Hakar upp sig
Det har medelandet får jag hela tiden när jag är inne på iFokus. Först hakar allt upp sig sedan kommer det här upp;
"Ett skript på den här sidan kan vara upptaget, eller ha slutat att svara. Du kan stoppa skriptet nu, eller så kan du fortsätta för att se om skriptet slutförs."
Då måste jag klicka på "stoppa skript" för att det ska börja funka igen. Är det min dator eller er hemsida?
//Nike
Det är din dator. Så gjorde min gamla dator också.
HAr du rensat webbhistoriken? Har ny ny version av webbläsaren?
Nu har jag, får se om det funkar! :)
//Nike
Gjorde det där och det har funkat fram tills nu, men nu har det börjat haka upp sig igen. Den här gången står det inget om något skript utan det bara hakar upp sig vanligt. Jag förstår inte varför, det är bara på iF min dator gör så här :/
//Nike
Nej det är inte din dator, jag får samma meddelande hela tiden. Aldrig fått förr, och får enbart på iFokus, inga andra platser. Med tanke på att det verkar som att även du bara får det här förutsätter jag att det inte är våra datorer det är fel på.
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Har ni aktiva antivirusprogram?
Tror det .
//Nike
Då kan det bero på att det felaktigt tror att iFokus kod är virus och stoppar den. Testa att avaktivera virusskyddet och se om det fortfarande är likadant.
Nej har inget med antivirus att göra. Det verkar vara en eller flera annonser som ställer till det på nåt vis.
Chrome funkar rätt felfritt.
IE9 igår så fick jag upp om script, men inte idag. Idag så tar det 20-30 sek innan sidan laddat fram tillräckligt med annonser så det går att överhuvudtaget göra nåt.
I firefox när jag går in på en sajts startsida så får jag först upp ett litet meddelande längst upp och tar jag fram konsollen så har den tvättat en misstänkt förfrågan. (Det jag får längst upp har jag klippt in nedanför i bilden). Och det verkar bli så när jag är inloggad. Tar också lite tid innan reklamen laddat fram, dock går det att scrolla rätt omgående.
Är jag ologgad så får jag inte detta utan då slår firebug ut fel istället. Den bilden ligger i nästa.
.
#9: Vad händer när du trycker på Tillåt då?
#8: Vad är NoScript för något?
Det händer ingenting när jag trycker på tillåt och det har inget med det här att göra för det där har förekommit länge. Däremot så har det också med reklam att göra för har jag adblock påslaget så dyker den raden inte upp. Gissningsvis så har det med eran banner och/eller google att göra.
Jag kan inte förklara vad noscript är så bättre du läser själv. Men det är ett säkerhetstillägg. Och det är också bra att ha om man vill felsöka. Då tar man bort alla godkända script och sen godkänner ett i taget.
Det här att firefox tvättar verkar helt ligga på adnxs.com. För tar jag bort det som godkänt script så dyker den varningen inte upp. Och varje gång det dyker upp att firefox tvättat så fattas även annonser. Likaså fattas ju annonser om jag inte godkänner. Men jag kan inte säga om det är adnxs som ställer till det i alla webbläsare, men det är det som ger utslag i firefox. Fick ett nytt meddelande här som jag inte fick igår och där verkar det även kunna ha med skrivrutan att göra.
.
Var läser du ut att det kan ha med skrivrutan att göra?
Möjligt att jag tolkar fel. Men comment terminator låter för mig som det har med skrivrutan att göra.
.
#12: Får du meddelandena även om du inte använder NoScript?
Jag fick ju om script i IE9 och där har jag inte noscript installerat. I IE9 står det bara still nu tills reklamen laddat fram till viss del. Har inte testat IE10.
Sen som jag skrev att har jag godkänt scriptet så dyker meddelandet upp. Men jag får det inte om jag inte godkänner det. Och det är bara adnxs som jag behöver röra för att få skillnad. Men får se senare om jag får tid att prova med noscript inaktverat. Men det jag antar kommer hända är att det bara tar tid innan sidor laddats fram och att ev annonser fattas.
.
Adnxs är ett av våra annonsnätverk så det är svårt att ta bort.
Kan ni framkalla felet om ni surfar runt på Aftonbladet.se?
Jag har testat ett tag med Firefox 21. Jag lyckas inte återskapa felet.
Här har Mozilla själva lagt in några förslag på lösningar för problemet:
Warning Unresponsive script - What it means and how to fix it
Men det går väl att kolla upp varför adnxs krånglar. Speciellt som annonser fattas.
Det du länkar till gällande firefox lär inte göra nån skillnad i IE.
Och som jag läser det du länkat till så är det inte samma sak som det jag lagt ut om.
Och läser jag inlägg 3 så får hon inte längre upp om script utan att det bara hakar upp sig. Och hakar upp sig är det jag får i IE men firefox kommer även med varning.
Så som det verkar för mig så är det nåt problem med framladdning av annonser och då från adnxs. För det ska inte ta 20-30 sek (som det gör i IE9) innan man kan göra nåt.
.
#21: Nej, jag talar naturligtvis om Firefox. Eftersom du skrev om Firefox och jag råkar ha det började jag där.
Nu fungerar det igen. Det verkar som att problemet kommer och går.
//Nike
Niklas att jag använt firefox i första hand är för att det är i den webbläsaren det bäst går att få fram på ett ungefär vad som är felet.
Och tittar jag på vad :') skriver i 23 så är det också en indikation att det är nåt med annonserna.
.
#23: Och du har Internet Explorer?
#25 Nej Firefox.
//Nike
Då rekommenderar jag dig att titta på #20 i alla fall.
#27 Tack! 🙂
//Nike
Nu har jag testat firefox med tilläggen inaktiverade. Och firefox betedde sig ungefär som jag räknade med. Annonser var borta av och till, dock var den lite snabbare än jag räknat med. Men det har inte med att jag inatkiverat tilläggen att göra för jag korskollade med IE och även den var snabbare idag.
Firebugen slog fortfarande ut fel då och då. Här kommer tre. Alla tre från ett tillfälle.
.
#29: Fick du fortfarande felmeddelandet från #1?
Vilket fel avser du, om du menar om skript så skrev jag i inlägg 8 att jag hade fått det i IE och sen att IE bara fruktansvärt segt. Och att lägga tid på nåt som var så segt gjorde jag inte och jag tänker inte lägga mer tid här.
Utifrån det jag ser så har ni nåt problem med annonser där det dessutom rätt ofta fattas annonser. Sen är det upp till er om ni gör nåt åt det.
.
Uppdatera Flash Player, det brukar lösa det hela. Anledningen till att felet kommer och går är för att annonsen som stör inte är framme hela tiden
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Jag har alltid senaste version av flash player.
.