* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettinställningar
Läst 1180 ggr
Sindri
2013-02-07 22:41
0

Fasta spalter

På många av sajterna här så syns alltid rubrikerna i vänsterspalten när jag bläddrar i en tråd. Det tycker jag är trevligt. Dock ej på kolhydrater som är den sida jag besöker mest.

Karmatarerskanise
2013-02-07 22:47
0

Menar du att trådarna följer med ner?

Sindri
2013-02-07 22:51
0

Hela vänsterspalten från där det står Skriv inlägg/Sök på sajten.

Man behöver inte scrolla upp igen om man vill läsa en ny tråd.

Andina
2013-02-07 22:57
0

Det har jag aldrig sett…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Karmatarerskanise
2013-02-07 22:59
2

#2 Okey. Det handlar om hur många ämnen som finns och inte, är det för många så stannar listen uppe. Antar att det finns en del på Kolhydrater?

Fanns en tråd om hur det fungerade, men jag hittar inte den just nu.

Andina
2013-02-07 22:59
0

Det har jag aldrig sett här på iFokus… (är trådarna korta så ser jag ju vänstermenyn förstås, men inte vid långa trådar…)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

JonasDuregard
2013-02-08 00:07
2

Den följer bara med om hela kategorilistan får plats på din skärm. Om du zoomar ut kan du se effekten på de flesta sidor för de flesta skärmar.

Sindri
2013-02-08 09:58
0

Den här tråden har 265 svar - trådrubrikerna till vänster ligger kvar ända längst ned.

JonasDuregard
2013-02-08 11:01
1

#7 För dig - ja, men det beror på hur stor skärm man har och vilka inställningar operativsystemet och webläsaren har. För andra kommer samma meny stanna högst upp.

Karmatarerskanise
2013-02-08 11:30
0

#7 Det är inte svaren i tråden det handlar om, utan om listan till höger.
8 beskriver det bra.

På den här datorn stannar den menyn längst upp och jag får scrolla upp för att se den.

Sindri
2013-02-08 14:11
0

Nej, jag tror inte ni fattar. Gå in på Kolhydrater i fokus och scrolla ner i svaren på en lång tråd så ser ni att spalten till vänster försvinner när ni kommit en bit ner. Alltså spalten där alla trådrubrikerna finns.

#8 skrivet av JonasDuregard

Vad menar du samma meny högst upp?

Det kan väl inte ha med min dator att göra - det funkar ju olika på olika sidor på iFokus.

Karmatarerskanise
2013-02-08 14:54
0

#10 Jag vet vad du menar. Och det är som sagt beroende på vilka inställningar man har om spalten till vänster hänger med ned eller inte. Hos mig är det som det är för dig på kolhydrater på alla sajter. Ingen hänger med ned utan stannar där uppe så man får scrolla upp.

eller menar du att den inte finns alls när du kommer upp till trådstart igen?

Sindri
2013-02-08 16:11
0

#11 skrivet av Hera

Jo, visst finns den, men jag måste klicka på Upp till inläggslistan för att se den igen - eller scrolla upp.

Men det kan inte hänga på min dator, det måste ha att göra med hur man gjort inställningar för sidan. På den här sidan (och några till på ifokus) så ligger rubrikerna till vänster fast hur lång än tråden är.

Jag har ju inte olika inställningar för olika sidor.

Det här är inget problem för mig, tyckte bara det var behändigt när jag såg det här. Det är lustigt att det kan vara så olika på olika sidor som ju hör till samma sajt egentligen.

Karmatarerskanise
2013-02-08 16:16
0

Åter igen, det handlar inte om längden på tråden.

De handlar om längden på listan till vänster. Vi kan inte själva ställa in några inställningar angående den vänstra ämneslistan/trådlistan som följer med på visa sidor. Det har med dennes längd att göra.

Sindri
2013-02-08 17:55
0

Menar du att om listan till vänster är för lång så stannar den inte kvar? D.v.s. om det finns för många rubriker?

I inlägg #5 skrivet av Andina så påstods att det hade att göra med trådarnas längd och det hittade jag ingen logik i.

Tror jag fattar nu……

JonasDuregard
2013-02-08 18:07
0

#14 "Menar du att om listan till vänster är för lång så stannar den inte kvar? D.v.s. om det finns för många rubriker?"

Det är så det är, men det blir lite olika från användare till användare för om man har större skärm får det plats fler rubriker. Så på samma sida kan kategorierna följa med för en användare men stanna kvar för en annan.

Om du går in på kolhydrater och zoomar ut tills listan får plats så kommer den också följa med (men då kan man inte läsa texten )

Jag tror #5 menade att om tråden är alldeles för kort så går det inte att märka om den följer med för det går inte att scrolla särskilt långt.