#nr - länken till kommentar högre upp - buggar?
Klickar man på en länk som hänvisar till ett inlägg högre upp i en tråd (t ex #12) så skickas man till det aktuella inlägget - för en kort stund. Under den korta stunden är inlägget, samt hela tråden, svagt ("mjölk-") tonad (precis som den är en stund när man klickar på en annan tråd). Sekunden efter skickas man högst upp i tråden och får därefter börja leta sig ner igen.
Man kommer alltså inte upp till det länkade inlägget mer än för någon sekund - istället tycks funktionen sedan vara densamma som "Upp till inläggslistan" längst ner i varje tråd.
Kan vara irriterande, särskilt i långa trådar…
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Exempel: Prova att klicka på #84 i detta inlägg (= från Info: Guldmynt-tråden) och se vad som händer.
Url-adressen ser ut att vara korrekt - men lik förbenat skuffas man upp överst i tråden…
Edit: Och bara för det så fungerade det utmärkt nu när jag provade igen…. d v s när jag går till tråden via länken ovan i detta inlägg. Men går jag direkt till tråden (inte via länken ovan), scrollar ner och klickar på en ny "hänvisnings-länk" så händer samma sak igen.
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
Händer samma sak för mig.
Det märkliga är att om jag kopierar url-adressen o klistrar in, då hamnar jag på rätt kommentar, och därefter kan jag klicka på länkar som hänvisar till kommentarer högre upp och det fungerar som det ska. (Vilket är samma sak som sker när man klickar på länken i #1 ovan.)
Men det fungerar alltså inte om jag gått direkt in i tråden via vänstermenyn…
Kan ni ta och prova igen. Jag har gjort en fix som jag hoppas fixar problemet.
/Björn
Hip hop! blip plop!
#4 - Björn/Darwin3 - du har magiska fingrar! Fixen fixade det! Tack! 🙂