Hänvisa till andra forum
Är det OK att hänvisa till andra forum ?
Jag menar inte ren reklam utan om någon ställer en fråga och inte får hjälp att man då kan hänvisar till ett annat forum.
Det känns inte riktigt rätt att göra det men samtidigt vill man ju ge TS chans att få hjälp.
Jag vill gärna höra vad ni tycker om det och självklart vad som gäller.
Jag visste inte var jag skulle lägga frågan men eftersom den berör hela iFokus gjorde jag det här.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Jag tycker det är ett självklart att göra det. Om någon frågar något på något av mina forum som kanske egentligen inte har med saken att göra, brukar jag hänvisa till forum som tar upp det.
Likadant gör jag tvärtom, "gratis reklam" om jag ser någon skriva något som mina sajter handlar om kan jag hänvisa till min egen sida. :)
För mig får folk gärna göra det på mina sidor, men tror det är upp till sajtvärden att bestämma :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Jag antar att du syftar på forum utanför iFokus?
Jag accepterar det, under förutsättning att inlägget är hjälpsamt i övrigt. T.ex i form av "mitt tips är det här, det här och det här, det finns en tråd som förklarar det väldigt bra på det här forumet" (med länk direkt till tråden). Då finns ändå infon på min sajt, men någon som kanske inte sitter med all kunskap själv väljer att komplettera med nåt som finns på en annan sajt, helt okej i mitt tycke. Förhoppningsvis kan jag få länkar tillbaka från andra också.
Däremot accepterar jag inte svar som enbart innehåller hänvisning till annat forum (eller hemsida heller för den delen). Det ska finnas någon slags information i kommentaren också.
Hänvisning till andra iFokussajter accepteras, det är något jag bara ser som positivt faktiskt.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Jag håller med #2. I slutänden är det alltid värden på respektive sajt som bestämmer.
Gäller det utanför iFokus bestämmer jag från fall till fall. Man brukar märka om personen bara är ute efter att göra reklam, eller uppriktigt vill tipsa om en sida.