordnat istället för att sitta och påstå att det aldrig kommer göras något åt den. Det blir så tråkigt med såna attityder och knappast nåt som hjälper.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[Fröken P]
4

nja, jag vet inte om det är något att vara glad för Flört då hade det faktiskt varit bättre (min högst personliga åsikt) att göra det ordentligt då det väl varit dags istället för att hasta ihop något.

[Nathalie62]
1

27, Precis, det bör ju faktiskt fungera innan det släpps ut till allmänheten, då är det bättre enligt mig att ta bort det helt tills man sett över samtliga problem först.

Niklas
7

#12: Det är inte en tredjedel av iFokus besökare som använder mobilversionen. Det är nog något du har missuppfattat. Det är ungefär 0,05 procent som använder den. Nästan alla använder fullversionen.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Fröken P]
1

#29 Jag uttryckte mig fel, enligt en artikel på startsidan så är det 1/3 som besöker iFokus men mobila enheter, därför tyckte jag att det vore bra med en fungerande mobilversion.

Niklas
2

#30: En tredjedel mobila enheter stämmer däremot. Där ingår även iPad och andra surfplattor.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Karmatarerskanise
1

Min laptop är också mobil ;)

Alex
1

#28 Då kan du ju bara använda fullversionen tills det är ordnat, så blir det som att det inte skulle finnas någon mobilversion. ;-) Syftet med mobilversionen idag är att ha en nedsparkad version för de med långsam uppkoppling på t.ex mobilen.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[Nathalie62]
1

#33, Men det är ju det jag gör eftersom det andra inte fungerar som det ska he he.

[Fröken P]
2

#34  Haha.. klockrent! Glad

[Nathalie62]
0

35, Tungan uteKyss

[Thiah]
1

#26 när jag läste det snabbt tolkade jag det precis så, att medan det finns buggar görs inget åt mobilversionen.  Att man ska få fullversionen att fungera helt innan man gör något åt den snabbt ihophafsade mobilversionen.  Det är inget som låter värst trevligt när man som jag läser denna tråd snabbt.

Håller med #27 om att jag hellre varit utan en mobilversion än en halvt fungerande.

Alex
6

#37 I så fall har jag formulerat mig fel, för det var inte så jag menade.

Men jag förstår inte "hellre varit utan en mobilversion än en halvt fungerande". Det är fullt frivilligt att använda mobilversionen, det är ju bara att låta bli om man inte gillar den. På vilket sätt hade det varit annorlunda om det inte fanns någon alls? Jag tycker själv att det är väldigt smidigt att använda den i mobilen när jag bara ska läsa/skriva inlägg och kommentarer så slipper jag vänta på att allt annat jag då inte behöver ska laddas på varje sida.

Mvh Alex
Värd för Ridsport