* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettövrigt
Läst 1470 ggr
Andina
2013-02-15 08:15
0

Guldmyntets fall?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det går upp och ner på börsen - just nu har Guldmyntet fallit! (Hur är det med kronan?) 

Tidigare har Guldmyntsrutan (där guldmyntet ibland poppar upp) legat direkt under "Mina iFokus-sajter" när man har reklamfritt. Nu däremot har den ramlat ner en bit. Se bif bild.

Så det gäller att ha en stor skärm(bild) eller scrolla ner för att upptäcka den.

Finns det möjlighet att putta upp den lite? 🤑

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[Navahowolf]
2013-02-15 08:26
0

Upptäckte det här nyss och trodde det var min dator som betedde sig men då är det i fokus börsfall vi har att göra med tycks det som 😃

Ser i skrivande stund rutan "ett gudlmynt " ligger långt nere så hoppas det går att putta upp den igen 😉

Rita-S
2013-02-15 08:34
0

Distansen på banneret mellan guldmyntet och listan samsvarar med ett reklamfönster som finns mellan dom nu :) Använder du nån ad-block eller något? I så fall kan det vara det, att ad-block inte visar reklamet, men reklamfönstret finns kvar, utan innehåll. Varpå guldmyntet fick ett litet börsfall bokstavligen talat.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Andina
2013-02-15 08:39
0

#2 - Ja, jag har 'förstått' att det är utrymmet för reklamen. Men så har det ändå inte sett ut tidigare. Jag har reklamfritt - köpt från iFokus.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

Rita-S
2013-02-15 08:43
0

Jag har inte det längre (än) så jag ser reklamen :) Men då borde det inte vara adblock som gör att myntet ligger nedanför en tom reklamruta. Kanske plaseringen till guldmyntet är nogrant specifiserat i koden på sidan då. Så att utrymmet finns för reklam mellan.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Andina
2013-02-15 08:44
0

Ja, jag kan tro att bannern ligger på en 'fix' plats… eller åtminstone att placeringen är styrd av reklamutrymmet…
(me not like thou'! ;))

[Navahowolf]
2013-02-15 08:44
0

Har också reklamfritt (adblock)och tidigare såg det inte ut så här,bara igår låg guldmyntet längre upp men du kan ha helt rätt där Rita att det beror på reklamrutan.

Men mysko att det blev så plötsligt,kan det vara i fokus som själva gjort något så det ser annorlunda ut nu än vad det gjorde igår tro.

Rita-S
2013-02-15 08:49
0

Kan ju vara storleken på reklamrutan dikteras av annonsörerna, och att dom beslutade ha större reklamfönster, fast det känns inte så sannolikt. Mer sannolikt att myntens plasering är fixerat. Erik kanske har en förklaring att inflika :)

Jag kunde iaf önska mig att myntet kommer över reklamplatsen, för dom som betalar för reklamfritt sin skuld!

[VSK]
2013-02-15 08:56
0

Jag upptäckte idag att jag har samma problem jag oxå.

Men det är väl pga inflationen ha ha 😃

Rita-S
2013-02-15 09:01
0

#8 absolut, norska kronan inverkar nog ;)

[VSK]
2013-02-15 09:10
0

🙂

[VSK]
2013-02-15 09:19
0

Antagligen så är det en bugg då iFokus blandat in två ytterligare tredjepart.

"AudienceScience is a digital marketing technology company enabling universal access to audiences through the AudienceScience Gateway. The AudienceScience Gateway is a proprietary audience delivery platform that unleashes the power of data making it simple to create, understand, and engage relevant audiences. By leveraging industry leading technology, superior service, and unique data assets AudienceScience drives digital marketing success for advertisers, agencies, publishers and technology partners."

"Webtraffic deliver ads on some of the largest sites [in Sweden]."

Förutom de två nya, så är det:

"Google AdSense is a free program that empowers online publishers to earn revenue by displaying relevant ads on a wide variety of online content, including site search results, websites, mobile webpages and apps."

"Google Analytics gives you insights into your website traffic and marketing effectiveness. We help you buy the right keywords, target your best markets, and engage and convert more customers."

Jag gissar att det är Webtraffic som strular därav "inflationen"
🤐

beem
2013-02-15 11:27
0

Det har jag inte upptäckt. Jag har  funderat över att det så sällan dyker upp Guldmynt. Jag hoppas de fixar det så de kommer på samma plats som förut.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

[Moa-]
2013-02-15 19:18
0

För mig ligger det "rätt" precis under listan med uppdaterade inlägg och favoritsajter… Har det ändrats eller varför ligger det endast fel hos vissa?

Andina
2013-02-15 19:20
0

Det har rättats till nu! ;))) Så nu ligger bannern precis där jag vill ha den! ;)))

Tack iFokusGrabbarna för det också! 🌺

Rita-S
2013-02-15 19:21
0

#13 under dagen i dag blev det tydligen fixat något, för jag såg först reklam och myntet långt ner men nu är reklamen borta igen och myntet på plats där det varit förut. Erik skrev i tråden "reklam trots reklamfritt" att han fixat nåt där. Det hände ungefär samtidig med det att det återställde sig till det normala för mig iaf.

[Moa-]
2013-02-15 19:22
0

Okej, då är jag med. Det var då något jag aldrig hann reagera över var fel helt enkelt. =)

Rita-S
2013-02-15 19:23
0

#16 förmodligen :)

beem
2013-02-15 19:27
0

Nu är det på rätt plats igen. 

Tack till de  som fixade det.🌺

Sorg är kärlek som blivit hemlös

TjockaBerta
2013-02-17 21:29
0

Mina Guldmynt har alltid legat så att man måste scrolla ner för att se dem. självklart missar man massor. Jag har ibland funderat över hur en del verkar hitta så många på kort tid. Men nu har jag förklaringen.

Om man har reklamfritt behöver inte scrolla/leta efter dem.

>>>Malum domesticum<<<