* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettstarta-sajt
Läst 2482 ggr
[JoannaStridh]
0

No poo ifokus?

Har försökt prata med en utav "grundarna" och frågade om nopoo iFokus skulle kunna införskaffas. Han hänvisade till "skönhetsrecept" iFokus, vilket jag satt och skrattade åt lite sådär. No poo är mer av en livsstil, det handlar inte bara om "skönet" utan välmående. Jag kan väl inte vara den enda på hela iFokus som kör på No Poo?

Är dock "för" ung för att få vara Sajtvärd. Tyvärr, annars skulle jag försökt få igång en sida på en gång.

Men nu till frågan! Någon över 18 som skulle kunna tänka sig vara Sajtvärd?

Skulle gärna vara Medarbetare på den sidan.

(Förlåt för mufflig text, känner mig lite trött)

Skrattande

Michaela-N
6

No poo iFokus = Inget Bajs iFokusSkrattande

(Borde nog googla på det)

Michaela-N
1

Jaha, man tvättar håret utan schampo. Det kan väl diskuteras även på Hår iFokus?

[JoannaStridh]
0

#1 HAHA precis, inge skit på sidan!

Nej men det betyder att man inte använder schampo (därifrån namnet på engelska schampoo) och andra "skönhetsprodukter" Flört

[JoannaStridh]
1

#2 Nej för det är en livsstil. Man använder inte tvål vanlig deo eller något annat man köper i affären.

Beroende på vad man är för no pooare.

Karmatarerskanise
3

Tycker sajtnamnet blir aldeles för löjligt. Hur i hela friden tänkte man då man döpte det till inget bajs?

Vet att detta disskuterats inne på hår, undrar om det är så stort att det haade fungerat med en sajt om det.

Michaela-N
3

Innan jag läste vad det var trodde jag att det var en kampanj för hundskit på gatorna Flört

[JoannaStridh]
0

#5 Tja, det är vad det kallas.

Grejen är väl också att man kan inspirera andra att göra likadant.

Amandla
2

Det är så stort att det finns ett större väl fungerande forum redan om det, på annan adress Flört Jag tycker namnet säger ganska bra vad det handlar om, för SLS och silikoner är minst sagt skräp i mitt tycke. Balsammetoden är lite snällare, men då tror många att det bara handlar om att tvätta håret med balsam istället för schampo och det är bara en del av det hela. Jag har själv kört balsammetoden i snart tre år och OCM (oil cleansing method) för ansiktet lika länge. Filosofin passar väl in i det miljö- och återvinningstänkande som är stort nu.

[JoannaStridh]
0

#8 Nopoo.se Skrattande I guess.

Men tycker faktiskt att det skulle vara kul att ha något liknande på iFokus, tycker iFokus forum är mycket lättare än Nopoo.se!

Och just det, kanske inte det är så många på iFokus som vet om No Poo men det kan man ju ändra på med en sida? :) Dessutom kan man ju förklara varför man gör så…Om allt "skit" som faktiskt finns i schampo osv Flört

Amandla
0

Nix, lockig.se Flört Och om folk bara visste vad som ingår i tandkräm, hudkräm mm så skulle de bli mörkrädda… Tyst

Karmatarerskanise
5

Jag hade inte gått in på en sida som hette något med bajs, det är en sak som är säker :)

[JoannaStridh]
1

#10 Aldrig hört talas om faktiskt Förvånad

Haha precis! Men som sagt tycker om iFokus forum så mycket att jag skulle uppskatta att det kom till här ;)

[JoannaStridh]
3

#11 Okej då vet jag.

Andina
3

No poo - inget sk-t!

Jag kör en hel del no poo sedan flera år, både hårschampo, tandpulver, "lotion" m m.

Det finns ett växande intresse för "ämnet", det gör det. På Skönhetsrecept tas en del upp. Men om någon riktigt insatt och engagerad skulle vilja driva en sajt på iFokus om detta ämne - så är jag absolut inte emot det.

Det finns många härliga 'naturliga' och gamla alternativa metoder när det gäller både rengöring (både när det gäller kropp och föremål) som nästan faller i glömska och borde hållas 'uppe'. Många av dem är säkert 'föregångare' till våra moderna kemikalier.

Så nopoo på iFokus, ja, det skulle jag uppskatta. Inte bara kroppsvård - utan 'allvård'. Men kanske under ett namn som 'faller flertalet i smaken' då. (Själv har jag inge't svårt för nopoo alls.)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[dandamimm]
0

Jag kör nopoo sedan några månader tillbaka men är tyvärr så mycket newbee att jag inte fixar att driva sajten. Men jag är gärna medlem om ni startar.

[JoannaStridh]
4

#14 Skulle du kunna vara Sajtvärd för den sidan?

Man kanske kan komma på något… Typ naturligt levande. Äh jag vet inte!

Synd att det finns så många negativa människor. Inte direkt så att man kommer ha en bajskorv som "uppebild".

Suck!

[JoannaStridh]
0

#15 Det spelar inte så stor roll! Det är liksom grejen tycker jag, man lär sig av varandra!

Så länge man har stort intresse för något så skulle det nog funka!

Karmatarerskanise
2

#16 Jag är inte negativ mot en sådan sida, det är bara det omogna namnet. Men nog borde det väl gå aatt hitta ett som inte påminner om bajs och kiss.

Tex NAturlig kroppssomvårdnad, eller ekologiska kroppsprodukter, giftfrikroppsbehandling

[JoannaStridh]
1

#18 Jag tänkte något liknande.

Det är dock inte jag som kommit på namnet. Så jag bara tar det som fanns Flört

Men ja, du kanske har rätt. Naturlig Kroppsvård låter bra. No Poo kan vara en kategori.

Karmatarerskanise
1

#19 Ja, det var en bra ide.

Michaela-N
2

Naturlig kroppsvård, wow, det låter mycket bättre!

[dandamimm]
10

Tänk så olika man uppfattar saker. Jag tycker att nopoo är en rolig ordlek, förkortning av no schampoo eller översatt ingen skit, det är ju precis vad det är.Glad

Andina
0

#22 - Agree! :))

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

Michaela-N
2

#22 Fast frågan är om man vill ha en sajt med det namnet? Även om den gör det namnet säger så tycker jag inte att man ska ha en sajt förknippad med bajs. Flört

Karmatarerskanise
1

#22 Ja de som vet vad det står för gillar kanske ordleken. Men om sajten står med i sajtlistorna så missuppfattas det ganska fort :P

Andina
1

Men jag vet att många har svårt för poo-ordet. Och jag kan förstå det också.

Jag ser verkligen fram emot en sajt för alternativ kroppsvård. Men i ärlighetens namn skulle jag helst se en sajt för alternativ vård av inte bara kroppen utan en sajt som inkluderar alternativ rengöring, vård av kropp och annat, o s v… ;) Men kanske blir det för brett…?

Andina
0

#16 - Såg inte ditt inlägg förrän nu. Tack för 'förfrågan' - men jag tror inte jag är tillräckligt 'kapabel' för att driva den sajten… Men jag hoppas någon riktigt engagerad och 'kunnig' dyker upp snart!

:)))

[dandamimm]
6

Då undrar jag hur det kan vara ok med BARF som på engelska betyder kräkas. Är inte det också lite äckligt? Finns säkert fler exempel det var det första jag hittade i listan…

Karmatarerskanise
1

Någon som har åldern inne och är insatt i ämnet får snacka med killarna bakom oc lägga fram ett bra och genomtänkt förslag.

Alex
3

Jag tror helt klart att det kan bli en stor och uppskattad sajt här på iFokus! Som Hera säger gäller det bara att någon som är intresserad att driva sajten och har åldern inne mailar till iFokus med sitt förslag.

Så länge är ni välkomna att diskutera hårbiten av det hela (med viss utsvävning om övriga produkter i de trådarna, bara fokus ligger på håret) på Hår iFokusGlad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Karmatarerskanise
2

#28 BARF står i stora bokstäver vilket tydligt visar att det är förkortning av flera ord, och inte är ett ord. Dessutom är det baserat på svenska ord.

No poo är det annorlunda med. Det är en ordlek från engelskan och betyder precis som det står inget bajs.

Michaela-N
0

#28 Barf betyder inte kräkas.

Amandla
1

Hoppas någon tar på sig jobbet med en sida, det är ett intressant område som verkligen inte bara handlar om hårvård utan även hudvård, hur man undviker och ersätter konserveringsämnen i mat, tvättar kläder på ett ekologiskt sätt osv. Miljövänligt och ofta billigt Glad

[dandamimm]
0

#32 jag vet att BARF iFokus inte betyder kräkas men de flesta som pratar amerikans engelska vet att "to barf" betyder att kräkas. Menar att det är omöjligt att en sajts namn alltid är enkel att förstå för alla och om man inte fattar vad det betyder så kollar man väl. Det gjorde jag med BARF iFokus, iaf.

Karmatarerskanise
0

#32 Jo det kan betyda det

http://sv.glosbe.com/en/sv/barf

Michaela-N
1

#34 Ja, det är ju slang. Fast det skulle bli rätt långt med

www.biologisktanpassadråföda.ifokus.se

[dandamimm]
1

#36 Precis, jättekrångligt. Det finns en massa specialintressen som enbart den som känner till det skulle känna igen namnet på men man kan ju bli nyfiken av ett lite konstigt namn tycker jag. Men det är kanske bara jag som tänker så.

Andina
0

Se'n tycker inte jag att det är särskilt snyggt att "sno" namn som någon annan arbetat in heller… oavsett om namnet är 'patenterat o registrerat' eller inte…

[dandamimm]
2

Men om man söker på det på Google så får man nästan 900000 träffar. Så det är nog det erkända namnet på hela rörelsen liksom. Men jag är inte säker.

Andina
0

Aha.. ja, då är det ju en lite annan sak… kanske… ;)

walter
5

Har det kikats på alternativa behandlingar som finns här på iFokus. Jag får intrycket att åtminstone en del av noo poo hamnar inom den sajten.

Om det inte direkt är vad som är tänkt så kanske prata med värden där om det kan inkluderas.

hej

[JoannaStridh]
2

#41 Tycker inte det verkar vara så jättemycket gemensamt. Säkert lite, men inte helt! :)

Känns som att diskussionen har gått lite för långt, frågade om någon kände för att vara värd inte ifall namnet var tillräckligt bra eller ej.

walter
3

Som jag skrev "åtminstone en del". En sajt blir ju vad medlemmarna gör den till så det skulle nog kunna ökas på AB om det börjas skriva i ämnet.

Sen vet jag inte vad du menar att diskussionen har gått lite för långt. Är sälllan en tråd om en ny sajt som det inte blir diskussion.

Generellt för att få veta om det finns ett intresse för en ny sajt så är nog inte supportsajten bästa platsen att bara lägga det på. För hit brukar medlemmar komma när dom har problem.

Om du vill se om det finns ordentligt intresse och kanske hitta en värd så lägga ut det på andra sajter där sådant inom noo poo redan diskuteras. (däribland AB)

hej

[JoannaStridh]
1

#43 Det var inte dig jag tänkte på när jag sa att diskussionen gått för långt.

Tyckte det var lite onödigt att diskutera vad BARF betyder och sånt.

walter
0

Ok. Glad

hej

Emo
10

För att sammanfatta en del (bra) förslag i tråden undrar jag om inte Naturligt hade kunnat vara ett lämpligt namn.

Då har sajten möjlighet att inte bara handla om kroppsvård utan mycket annat också.

Ett större ämne kan få fler medlemmar och bli livligare än om det är för smalt.

Dessutom är det en rubrik, som kan få en del att titta in för att se vad det är. Titta på MiljonäriFokus FlörtSkrattandeOskyldig

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973