Användarnamn
jag tycker att man ska kunna byta användarnamn utan att behöva skapa ett nytt konto
Självklart får man avsluta sitt konto tycker jag. Hur skulle det annars se ut i i trådarna om man bytte hit och dit?
/Maria
Man kan inte det pga olika anledningar.
Risken är att medlemmar byter ofta, och det kan skapa förvirring osv hos andra medlemmar osv, tycker jag. Bättre att inte kunna byta själv. :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tycker absolut INTE att man ska kunna byta användarnamn. Det hade defintivt missbrukats och det hade varit förvirrande.
Det är bättre att man tänker efter och skaffar ett nick som man trivs med.
Jag tycker att man ska kunna byta anv.namn.
Jag har sett det på andra forum och det blir inte alls problem.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
#4 Kan tyvärr bli det här tror jag.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Behöver inte bli nå problem. Man kan ha så att man bara får byta nick en gång. Och då man byter på det konto man har så byts det ju på de inlägg man redan gjort så då ser andra att det är samma medlem som skrivit.
.
# 6 'tummen upp'
Jag tycker det är mer förvirrande om personer kan skriva med nya nick. Om tex en person missköter sig så är det bara att skapa ett nytt nick.
4 jag har också sett dwt på andra ställen, och det har harit förvirrande och meningslöst.
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Jag tycker helt klart att man ska få byta användarnamn EN gång. Sedan får man inte det mer. På mina sidor jag driver kan man byta användarnamn en gång, därefter kostar det 20 kr genom ett sms. Det fungerar riktigt bra!
Att behöva radera ett helt konto för att byta användarnamn är fel. Kanske missvisande info när man reggar sig?
11 vad menar du med missvisande info när man reggar sig?

Klart som fasiken man ska kunna få byta namn iallafall en gång, Har haft mitt iFokus sen 08 eller 09 och hade gärna velat byta.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Jag tycker man ska kunna byta en gång i alla fall och sedan kanske behöva kontakta killarna bakom iFokus om man vill byta igen. :) Onödigt och jobbigt att behöva avsluta sitt medlemskap och skapa ett nytt konto bara för man valt fel användarnamn eller tröttnat efter några år.
#12 - Eftersom folk vill byta så kan infon vara missvisande. Många använder sina riktigt namn och inser sedan att det blir deras användarnamn och visas på sidan = kan googlas.
Slutsats: Tänk till ordentligt när du skapar ditt konto, så att du väljer rätt nick.
_
#15 Personligen nser jg att informationen är tydlig. Hur man kan missförstå "användarnamn" vet jag inte.
#17 Jag har inte sagt att det ÄR missvisande, jag skrev "Det KANSKE är missvisande"
Ja, och jag skrev att jag inte anser att den är det.
Den är tydlig.
#19 Bevisligen inte eftersom det faktiskt finns medlemmar som vill byta. Alla är ju inte du eller jag.
Fast att medlemmar vill byta betyder ju knappast att medlemsinformationen är MISSVISANDE. Det betyder bara att folk ångrar sitt nick.
Sant, men varken du eller jag vet vad som medlemmarna vill. Jag skrev att informationen KANSKE var missvisande och du hängde upp dig på det, trist för dig! Något är det ju eftersom de vill byta. Förmodligen är det för att deras namn kommer upp när man googlar det.
Nja, många av de som byter har inte sitt riktiga namn. Så jag tror efter vad jag har sett att folk helt enkelt inte tänkt igenom sitt val av nick eller så tröttnar de.
Självklart kommenterar jag något som inte stämmer. Det finns niget i medlemsavtalet som på något vis antyder att man kan byta nick här inne.

#23 jag har varken tröttnat eller inte tänkt till.
20 årig djurgalen moder*
#23 Skrev många av, verkligen inte alla.
får man fråga varför du vill byta om det inte är av ovanstående anledningar?

Gammalt nick som lätt kopplas till mig då jag alltid använt det. Pga privata skäl vill jag bli mer "anonym" & inte lika lätt att leta upp, kan ta en vidare förklaring via pm vid intresse! Folk som blir förvirrade utav bild byten osv borde inte ha det lätt till vardags…
20 årig djurgalen moder*
Ok.
Jag hade gärna bytt tillbaka till det användarnamnet jag hade innan. Men när jag skulle bli Sajtvärd så tyckte killarna att jag skulle heta något annat, så jag bytte. Men om jag kunde så hade jag bytt tillbaka (men jag tänker inte så mycket på det att jag frågar dem).
Men jag tycker ändå inte att man ska få byta själv.
**MVH Cerrolyn
#26 Om man bara skriver vad man kan stå för, så kan man skriva under sitt eget namn. Det finns forum där allt krypteras och en del medlemmar därför känner att de kan skriva vad som helst där utan att ta ansvar för det.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Bra att kommaihåg också är att man aldrig är helt anonym på nätet.
Är det en komplicerad ändring att göra så att man själv kan byta nick ?
#29 Håller inte med dig alls. Jag har inget större problem med att skylta med vem jag är - men jag väljer att inte göra det då det har lett till problem tidigare. Man kan vilja vara på nätet utan att vilja ha namn och adress osv lätttillgängligt, och för en del (beroende på t.ex. vad man heter) kan det bli väldigt lätt för andra att hitta en om man har hela sitt namn synligt.
mvh Martin
Kan tänka mig att det där med att byta nick själv inte är någon vidare bra idé tänk på alla "trollen"
Risken finns väl att de mycket lättare skulle kunna översvämma alla sajterna och sabotera, bra mycket mera än vad de gör nu, då det ändå krävs lite "arbete" för att skapa ett konto.
_
putt
Putt
Det fungerar ju på andra fora att byta nick, o då finns infot om tidigare nick i personinfot, plättlätt.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.