"Nedhopp" utan mellanrum
Sedan iFokus gjorde om med nya smiley-gubbar etc. så har det uppstått ett problem för mig. När jag ska påbörja en ny rad (exempelvis om jag ska skriva i punktform) så blir det ett stort mellanrum mellan raderna.
Innan såg det ut så här (jag har kopierat från en artikel som jag skrev för några år sedan):
Källa: XXX
Bilder: XXX
Nu blir det istället så här:
Källa: XXX
Bilder: XXX
Ja, ni ser att det nästan ser ut som att jag har en tom rad mellan rad ett och rad två. Innan höll jag ner shift-knappen och gjorde ett "nedhopp" (vad heter det?), så blev det ett nedhopp utan mellanrum. Det må vara dagens i-landsproblem, men jag tycker att det är snyggare när man kan göra ett nedhopp utan mellanrum.
Eller är det bara jag som inte har förstått hur man gör? Har det ändrats? Eller går det inte att göra "normala" nedhopp utan mellanrum nu?
Håll ner shift (tror jag att det är) samtidigt som du trycker på enter så ska du se att den bara hoppar ner en rad. 🙂
#1 - "Innan höll jag ner shift-knappen och gjorde ett "nedhopp" (vad heter det?), så blev det ett nedhopp utan mellanrum. "
Så nej, det fungerar inte! :(
Maja; låter som om du har något skräp på din dator…
Gör jag en lista förhand kan det se ut så här:
Ord ett i en lista; följt av shift + enter
Och vi har ord två på en lista…
Ord ett, och ett vanligt enter
Ord två, då får du mellanrummet…
Var det inte så som du menade?
Om jag håller nere shift och trycker på enter blir det inte direkt nedanför, utan mellanrum som i första inlägget. Shift fungerar alltså inte längre på iFokus för mig. Det är inte fel på tangentbordet, den fungerar som vanligt annars. Den fungerar även när jag ska göra stor bokstav i början av en ny mening. Jag har en MacBook Pro, använder Safari. Visst, om jag använder Firefox fungerar det säkert, men jag gillar Safari för mycket för att lägga ner det… ;) Nu skriver jag från min iPhone och då går det att göra "normala nedhopp". Jag har inte haft några problem med detta innan, men det uppkom när de nya smiley-gubbarna och hur man skriver inlägg ändrades.
Okej, då kanske det är något med kompatibiliteten däremellan som bråkar…
Hoppas att det är något som går att ordna! =)
#4: Det är likadant för mig och jag använder också Safari i MacBook Pro.
#6 - Har du någon förklaring till varför det fungerade innan men inte nu? Har ni gjort någonting annorlunda?
Jag tycker om att vara besvärlig märker du väl? 😃
Vi har bytt ut editorn för skrivrutorna. Det är därför det går så mycket snabbare att ladda sidorna nu och vi fick fler smileys.
Okej, då får jag lära mig att leva med dubbelt nedhopp! :)