Fel ordning på sajten
1) Händer samma sak om du försöker igen?
Ja, loggade ut och kollade hur det ser ut på andra sajter också
2) Vilken adress har du i adressfältet när felet inträffar?
Olika, här är klipp från pärlpyssel
3) Vad gjorde du när felet inträffade?
Skulle kolla upp en sak som tydligen såg konstig ut i IE
4) Vilket felmeddelande fick du, alternativt vad blev fel?
Se bilderna. Ordningen på sajten totalt omvänd.
5) Vilken webbläsare använder du?
**Opera
**
6) Har du rensat webbhistoriken?
Ja
7) Är det något mer du tror att vi behöver veta?
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Kan du ge exempel på ett ställe där det är så?
Den första var från pärlpyssel.
Denna kommer från iFokus bloggen
_
Endast ifokus-sajter som visas på detta knepiga sätt i Opera, allt annat jag kollar på där ser ut på normalt sätt.
_
Marina har du ställt in opera med personliga inställningar nånstans. För en sak som jag ser på dina bilder som inte jag har. I inläggslistorna på dina bilder står det under rubrikerna "skrivet av…" på min opera står bara nicket.
Om jag går in på visa-stilmallar och sätter i eget läge så blir sajten trasig. Inte på samma sätt som du har men då dyker det där "skrivet av …" upp för mig.
Likaså har du en orange kant runt ett par bilder. Inte heller det kan jag få lika som dig. Men går jag in på samma ställe. Visa-stilmallar och klickar för visa kanter så får jag orange kant runt det mesta.
En annan sak som kan ställa till det finns också under visa. Anpassa till bredd. Inte heller det blir lika som ditt, men klickar jag i den och sen zoomar sida så kan jag få ner inläggslistan nertill plus att sajterna längst ner inte ser riktiga ut.
Så kika först under visa-stilmallar om du har författarläge eller eget läge. Jag har författarläge och inget av de andra sakerna är förbockade.
Har du skräddasytt opera med nåt tema eller har du installerat nå tillägg. Om du har så inaktivera tilläggen och bra om du tar bort ev tema.
En annan sak jag ser på din första bild är att din opera verkar vara sen på att göra saker. Du har en liten symbol vid logga in knappen. Den gjorde att jag trodde att du har installerat ett personligt tema. Men sen förut här idag när jag tittade på den bilden igen så är ju trådarna fetmarekerade och det ska dom inte vara när du är utloggad. Så på första bilden är du enligt inloggningsrutan utloggad, men enligt inläggslistan och insidersymbolen så är du inloggad. Så opera har inte loggat ut dig ordentligt där eller så har den hållt kvar en cachad sida längre än den ska göra.
Jag ser att du avinstallerat och installerat på nytt, men jag vet inte hur opera gör vid det. Men i chrome så kan man ha vissa inställninngar kvar så man slipper göra om allt. Om opera gör liknande så inte säkert att du fick en "ren" opera när du installerade på nytt. Och jag utgår ifrån att du då fick senaste versionen den jag har är 12.15
Så kika först under visa-stilmallar vad det står på. Och även under inställningar om det finns andra personliga inställningar som man kan välja. Sen en rekommendation att köra ccleaner.
.
Annia, allt är tillbaka i normal ordning sedan igår em.
_
6 utan att du ändrade något?
Inte ändrat något, Hera. Det är trolleri, pokus, så var allt som det skulle igen🙂 Blev riktigt förvånad när jag tittade in och allt var normalt igen.
_
Bra att det ordnat sig. En gissning från min sida då att det låg på operas hantering för dom gör ju lite annorlunda mot de andra. Nu vet jag inte exakt, men dom tar hem sidorna till sig och sen skickar ut dom igen så möjligt att dom hade nå krångel.
Huvudsaken är att det funkar igen.
.