* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etiketttips-information
Läst 1273 ggr
snilloc
0

VARNING...allt är värt att prova....?

Allt är värt att prova åtminstone en gång. Eller rättare sagt nästan allt är värt att prova en gång. Nja….   Vissa saker aktar jag mig för. Det gör vi alla….eller hur. En sak jag vill varna för och tala om att alla ska akta sig för är ett företag som heter SVEA TELECOM AB med säte på Döblensgatan 47 i Stockholm. Jag kom nyligen i kontakt med firman genom att jag har "en huvudman" (så heter det när man är Godman och eller Förvaltare åt någon) som fick ett välkomstbrev från firman SVEA TELECOM AB. Välkomstbrevet var i mitt tycke oerhörd fattig, oproffsigt med uselt utformning. Firman hade ringt till min huvudman och lyckats få till stånd ett avtal med honom. Det är bara det att mannen har en hjärnskada som gör att han inte minns vad han sa för 3 minuter sedan. Dessutom förstår han inte INNEBÖRDEN av det han säger heller. Försäljaren som fick tag i mannen vi telefon ringning (busringning kallar jag det för) har lyckats få det till att han har ingått avtal med SVEA TELECOM AB. Sådant tycker jag är ruttet. Sådant är exempel på skrupel lösa människor utan respekt för andra och i synnerhet människor med handikapp som sådana försäljare och firmor utnytja till max. Svinaktigt värre säger jag.  Till saken hör att oavsedd du prata i telefonen eller "face-to-face" (ansikte-till-ansikte) med personen så hörs det klart att min huvudman INTE är fullt kapabel. Jag anser att sådant är brottsligt. Frågan är bara hur man få dessa usla försäljare och företagsägare dömda. På nätet hittar man precis hur många exempel som helst på folk som blivit inlurat i avtal med den här firman. Bland annat kan man läsa om det otaliga anmällningar som gjorts till Myndigheter såsom ARN; KV med flera. Myndigheter uttalar sig klart och tydligt…firman SVEA TELECOM AB följer inte regelverket. Firman är inte med i bransch organisation och det gör det svårare att komma åt dem. Värd att prova????……NEJ säger jag …prova ALDRIG Svea Telecom eller åtminstone gå in på nätet och kolla för er själva vad som står att läsa om företaget innan du säger ett ord till dem. Det har gått några dagar och jag är fortfarande besviken, förbannad, maktlös mot skit företaget SVEA TELECOM AB för deras fullständigt skamliga försäljnings metodik.

Önskar dig vänliga medvindar och värme på din seglats genom livet!

Niklas
2

Jag tror att det här passar bättre på exempelvis Konsumentmakt iFokus. Den här sajten är till för frågor om iFokus.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Inlägget är låst för nya kommentarer