* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etiketttips-information
Läst 1082 ggr
Karmatarerskanise
2012-08-03 17:49
10

Information om iFokus

Det är inte klart när denna förändring kommer ske, men autosignaturen kommer kortas ned.

När förändringen sker kommer man bara kunna ha 3 rader i sin signatur. Så ni som har längre signaturer kommer förlora en del av den om ni inte kortar ned den själva.

Det kommer kanske att bli så att man inte kommer kunna ha bilder i den heller.

Karmatarerskanise
2012-08-03 17:50
4

Kan berätta att detta till stor del beror på att de som har skärmuppläsare (tror det heter så) får all text uppläst, även de milslånga signaturerna. Tänk er då att läsa en tråd där samma personer skrivit fler stycken inlägg. Då får man samma långa signatur uppläst gång på gång.

Även jag som läser tycker det är jobbigt med för långa signaturer.

Så jag hoppas ni som har långa idag har överseende.

Pelle Långlös
2012-08-03 17:54
3

Det blir nog. Skall korta ner min nu. Har inte tänkt på det tidigare.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Fröken P]
2012-08-03 18:00
9

Vad bra, jag personligen tycker det är jobbigt med signaturer, det blir tjatigt att läsa dem, för mina ögon stoppar liksom inte vid sista meningen på ett inlägg, jag fortsätter ju att läsa..

Jag tycker att det räcker med info om vilka sajter man är med och arbetar på. Reklam om sina bloggar blir också tjatigt, det kunde man ju lägga på sin personliga sida.

Det är irriterande att läsa en mening i ett inlägg, sen består resterande fem rader av signatur, bloggreklam eller annat..

Ska väl förtydliga igen, att detta är mina personliga åsikter Flört

WildeSau
2012-08-07 10:58
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bra!

Se till att även alternativet "Inte visa signatur" finns med i de personliga inställningarna.

En funktion som finns i de flesta kvalitativa forummjukvarorna.

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus