Vetenskap
Jo, jag undrar lite om det skulle finnas intresse av en vetenskap.ifokus.se sida?
Det är någonting jag själv saknar, ett ställe man kan läsa om nya rön och liknande.
Jag personligen vet ej om jag är en lämplig värd eller så för det dock, men jag vill fråga om det finns intresse för det i varje fall.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Håller med om att det vore intressant.
På Hälsa har vi en grupp med just "nya rön" men det är ju ganska hälsorelaterat.
/Maria
Skulle lätt lägga till den sajten som favorit 
Det låter intressant :-D
#0…absolut intressant….men vetenskap finns som kategori på många andra sajter också.
Även OF har en diskussionskategori som heter "Vetenskap och uppfinningar" där du gärna får lägga in om nya rön. 
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Inte riktigt samma sak som att ha en sajt helt riktad till det:p
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Nä jag vet…

…fast jag tycker det ska heta Populärvetenskap iFokus. PiF!
Bara Vetenskap blir lite för pretentiöst. Det ska vara lättsamt, populärt, så att vem som helst med intresse kan tycka det är intressant och kan förstå det.
Så sant så. Det kan ju finnas lite mer inriktade vetenskapsdelar på sajten med i så fall.
-Stephen Hawking
Kanske höra med värden på skepticism om du kan lägga in en intressetråd även där. För det är nog större chans att hitta intresserad där.
.
fast det blir rätt ointressant med ännu en skepti-sajt. Inte det som är vitsen liksom.
Jag tycker att på en populärvetenskapssajt ska alla med ett vetenskapligt intresse kunna sammanstråla. Men behöver inte ens vara "skeptiker" för att vara intresserad av vetenskap.
Nej, man behöver inte vara skeptiker för det, men jag tror att många som är intresserad av vetenskap finns på den sajten. Så helt enkelt större chans att hitta de som är intresserad där.
Kanske även kan läggas ut på andra sajter, även om jag inte kommer på nån mer just nu.
.
man kan få lägga ut det på Oförklarade fenomen!
kruxet är väl att ämnet är så väldigt stort och så väldigt brett. Det kan bli svårt att greppa. "Vetenskap" finns det anknytning till i snart sagt varenda ifokus-sajt. Ingen kan ha kunskap om ALLT.
Även om man smalnar av det till populär vetenskap, för allmänheten, är det väldigt stort. Kan man rikta det ytterligare?
Det är för det mesta nya rön och liknade som jag i så fall tänkte på. Kanske även några diskussioner kring vetenskap.
Nej, vetenskap har inte riktigt anknytning i allt. Många använder sig av det, men det är inte så att laga mat är vetenskap, inte heller att äta LCHF.
I så fall kan man ju undra varför det finns sajter som "Andlighet", som är så vid att man får svårt att greppa vad ämnet ens handlar om:p
-Stephen Hawking
man kan tänka på flera olika sätt där…:-P
#16 Jodå, men jag menar det som är Vetenskap, i sin essence:p
-Stephen Hawking

#18 Jo, så jag tänkte med.
-Stephen Hawking
Det var väl ungefär den bilden jag fick också.
/Maria
Samma här Mitralis!
#18, 19 Jo jag förstår det, och jag gillar dem också.
Im all in ! 
Titta gärna in på:
Felix Häljeskogs foton - Dayviews
Felix Häljeskog - 500px
Det låter jätteintressant!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja, vetenskap skulle jag ha som favorit. Läser en massa vetenskap om rymden, läkekonst och allt därimellan. 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Jo den bilden fick jag också.
Faktavetenskap iFokus kanske. Det säger rätt mycket samt inga åä eller ö i namnet.
Populärvetenskap tycker jag fortfarande. 
Trots ett litet ä.
Det blir för pretentiöst med fakta.
Och ämnesområdet är fortfarande väldigt stort. Vem skulle vara insatt i allt som handlar omvetenskap? Illustrerad Vetenskap har nämnts. Men den är också väldigt "bred". Att citera ur den när alla kan läsa den själva är inte vidare intressant.
(Obs det är inte som jag talar emot, är själv intresserad av ämnet. Det är bara hur det skulle vara utformat.)
Magi-cat - Vad anser du ingår i Populärvetenskap när du skriver så? ;-)
Det tål att funderas på…..;-)
Det tål att funderas på…..;-)
Vetenskap verkar fortfarande det bästa, eftersom det är en samling, och det gör att sajten inte bli för liten heller.
Men jag har inte kontaktat grabbarna än. Väntar tills min skolgång för i år är klar.
-Stephen Hawking
För liten är nog ingen risk att den blir…;-)
Tänk efter hur många ämnesområden det finns att vetenskapa om! Det blir hela alfabetet fullt, minst……
#32 Betyder inte att alla är intresserade av det :p Och även under populärvetenskap så kan man placera allt, så vetenskap är lika bra då.
-Stephen Hawking
jadå, visst är det så….jag tänker mig mer inriktningen, att det skulle vara för den intresserade allmänheten - inte nödvändigtvis torra expertutläggningar för fulla segel…..samt brett…
Och så blir förkortningen PiF snyggare än….ViF……..
#34 Det är iof sant :) Tycker dock den titeln kan vara lite lång, men ja. Har som sagt inte pratat med dom än så.
-Stephen Hawking
Vad är skillnaden på vetenskap och populärvetenskap?
/Maria
Jag tycker som Geru, vetenskap skare va!
Titta gärna in på:
Felix Häljeskogs foton - Dayviews
Felix Häljeskog - 500px
Ni kan ju döpa den till vad ni vill, eller den som startar den, om den blir av.
Men det kan iofs vara lyckat att fastställa innehåll och inriktning först, och namnet sedan,,,,, Området är som sagt stort.
Populärvetenskap är det som sker just nu mer än en helhetsbild. Det är ofta kort och sammanfattat. Lite som Tidningarna Illustrerad vetenskap, allt om vetenskap och forskning och framsteg.
Det är alltså mer nya rön och så vidare:p
Vetenskap tar ju upp allt, men populärvetenskap skulle ju i så fall bara ta upp det som är nytt.
-Stephen Hawking
Då gillar jag vetenskap, rätt och slätt
/Maria
Vetenskap blir kanon, Geru! 
Låter suveränt! Jag blir medlem direkt! 
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Jag hänger på, namnet struntar jag i.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Jag skrev själv en tråd om någon kunde skapa en sajt om vetenskap, nu undrar jag hur det går och om någon kan starta sajten? Jag tycker det är bättre om den heter vetenskap iFokus och har populärvetenskap som en kategori istället, men man kan ju rösta för det. Jag själv skulle tycke att det vore jättebra med en sajt om vetenskap, och jag skulle gärna vilja bli Medarbetare på sajten.
Medarbetare på Vetenskap.
#44 Ja, bra fråga. Jag har inte haft tid, och känner inte att jag är rätt person för jobbet:p
-Stephen Hawking
Jag har heller ingen möjlighet att Starta en sajt.
Ja det vore intressant =) Det närmaste är ju Astronomi i dagsläget.
Live long and prosper!