Långa PM går ej att skicka
1) Händer samma sak om du försöker igen?
Ja
2) Vilken adress har du i adressfältet när felet inträffar?
olika
3) Vad gjorde du när felet inträffade?
Skulle skicka ett långt PM till en vän med länkar. Detta gick inte. När man trycker skicka så antingen hoppar sidan upp ett snäpp eller ned ett snäpp. Minskar man på innehållet i PM:et så går det iväg.
4) Vilket felmeddelande fick du, alternativt vad blev fel?
Inget. Gick inte att skicka långa PM.
5) Vilken webbläsare använder du?
FF
6) Har du rensat webbhistoriken?
Ja
**7) Är det något mer du tror att vi behöver veta?
**Nej
Har du någon uppfattning om hur långt det var? Hur många tecken?
Oj. Ganska många tecken. Kanske över 500 st.
500 tecken låter väldigt lite tycker jag. Det är som fyra SMS. Längre än så skriver jag ofta.
Hur många tecken får ett PM innehålla då? Jag är osäker men det PM jag försökte skicka kanske rör sej om så mycket mer än 500.
Jag kan testa att skicka det igen och räkna tecknen.
PM:et jag försökte skicka innehåller ca 1000 tecken.
Jag har skickat längre PM än så innan. Varför går det inte nu längre?
Jag testade nu att skicka ett med ca 600 tecken. Det gick inte. 😕
Nu skickade jag till Mia-li och det gick. Hon kunde också skicka tillbaka samma text till mig, men när hon lade till korten så gick det inte.
Exakt. Det är som Hera skriver här ovanför.
Med kort blir det fel. Då får man minska ner i text rejält om man vill ha iväg det.
Menar du att du bifogar en bild samtidigt?
Precis Niklas, eller snarare klistrar in.
Japp…både bild och text….
När det är mycket text så verkar det inte fungera när det är foto eller bild med.
Testade att skicka ett kopierat PM från mej till henne med min avatar+text…och då gick det inte iväg.
Kortade jag sedan ner texten betydligt så gick det att skicka.
Aha, då gissar jag att det är så att bilderna räknas in i textens storlek och att det därför blir för mycket. Jag skulle undvika att skicka bilder på det viset. Det är inget iFokus stödjer. Om du bara skickar text tror jag inte att du särskilt lätt kommer att stöta på en begränsning.
Upplevde precis samma sak, men det var inget långt meddelande som skulle iväg. På tredje försöket gick det iväg 🙂
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Jag tror inte det har med någon begränsning att göra, utan snarare att det är bilderna som ställer till det och att problemet är relaterat till detta.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst