Nytt med förstasidan
Som ni kanske har märkt kommer man in på senaste inlägget nu när man går in på iFokus sajter. Detta är nytt och inget som är fel. Admin på varje sajt kan välja att ändra tillbaka det till det gamla igen om den vill. Detta är nytt även för admin, så ha tålamid :)
Hjälp vad förvirrande det blev! :S
/Christine
1 info om hur du gör finns på värdsajten.
Jag undrar också hur dom tänkte att man skulle få se första sidan? Jag kan inte göra det på någon av minna sajter om jag i te ändrar på det. Ganska dåligt!
Gillar inte! 😕
Eftersom man är med i olika iFokus sajter så vill man komma till deras förstasida o sen välja vad man ska se. Är man inte så ofta på en del sajter så är det där dom viktiga nyheterna står o man ser det direkt.
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
URUSEL förändring!!
Medarbetare Hittekatter iFokus
6den är som sagt frivillig att ha på sin sajt.
Jag tror att de flesta sajtvärdar kommer att aktivera sina förstasidor - och det går att göra i ett nafs! Så jag ser inte problemet…
Det blir ju sajtvärden vid respektive sajt som får ta det slutliga beslutet. Och alltså är det resp Sajtvärd som man får dryfta sina åsikter med, när det gäller detta.
Förändringar som kan leda till förbättringar och som är lätta att 'fixa', dem har jag ingenting emot! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
#8 har bara litet svårt att se vad förbättringen i detta skulle vara.
Medarbetare Hittekatter iFokus
#11, Det håller jag med om 😃
Man kan ju också göra en undersökning som någon tipsade om och låta ens medlemmar avgöra så får man förhoppningsvis en indikation på vilket som föredras.
Bra att dom har ändrat tillbaka på den här sajten! 😃
14 jag ändrade det här eftersom artiklarna här beskriver iFokus funktioner.
#15 Det är det som är meningen att man ska komma till förstasidan på dom andra sajterna med, det är där det viktiga står. 🙂
Urusel förändring! Innan en sådan här STOR förändring, sätt igång en undersökning och fråga era användare vad de tycker. Med bilder på "innan och efter" era förändringstankar… för nu förlorar många sajter massor av bra information som annars var "förstasidor".
Nu tappade jag intresset av användandet av forumet, om denna dåliga förändring kvarstår…
16 på mina sajter är trådarna viktigast. Artiklarna mindre.
#18 Jo det är riktigt att trådarna är viktiga. Men dom ser man direkt när man kommer fram till förstasidan med och då kan man välja vilken tråd man vill gå in i o läsa.
Självklart är trådarna viktiga, men artiklarna blir på det här sättet placerade under en gammal dynghög och på många sidor är de faktiskt mycket värdefulla. Den gamla framsidan var dessutom mycket trevlig att se då det gav hela forumsbiten en "själ". Nu är det bara väggar av text, ingenting jag personligen är intresserad av.
Jag vill själv välja vilka trådar jag vill läsa, jag vill inte tvingas in i första bästa av vad det nu är som senast skrevs.
#17, Jag hoppas du stannar kvar ändå Smulan 🙂 på de forum du är medlem kanske det vore en tanke och göra en undersökning och fråga vad andra tycker?
#20, Ja det kan ju kännas lite tråkigt om man grejat med nya artiklar till exempel och vill informera om men istället dyker det bara upp "senaste inlägget eller skriv nytt inlägg".
Poängen med att förnya startsidan missar ju sin helhet och ser också mindre trevligt ut tycker jag.
Fast nu kan man ju som sagt välja att ha förstasidan om man vill det. Så det är ju inget problem.
Nej usch och fy!! När jag går in på en sajt så vill jag se förstasidan…inte ett inlägg eller början på en tråd.
Sämsta förändring som gjorts hittills, anser jag.
Med tanke på hur detta är tänkt att fungera, så anser jag att det är en mycket fin förändring som gjorts till nytta för oss alla här på Fokus.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Jag väljer det gamla.
👍
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Så… Nu har jag börjat att återställa en del av de sajter där jag har inflytande.
🙂

Måste säga att det här slår mig som en väldigt underlig förändring. Även om skadan går att undvika på de ställen där värden aktivt tar tag i det så blir det helt klart en nettoförsämring av forumet totalt, och det finns så många viktiga saker att ordna som kunde fixats istället.
Motiveringen om att "komma åt sajter som inte har någon värd" förstår jag inte alls. Vad menas med det?
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism
Nu har inte värdarna något incitament att lägga ut nytt på förstasidan, ovanligt dumt tänkt. Dessutom är det fult rent grafiskt.
😡

Och buggigt 🤦♂️. Om man av någon anledning inte har tillgång till senast skrivna tråden får man felmeddelanden eller annat underligt beteende.
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism
Och långa trådar med många filmer i är hemskt att hamna i. 😕
Detta suger verkligen.
Någon nämnde det här, någonstans, men jag skriver det igen ändå. När man besöker sajter som har dolda trådar, som ligger som senaste uppdaterade sådana, möts av med "error" eller ej access till tråden.
Edit, eller så var Jonas snabbare i #30 🙂
Sajtvärd på Övernaturligt
Jag ser verkligen inget problem med detta. Varför vill man se en massa gamla artiklar som någon skrev för något år sedan? Anser värden att man skall mötas av artiklarna så är det bara för hen att ändra det, ja det kan vara jobbigt att klicka fyra gånger men de flesta brukar klara av det.
Är det något man bör mötas av när man klickar sig in på en sajt så är det snarare sajtbeskrivningen.
"Varför vill man se en massa gamla artiklar som någon skrev för något år sedan?"
En hel del sajter uppdaterar minst en gång/månad 🙂
Jag tycker det är bra att man har valmöjlighet. En del vill ha det som det har varit tidigare, andra vill inte.
Sajtvärd på Övernaturligt
Det är ju det som är grejen. Aktiva värdar och Medarbetare kan ställa in så att artiklarna syns. Nu kommer man alltså att slippa se gamla artiklar från inaktiva skribenter.

Kan en Medarbetare ändra tillbaks till det gamla? Vår värd är inte tillgänglig och kan därför inte ändra.
Sämsta förändringen sedan den hemskt onödiga "det finns en kommentar till" för icke inloggade. Hur bra går det att sälja en bok som bara har en massa finstilt text på framsidan, och en fin, lockande "framsida" som man ser först när man öppnar boken? För mig säger det sig själv att första sidan bör vara just första sidan man kommer till.
Olle
36 ja, admin på sajterna kan ändra.

Jag har aktiverat förstasidan, helt enkelt för att jag tycker att det ser trevligt ut med en bild. Jag skulle dock kunna vara utan ansamlingen av artiklar under, går det inte att få både och :)?
En fråga också: Texten på min sajt har plötsligt blivit mindre! Lite jobbigt för dem som inte ser så bra. Är det något som jag kommit åt, och hur ändrar jag isåntfall tillbaka? Jag sätter det i samband med att jag aktiverade förstasidan, innan dess var texten i samma storlek som här på support….
#39 Har du råkat komma åt att ändra teckenstorleken kanske? Prova att gå in på din sida och så trycker du på ctrl och + tills det ser rätt ut. (det finns andra sätt att göra samma sak på men det här är enkelt och snabbt)

Nej, jag hade inte tryckt på Ctrl - så mycket vet jag iallafall. Det var dessutom bara på min sajt som texten blivit mindre. På andra sajter inkl här på supporten såg den normal ut. Strunt samma, nu är den åter normal utan att jag gjort nåt :)
Ah, teknikens under då? Plötsligt händer det 😃Ibland vet man inte varför eller hur… Jag är rätt härdad, skriver fort och yvigt så rätt som det är har jag blixtrande kvickt råkat göra något kortkommando som ställer till det ☺️😛
tycker det är bättre att ha dom fastnålade inläggen överst så man kan se dom med en gång, det är väl det som är syftet med att nålafast dom?
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism
43 nu är det ju inte det som diskuteras i den här tråden :)
#44 mycket möjligt att ni inte gör det men svarade på ditt första inlägg
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
45 mitt inlägg handlar om den senaste förändringen. Det har inget med de nålade trådarna att göra. Förändringen handlar om att förstasidan är valbar. Vill du prata om de nålade trådarna kan du söka efter en tråd här inne som handlar omdet :)
När jag skrev #37 tog jag för givet att det skulle gå att klicka fram förstasidan någonstans (t ex på "artiklar" eller "inlägg") även om man inte hamnade där direkt. Men efter att ha kollat ett par sajter som inte har gjort något åt eländet, verkar det som att den är borta helt och hållet. Då blir det inte riktigt rätt att framsidan har hamnat inne i boken, snarare har man ryckt bort pärmarna. Fast det är ju minst lika illa…
Olle
#47, Ja och sen är det ju inte ens säkert att personen är intresserad av just den tråd som man kommer till direkt heller.
#46 det handlar om hur framsidan ser ut eller hur ? Och dom fastnålade inläggen sundes bättre innan så jo det har med framsidan att göra
Tänk så många i-landsproblem det finns här i världen när man tittar runt på "Support"!
Helt förbaskat otroligt egentligen!
Bästa hälsningar,
Bertil
#50 Där har du helt rätt
Heter det inte att man gör en höna av en fjäder. All fakta om första sidan står ju i TS.
Ha en bra dag