Meddelande kortas av
Jag har försökt skicka meddelande, men det enda som skickas iväg är de fyra första raderna. Jag har försökt att skriva texten utan retur-slag och har försökt med retur-slag i slutet på texten, men fortfarande är det bara de första raderna som går iväg. Någon som vet vad problemet är?
~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~
Rithelo Är det vanligt pm så vad skriver du med, Mobil, platta eller vanlig dator. Och vad har du då för webbläsare. Jag har inte märkt att det är nåt problem med vanliga pm.
Enda som jag vet har begränsning är gåvor som man köper för guldmynten. Det är begränsat till 4 rader.
.
Jag har gått in via meddelande-ikonen uppe till höger, tryckt på skriv meddelande och sen skickat. Det första i vår konversation gick bra, men sen när jag skulle svara på det meddelandet jag gick tillbaka så blev det knas. Jag skriver från min IPad och har chrome som läsare. Kanske blir det annorlunda om jag går in via personens egen sida och skickar pm?
~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~
Det ska inte spela nån roll om du går in i din meddelandedbox och startar en konversation.
Jag har ingen koll på ipad:s. Det borde inte vara nå problem då heller, men kan du prova skriva från en vanlig dator.
.
Det lustiga är ju att startmeddelandet gick att skriva långt, men alla andra bli avkortade…
Ja och så ska det inte vara. Utan man ska kunna skriva långa varje gång.
Men bra om du kan prova på en dator så vet om det är nåt med just ipads eller om det är på meddelandefunktionen det kan vara fel på.
.
#0: Skriver du meddelandet för hand i iPad eller klipper du in text från något annat ställe? Har den andra personen klippt in något?
Niklas Jag har testat både och. Skrivit för hand och i nästa meddelande klistrat in det jag kopierat från förra meddelandet. Inget funkar. Tror inte den andra klistrat in. Jag har inte tagit mig tid att skicka från datorn än.
Skicka ett meddelande till mig så testar vi lite.
Tror det inte bara gäller PM utan inlägg också. Idag hade en Anonym skribent problem med detta på en sajt att resten av texten bara försvann när hon postade. Den blev avklippt. Dock vet jag inte webbläsare eller maskin. Ville bara att du, Niklas, ska få infon iallafall.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Också lite annan info. I den nya tråden om att smilysar inte funkar så skriver gasoline i inlägg 8 och 9 om att text försvinner när hon använder mobilens egna smilysar och att hon inte ens kan skriva vissa tecken.
.
Jag har inte haft tid att testa mera här, men ikväll kan jag skicka via paddan till dig Niklas.
Sitter vid datorn nu och där gick det utmärkt att skicka långt meddelande idag i alla fall.
#10: Att mobiltelefoners smileysar inte fungerar förstår jag. De stöds inte av iFokus.
#12 det har fungerat förut och när man väljer smileys visas dom som tecken i kommentars rutan. Jag kan inte heller göra dessa gubbar manuellt utan mellanslag och inte heller vissa tecken i huvudtaget, som det nämns ovan (tack för vidarebefordran). Detta kanske kan vara en bidragande orsak till att meddelande kortas av? = /
#13: Det har nog snarare varit tur skulle jag tro. För att de ska visas behöver de finnas hos dem som läser också. Om du lägger in dem med telefonen och tittar på dem med samma telefon kanske det fungerar till exempel.
#14 du hänger med på att gubbarna blir att se ut såhär var?: : - ) : - ( Fast utan mellanslag. Jag kan alltså varken skriva tecknen manuellt eller få fram dom för hand, då försvinner både tecknen och texten efter. Jag kan inte heller använda "mindre än/mer än" tecken, alls i huvudtaget. Hur som, jag hoppas att du nu förstår vad jag menar och nu åter går jag till ämnet i tråden = )
#14: Du kan alltså inte skriva en smiley? :-) Att du inte kan använda större än och mindre än förstår jag ifall du inte ser verktygsfältet ovanför textrutan. Det används nämligen i html och ställer till det.