Kan inte klicka upp bilder
**1. Händer samma sak om du försöker igen?
**Ja.
**2. Vilken adress har du i adressfältet när felet inträffar?
**Senast var Djurfoto, men har blivit så på fler sajter.
**3. Vad gjorde du när felet inträffade?
**Jag tryckte på bilden (ville se den större).
**4. Vilket felmeddelande fick du, alternativt vad blev fel?
**"The requested content cannot be loaded. Please try again later".
**5. Vilken webbläsare använder du?
**Google Chrome.
**6. Har du rensat webbhistoriken?
**Ja.
**7. Är det något mer du tror att de behöver veta?
**Det har blivit såhär varje gång jag försökt klicka upp en bild, i flera veckor. Vet faktiskt inte vad som är fel, men börjar bli irriterande att aldrig kunna se bilder ordentligt.
Kan du länka till ett inlägg där det blir så för dig?
http://support.ifokus.se/discussions/505938c7d3b4fd2d3c01075b-kan-inte-klicka-upp-bilder
Testade klicka på bilden, och den där rutan kom upp igen 
Och det var inte för att bilden föreställer den texten? Jag msåte ju fråga. :-)
Haha nej, det var inte bilden 
Okej. Får jag logga in på ditt konto och testa om det blir likadant för mig om jag använder Chrome?
Absolut!
Då gör jag det. När jag är färdig kommer jag att beställa ett nytt lösenord till dig så att du kan byta.
Ok! 
Nu har jag provat. Dels bilden i #0 och dels en bild på Djurfoto iFokus. Bägge visades som de ska.
Jag har Chrome 21.0.1180.89.
Förstår inte varför det inte funkar för mig då.. 
Har du möjlighet att prova någon annan webbläsare?
Testade just med Internet Explorer, och det blev samma sak.
Det var intressant. Jag skriver upp det på listan över saker för utvecklarna att titta på.
Jag har också kikat på det här och ser ingenting fel… Vilket gör det hela lite mystiskt. Är det alltså så att du ser bilderna som finns i trådarna (de nedskalade versionerna), men när du klickar på dem får du upp felmeddelandet?
Alltid?
Kan inte komma med någon bättre teori än att det är en nätverksfråga. De "inzoomade" bilderna (som inte är förminskade) servas nämligen från en annan domän (uploads.ifokus.se). Sitter du på ett "säkrat" nätverk av något slag? Har du testat någon annan stans ifrån med samma resultat?
-- erik
#14 Ja precis, så är det, alltid. 
Säkrat nätverk?
Jo, alltid samma anslutning.
#17: Har du möjlighet att testa från något annat ställe så att vi kan se om Eriks teori stämmer?
#18 Med ett annat internet eller en annan dator? Absolut!
En annan internetanslutning.
Det hjälpte inte 
#21 - Har du möjlighet att kolla om din brandvägg (på datorn) blockerar uploads.ifokus.se? (Om det var samma dator du testade på annan uppkoppling).
-- erik
Vart så för mig nyss i en tråd på kanin.ifokus. Men bara en stund..
// Lise
When nothing goes right, go left!
#23 - Ja… Problemet kan inträffa om det av någon anledning inte går att få ner bilden i fråga. Om det händer någon gång och är övergående är det synd, men kanske inte så förvånande.
Om det händer konsekvent och överallt (som i feliciahanssens fall) måste någonting hindra bilderna från att laddas. Från vår sida skiljer vi inte på olika besökare när det gäller att serva bilder från upload.ifokus.se, så min slutsats är att det är mer sannolikt att felet ligger på andra sidan. Eller någonstans på vägen dit…
-- erik
#24 Ja det var första gången det hände mig och gick över inom 5 min så det var inte ett problem sas. Ville bara upplysa om det. 
// Lise
When nothing goes right, go left!